PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka praca taka płaca ;-) › Re: Jaka praca taka płaca ;-)
  • Data: 2005-07-16 22:41:08
    Temat: Re: Jaka praca taka płaca ;-)
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 17 Jul 2005 00:08:56 +0200, gromax napisał(a):

    > dla początkującego w zawodzie ważne sa przede wszystkim finanse? i to ma być
    > argument że firma jest poważna, że przede wszystkim pyta o pieniądze?

    Chodziło mi o to, że po omówieniu kwestii formalnych (właśnie jak
    umiejętności i zdolności) nie było chęci rozmowy o pieniądzach. Czyli
    w skrócie - duże wymagania, marne wynagordzenie. Ale to było - jak mówię -
    kilka przypadków, a nie często spotykane sytuacje.

    > oczywiste jest że do pracy idziemy przede wszystkim dlatego żeby zarobić
    > kasę i nikt mi nie wmówi że idzie "bo atmosfera, bo współpraca z ludźmi, bo
    > rozwój zawodowy, bo..."
    > oczywiste jest dla mnie, ze i dla pracownika i dla pracodawcy wazne są
    > przede wszystkim wymierne efekty. bo jeden i drugi na tym zarobią.

    No właśnie ;)

    > ale też nikt mi nie wmówi, że elementy wymienione wyżej jako "bo" nie są
    > ważne. z tego buduje się kultura firmy (wewnętrznie i zewnetrznie), czyli
    > atmosfera.
    > szczerze powiem, że lepiej pracuje się za trochę niższą kasę ale w firmie
    > gdzie ma się fajną atmosferę niż w firmie gdzie np. jest permanentny wyścig
    > szczurów.

    Masz rację, ale jeśli ma już być "wyścig szczurów", to przynajmniej ja chcę
    wiedzieć, za co pracuję ;). Osobiście wolałbym spokojną atmosferę za
    mniejsze pieniądze.

> [...]
    > naprawdę różne pieniądze. były małe, były duże (wiadomo, zawsze mogą być
    > większe ale byłem zadowolony). I przyszedł czas, kiedy zacząłem myśleć ile
    > to jest niezbędne minimum żeby przeżyć. I tę sumę podaję - z uzasadnieniem -
    > jako minimum ( w domyśle poniżej którego _na_pewno_ będę szukał dalej).
    > oczywiście biorę pod uwagę takie elementy jak wielkość firmy, pozycję firmy
    > na rynku itp. ale to już jest dalsze myślenie, po określeniu własnego
    > minimum poniżej którego po prostu nie starczy na życie.
    > i dla jednego będzie to 500 zł brutto, dla innego 10000netto. sprawa mocno

    Znów masz rację. Dla mnie właściwie EOT.
    --
    pozdrawiam