PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zostac wykladowca w prywatnej szkole wyzszej

  • 1. Data: 2005-05-20 22:49:56
    Temat: Re: Jak zostac wykladowca w prywatnej szkole wyzszej
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    > Od jakiegos czasu chcialbym zmienic zawod - zamiast spedzac cale dnie
    przed
    > monitorem komputera, myslalem, by zostac wykladowca w wyzszej szkole (cos
    > zwiazanego z informatyka). Problem w tym, ze mam tylko magisterke

    Dobrze, że chociaż tyle ;-)

    > (wiem,
    > przydalby sie doktorat)

    Z doktoratem rzeczywiście byłoby łatwiej...

    A teraz po kolei:

    > Sledze juz kilka / moze kilkanascie dobrych tygodni ogloszenia i jakos nic
    > sie nie pojawia. Wydaje mi sie, ze teraz jest okres, gdy szkoly zaczynaja
    > planowac poczatek roku akademickiego.

    Rzeczywiście, teraz jest czas na domykanie szczegółów, programów, i te pe,

    Jak zabrac sie do szukania pracy w
    > takiej szkole?

    Podzwonić po szkołach w swoim mieście, albo (lepiej) znać kogoś, kto w
    takiej szkole już uczy...

    > Czy majac tylko magisterke jest jakas szansa?

    Tak.

    > Moze ktos
    > pracuje w prywatnej szkole wyzszej i moglby co nieco powiedziec jak to
    > wyglada.

    Pracuje i mógłby :-)))

    > Czy takie szkoly zatrudniaja rowniez na umowe o prace (np. na 1/3
    > etatu), czy tylko umowa zlecenie?

    Na etat raczej rzadko, przeważnie jest to umowa o dzieło.

    > Na co zwrocic uwage?

    Nie rozumiem pytania...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2005-05-21 09:13:15
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    Hej!

    Od jakiegos czasu chcialbym zmienic zawod - zamiast spedzac cale dnie przed
    monitorem komputera, myslalem, by zostac wykladowca w wyzszej szkole (cos
    zwiazanego z informatyka). Problem w tym, ze mam tylko magisterke (wiem,
    przydalby sie doktorat) i do tego chyba musialaby byc to prywatna szkola, bo
    pensje w panstwowych sa bardzo niskie (juz po studiach myslalem by zostac na
    uczelni, ale wiadomo jak sie jest mlodym wydatkow sporo).

    Sledze juz kilka / moze kilkanascie dobrych tygodni ogloszenia i jakos nic
    sie nie pojawia. Wydaje mi sie, ze teraz jest okres, gdy szkoly zaczynaja
    planowac poczatek roku akademickiego. Jak zabrac sie do szukania pracy w
    takiej szkole? Czy majac tylko magisterke jest jakas szansa? Moze ktos
    pracuje w prywatnej szkole wyzszej i moglby co nieco powiedziec jak to
    wyglada. Czy takie szkoly zatrudniaja rowniez na umowe o prace (np. na 1/3
    etatu), czy tylko umowa zlecenie? Na co zwrocic uwage?

    Pozdrawiam i dziekuje

  • 3. Data: 2005-05-21 12:42:42
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "gostek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    magisterke jest jakas szansa?

    > Czy takie szkoly zatrudniaja rowniez na umowe o prace (np. na 1/3

    Od razu widać, że nie jesteś po jakiejś zawodówce, bo tacy to by zaraz do
    pierwszej lepszej szkoły zadzwoli, po chamsku zapytali i w pięć minut byłoby
    po sprawie.
    Ty mając magisterke nie robisz takiej głupoty i pytasz kulturalnie pół
    Polski a potem będziesz tydzień elegancko dyskutował o problemie.

    vertret

  • 4. Data: 2005-05-21 12:53:09
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: vertret [Sat, 21 May 2005 14:42:42 +0200]:

    > tacy to by zaraz do pierwszej lepszej szkoły zadzwoli

    A ja z taka dygresja...

    Nie odnosicie przypadkiem wrazenia, ze ludzie sie ostatnio
    jakby _boja_ rozmawiac? Na tej grupie rzeczywiscie, juz od
    jakiegos czasu coraz wiecej jest pytan, na ktore odpowiedz
    moznaby spokojnie uzyskac wlasnie w ciagu jednej, krotkiej
    nawet rozmowy -- telefonicznej albo osobistej...

    Ciekawe, z czego to wynika?

    Kira

  • 5. Data: 2005-05-21 13:12:21
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 21 May 2005 14:53:09 +0200, Kira <c...@-...pl>
    napisał:

> [...]
    > moznaby spokojnie uzyskac wlasnie w ciagu jednej, krotkiej
    > nawet rozmowy -- telefonicznej albo osobistej...

    Wieksze obycie z internetem? Ludzie sie przyzwyczajaja uzyskiwac
    informacje z netu - zwlaszcza, ze mozna zakladac, ze otrzyma sie kilka
    odpowiedzi od osob bezposrednio zainteresowanych. No i samo pytanie i chec
    odpowiedzi czesto pojawia sie w dniach wolnych, wieczorami - czyli w
    porach, gdy dane telefony sa nieczynne.
    Jednoczesnie widac lenistwo - pytania wielokrotnie dotycza spraw
    wypadajacych z google po najprostrzym wrzuceniu zapytan z danego tematu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2005-05-21 18:12:56
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > moznaby spokojnie uzyskac wlasnie w ciagu jednej, krotkiej
    > nawet rozmowy -- telefonicznej albo osobistej...

    A nie odnosisz wrazenia, ze lepiej do kazdej rozmowy w sprawie pracy jest
    dobrze solidnie sie przygotowac, tym bardziej, ze konkurencja duza i
    nielatwo cos znalezc.

  • 7. Data: 2005-05-21 20:18:13
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moznaby spokojnie uzyskac wlasnie w ciagu jednej, krotkiej
    > nawet rozmowy -- telefonicznej albo osobistej...

    Z politycznie poprawnego modelu wychowywania bez porazek. Plus model
    edukacji w ktorym jakakolwiek proba egzekwowania obowiazkow traktowana jest
    jako zamach na prawa i wolnosci.

    sz.

  • 8. Data: 2005-05-21 21:04:28
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: szomiz [Sat, 21 May 2005 22:18:13 +0200]:

    > Z politycznie poprawnego modelu wychowywania bez porazek.
    > Plus model edukacji w ktorym jakakolwiek proba egzekwowania
    > obowiazkow traktowana jest jako zamach na prawa i wolnosci.

    Czyli mowiac po ludzku: z braku pewnosci siebie? ;)

    Kira

  • 9. Data: 2005-05-21 21:06:36
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: gostek [Sat, 21 May 2005 20:12:56 +0200]:

    > A nie odnosisz wrazenia, ze lepiej do kazdej rozmowy
    > w sprawie pracy jest dobrze solidnie sie przygotowac,
    > tym bardziej, ze konkurencja duza i nielatwo cos znalezc.

    Odnosze wrazenie, ze jesli ktos chce byc wykladowca, to
    co jak co, ale rozmawiac to powinien umiec ;) Tak ze ja
    tam nie widze konkretnego powodu, dla ktorego nie mozna
    sobie wstepnego rozeznania zrobic osobiscie -- a nuz sie
    akurat okaze, ze owszem, szukaja, i od reki sie na jakis
    termin umowisz o konkretach pogadac?

    No nie wiem, moze ja faktycznie jakas dziwna jestem...

    Kira

  • 10. Data: 2005-05-21 21:12:29
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: krzysztofsf [Sat, 21 May 2005 15:12:21 +0200]:

    > Wieksze obycie z internetem?

    A moze raczej mniejsze? ;) Bo:

    > Ludzie sie przyzwyczajaja uzyskiwac informacje z netu
    > - zwlaszcza, ze mozna zakladac, ze otrzyma sie kilka
    > odpowiedzi od osob bezposrednio zainteresowanych.

    ..to, to moim zdaniem sobie nalezy juz w formie dyskusji,
    po zdobyciu podstawowych wiadomosci. To moje pytanie tak
    w zasadzie odbiega od tematu, bo chodzi mi glownie o takie
    tematy jak "co to jest XYZ??", "co sie robi na stanowisku
    ABCD??", czy z innej grupy "zrobilo mi sie XCV, co to moze
    byc i jak to leczyc??". I tak dalej... :)

    Aczkolwiek owszem, podpielam sie pod ten temat, bo jakos
    w moim charakterze -- mimo ze na Sieci kolo 10 lat siedze
    -- nadal jest zdobywanie informacji u zrodla, zamiast
    gdybania OnLine z innymi zwykle gdybajacymi ;)

    No chyba ze faktycznie:

    > No i samo pytanie i chec odpowiedzi czesto pojawia sie
    > w dniach wolnych, wieczorami - czyli w porach, gdy dane
    > telefony sa nieczynne.

    Wtedy faktycznie, zwykla ciekwosc -- i to tez stosuje ;)

    Kira