PracaGrupypl.praca.dyskusjeJaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek. › Re: Jaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek.
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Jaka dzialalnosc gospodarcza na poczatek.
    Date: 28 Feb 2008 21:13:35 +0100

    On 2008-02-28, Marcin <n...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > umowe o prace. Zastanawialem sie nad sprobowaniem sil w jakims "byznesie"
    > internetowym. Handel, posrednictwo w sprzedazy (oczywiscie bez towarow
    > koncesjonowanych lub np. wymagajacych licencji), i rozne pochodne rzeczy
    > ktore pewnie nie przyniosa duzych zyskow ale pozwola zobaczyc jak to jest.
    > Pytanie: Jaki rodzaj dzialanosci bylby tutaj najlepszy biorac pod uwage to
    > ze:
    > a. nie place dwukrotnie takich samych skladek. Czy ktos moze w przyblizeniu
    > podac w jakiej wysokosci musialbym placic, bez obliczen - ostateczne kwoty.

    JEŻELI Twoja umowa o pracę przynosi Ci dochody wyższe niż kwota minimalna
    (Uwaga: NAWET w czasie choroby!), to z ZUSu płacisz tylko składki zdrowotne.
    Na chwilę obecną jest to 195,15 zł.

    Do tego dochodzi oczywiście podatek dochodowy oraz (możliwy) VAT.
    Należy zauważyć, też, że przy sprzedaży niektórych rzeczy
    (np. nagrane płyty CD) wpadasz w obowiązek posiadania kasy
    fiskalnej. Powyżej pewnego progu obrotów - również

    > b. mozliwosc odliczenia kosztow w stylu hosting, lacze internetowe do domu,
    > pewnie jakis telefon.

    Odliczać coś możesz _O ILE_ wykorzystujesz to do prowadzonej działalności.
    Przy czym: musi to być rzecz kupiona z przeznaczeniem na działalność
    lub na ową działalność pzeniesiona. Jeśli chodzi o łącze internetowe,
    to nie będziesz mógł domowego łącza odliczyć w całości, lecz raczej
    proporcjonalnie. Podobnie jak telefon (po szczegóły to już się musisz
    konkretnie na pl.soc.prawo.podatki udać i sam podać więcej informacji).
    Jak odliczysz w całości, to US się na bank do tego przyczepi. :)

    > c. jako siedzibe firmy chcialbym podac adres zamieszkania (mieszkanie w
    > bloku). Mam nadzieje, ze nie trzeba do tego specjalnych pozwolen ;-] ?

    Z tego co wiem, to nie trzeba, chyba że chciałbyś cały lokal przeznaczyć
    na cele DG. Niedawno czytałem interpretację według której O ILE
    przedsiębiorca ten sam lokal przeznacza RÓWNIEŻ na cele mieszkalne
    (czyli np. na działalność przeznaczasz tylko fragment), to można
    to zrobić. W przeciwnym wypadku (przeznaczenie całego lokalu),
    to musi to być chyba tzw. lokal użytkowy, czyli generalnie są wyższe
    opłaty.

    Polecam przemyślenie precyzyjnych pytań i udanie się na
    pl.soc.prawo.podatki :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl