PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow › Re: Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow
    From: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jaki sens ma przetrzymywanie w aresztach za nieplacenie alimentow
    Date: Fri, 21 Nov 2003 13:31:58 +0100

    Użytkownik nieHausner napisał, Dnia 03-11-13 23:41:

    > Oczywiscie nie jestem postawiony w obliczu wspomnianej sytuacji, ale dzis
    > przegladnalem gazete (Super Nowosci) i byly tam przedstawione argumenty
    > swiadczace o absurdzie tej sytuacji.

    Wiesz, nie wszystko musi się opłacać państwu. Generalnie działalność
    wymiaru sprawiedliwości jest dla Państwa nie opłacalna, przestępców
    trzeba schwytać, osądzić i osadzić w więzieniu, a to wszystko kosztuje.
    Z podobnego pragmatycznego, że to się nie opłaca, pkt. widzenia wziąła
    się prawdopodobnie "znikoma szkodliwość społeczna" czyli de facto
    przyzwolenie np. na kradzieże do 250 zł. Jestem pewien, prawie, że koszy
    jakie należałoby ponieść, aby ukarać sprawców tychże, jak również sam
    koszt ukarania, wielokrotnie przekracza ową kwotę. Niemniej jestem
    gorącym zwolennikiem rezygnacji z tego zapisu.

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl