PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek.

  • 1. Data: 2008-02-28 19:59:27
    Temat: Jaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek.
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Prosilbym o krotka rade dot. rodzaju dzialanosci gospodarczej. Tylko
    haslowo zeby wiedziec na jaki temat zebrac informacje. Pracuje na zwykla
    umowe o prace. Zastanawialem sie nad sprobowaniem sil w jakims "byznesie"
    internetowym. Handel, posrednictwo w sprzedazy (oczywiscie bez towarow
    koncesjonowanych lub np. wymagajacych licencji), i rozne pochodne rzeczy
    ktore pewnie nie przyniosa duzych zyskow ale pozwola zobaczyc jak to jest.
    Pytanie: Jaki rodzaj dzialanosci bylby tutaj najlepszy biorac pod uwage to
    ze:
    a. nie place dwukrotnie takich samych skladek. Czy ktos moze w przyblizeniu
    podac w jakiej wysokosci musialbym placic, bez obliczen - ostateczne kwoty.
    b. mozliwosc odliczenia kosztow w stylu hosting, lacze internetowe do domu,
    pewnie jakis telefon.
    c. jako siedzibe firmy chcialbym podac adres zamieszkania (mieszkanie w
    bloku). Mam nadzieje, ze nie trzeba do tego specjalnych pozwolen ;-] ?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2008-02-28 20:13:35
    Temat: Re: Jaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-28, Marcin <n...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > podac w jakiej wysokosci musialbym placic, bez obliczen - ostateczne kwoty.

    JEŻELI Twoja umowa o pracę przynosi Ci dochody wyższe niż kwota minimalna
    (Uwaga: NAWET w czasie choroby!), to z ZUSu płacisz tylko składki zdrowotne.
    Na chwilę obecną jest to 195,15 zł.

    Do tego dochodzi oczywiście podatek dochodowy oraz (możliwy) VAT.
    Należy zauważyć, też, że przy sprzedaży niektórych rzeczy
    (np. nagrane płyty CD) wpadasz w obowiązek posiadania kasy
    fiskalnej. Powyżej pewnego progu obrotów - również

    > b. mozliwosc odliczenia kosztow w stylu hosting, lacze internetowe do domu,
    > pewnie jakis telefon.

    Odliczać coś możesz _O ILE_ wykorzystujesz to do prowadzonej działalności.
    Przy czym: musi to być rzecz kupiona z przeznaczeniem na działalność
    lub na ową działalność pzeniesiona. Jeśli chodzi o łącze internetowe,
    to nie będziesz mógł domowego łącza odliczyć w całości, lecz raczej
    proporcjonalnie. Podobnie jak telefon (po szczegóły to już się musisz
    konkretnie na pl.soc.prawo.podatki udać i sam podać więcej informacji).
    Jak odliczysz w całości, to US się na bank do tego przyczepi. :)

    > c. jako siedzibe firmy chcialbym podac adres zamieszkania (mieszkanie w
    > bloku). Mam nadzieje, ze nie trzeba do tego specjalnych pozwolen ;-] ?

    Z tego co wiem, to nie trzeba, chyba że chciałbyś cały lokal przeznaczyć
    na cele DG. Niedawno czytałem interpretację według której O ILE
    przedsiębiorca ten sam lokal przeznacza RÓWNIEŻ na cele mieszkalne
    (czyli np. na działalność przeznaczasz tylko fragment), to można
    to zrobić. W przeciwnym wypadku (przeznaczenie całego lokalu),
    to musi to być chyba tzw. lokal użytkowy, czyli generalnie są wyższe
    opłaty.

    Polecam przemyślenie precyzyjnych pytań i udanie się na
    pl.soc.prawo.podatki :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-02-28 20:21:14
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Dziekuje za szybko odpowiedz.
    Tak, umowa jest powyzej minimalnej.
    Prosze potwierdz jeszcze, ze te 195,15 zł.to jedyne co mnie ewentualnie
    czeka czy tez jest jeszcze cos.

  • 4. Data: 2008-02-28 20:30:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 20:59:27 +0100, "Marcin"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie: Jaki rodzaj dzialanosci bylby tutaj najlepszy biorac pod uwage to
    A jakie znasz rodzaje?

    >a. nie place dwukrotnie takich samych skladek. Czy ktos moze w przyblizeniu
    >podac w jakiej wysokosci musialbym placic, bez obliczen - ostateczne kwoty.
    w przyblizeniu 200 zl skladki zdrowotnej na konto ZUS miesiecznie o
    ile skladki z umowy o prace beda naliczone od 1126 zl brutto.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 5. Data: 2008-02-28 20:37:54
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    > A jakie znasz rodzaje?

    Nie smiej sie ale spolka z o.o. - stad to pytanie. Z tego co sie
    orientowalem to nie ten kaliber no i te 50 tys.

  • 6. Data: 2008-02-29 07:12:08
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Marcin" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie smiej sie ale spolka z o.o. - stad to pytanie. Z tego co sie
    > orientowalem to nie ten kaliber no i te 50 tys.

    Spolka z o.o. jest duzo lepsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza forma
    dzialanosci, jest tylko jedno ale: nie w Polsce.
    Dlatego nie ma u nas przelomowych innowacji, w normalnych krajach ludzie
    dochodza do nich metoda prob i bledow - w koncu stawiaja na szali swoj czas
    i firme, w Polsce na szali stawia sie cale zycie (bo tyle moze zajac pozniej
    splacanie dlugow). Ale to temat na inna grupe.. nawiazujac do tej grupy
    mozna to skwitowac: w Polsce lepiej pracowac na etat lub na "DG-etat".

    pozdr

  • 7. Data: 2008-02-29 07:32:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 21:37:54 +0100, "Marcin"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie smiej sie ale spolka z o.o. - stad to pytanie. Z tego co sie
    >orientowalem to nie ten kaliber no i te 50 tys.
    Tu nie ma sie z czego smiac. Masz tez jeszcze S.A. i jeszcze inne
    tylko wlasnie to nie ten kaliber. Za samo prowadzenie ksiegowosci w
    sp. z o.o. zaplacisz setki zlotych miesiecznie.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 8. Data: 2008-02-29 07:34:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 28 Feb 2008 21:21:14 +0100, "Marcin"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Prosze potwierdz jeszcze, ze te 195,15 zł.to jedyne co mnie ewentualnie
    >czeka czy tez jest jeszcze cos.
    Te ~200 zl (kwota sie zmienia co kwartal-niekoniecznie maleje ;)) to
    jedyne co Cie czeka jesli nic nie sprzedasz. Jak bedziesz mial dochod
    to jeszcze podatek dochodowy oraz podatek VAT o ile bedziesz chcial
    lub musial pod niego podlegac.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 9. Data: 2008-02-29 09:58:26
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    >Prosilbym o krotka rade dot. rodzaju dzialanosci gospodarczej.

    Odpowiedzilność przy działności osoby fizczynej ejst wysoka.Prowadzący odp.
    całym sowim majątkiem, ale nawet prezes i gł.ksieogwa w sp. z o.o. mają taką
    odpowiedzialność.

    Może na początek zajmuj się stroną techniczną i planowaniem pod kątem
    logistyki. Jeśli masz znajomego co prowadzi działalność to może "podepnij
    się " pod jego firmę.

    Bardzo ogólnie opisałeś założenia , aby doradzić w kwestji formy
    opodatkowania. (ryczałt,liniowy,vat)
    Ja bym nawet cześci ksoztów mieszkania nie zaliczał do kosztów firmy.
    Jak się rozwiniesz weźmiesz sobie biuro/lokal to będziesz miał wszystko jasne
    pod kątem kosztów.

    Ja często w takich przypadkch doradzam wizytę w biurze rachunkowym.
    Za parę złotych (100) dowiesz się więcej.
    (nie prowadzę biura jak to inni sądzą na grupie)

    Na początek :
    - grubsze zakupy nie na fakture , tylko ustalić ,że za 2-3 miesięce będziesz
    potrzebował fvat.
    - "podpiąć się pod znajomego" ew. zarejestrować działalność os.fiz.
    - odnośnie opodatkowania "konsultacje" z księgową

    powodzenia