PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wolontariat? Jak od strony prawnej?

  • 1. Data: 2005-05-20 22:54:41
    Temat: Re: Wolontariat? Jak od strony prawnej?
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl>

    > W ramach wolontariatu prowadze strone internetowej pewnej placowki
    > edukacyjnej (ja rowniez wykonalem te strone). Przekazuja także wykonane
    > przezemnie zdjecia (do uzytku WWW, oraz prospektow.) Nie biore za to
    > pieniedzy, nie chce tez brac. Mysle jednak, ze takie doswiadczenie (5
    > lat) mogloby mi sie przydac kiedy po skonczeniu studiow bede staral
    > sie o prace i stad moje pytanie.
    >
    > Jak zalatwic to od strony prawnej? Czy wystrarczy, ze po 5 latach
    > wspolpracy dostane zaswiadczenie, ze w latach XXX wykonywalem to i to
    > dla YYY?

    A po co Ci zaświadczenie?

    Jeśli robisz coś przez pięć lat, to możesz wpisać to do CV. Fakt, że nie
    bierzesz za to pieniędzy jest nieistotny z punktu widzenia zdobywania
    doświadczenia. Ale raczej się tym wolontariatem nie chwal, bo Twój przyszły
    szef może chcieć Ci zaproponować taki sam układ :-)))

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 2. Data: 2005-05-21 09:37:51
    Temat: Wolontariat? Jak od strony prawnej?
    Od: Daniel Rogas Roginski <r...@N...pl>

    Witam serdecznie!

    Umowmy sie, ze pomijal bede nazwy itp.

[...]

    Moze lepiej spisac umowe? Jesli tak to jaka? moze ktos ma przykladowa
    tresc?

    Wszelkie sugestie by brac za to kase, pouczenia o psuciu rynku prosze
    pozostawic dla siebie.

    Z gory bardzo dziekuje za pomoc.

    --
    Daniel 'Rogaś' Rogiński
    www.foto-rogas.prv.pl

  • 3. Data: 2005-05-21 15:07:41
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    Skoro to wolontariat, to można spisać umowę.

    Dlaszych informacji szukaj na: www.wolontariat.ngo.pl

    TomS

  • 4. Data: 2005-05-21 20:19:33
    Od: Daniel Rogas Roginski <r...@N...pl>

    TomS napisał(a):
    > Skoro to wolontariat, to można spisać umowę.
    >
    > Dlaszych informacji szukaj na: www.wolontariat.ngo.pl

    Czy potencjalny przyszly pracodawca zadowoli sie jednak samym
    zaswiadczeniem? W sumie to robie to juz rok i szkoda by bylo gdybym
    umowe spisal teraz ... jedynie ze na ten rok spisac zaswiadczenie, a od
    przyszlego juz umowe. co o tym sadzisz?

    --
    Daniel 'Rogaś' Rogiński
    www.foto-rogas.prv.pl

  • 5. Data: 2005-05-21 20:46:55
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    Daniel Rogas Roginski napisał(a):

> [...]
    > zaswiadczeniem? W sumie to robie to juz rok i szkoda by bylo gdybym
    > umowe spisal teraz ... jedynie ze na ten rok spisac zaswiadczenie, a od

    spisz referencje

  • 6. Data: 2005-05-21 21:01:56
    Od: Daniel Rogas Roginski <r...@N...pl>

    TomS napisał(a):

    > spisz referencje

    Przepraszam, ale nie za bardzo wiem, co mam rozumiem pod "spisz
    referencje" moglbys przyblizyc/wyjasnic?

    Czy korzystajacy z wolontariatu ma mi napisac, jak sie spisywalem?

    --
    Daniel 'Rogaś' Rogiński
    www.foto-rogas.prv.pl

  • 7. Data: 2005-05-22 10:13:58
    Od: TomS <n...@p...onet.pl>

    Daniel Rogas Roginski napisał(a):

    > Przepraszam, ale nie za bardzo wiem, co mam rozumiem pod "spisz
    > referencje" moglbys przyblizyc/wyjasnic?
    >
    > Czy korzystajacy z wolontariatu ma mi napisac, jak sie spisywalem?

    Na przykład tak: http://www.fss.com.pl/pl/onas-referencje.php.

    Poza tym wpisz w googla "referencje" i wychodzi kilka tysięcy wzorów i
    podpowiedzi. Poczytaj i napisz coś o swojej pracy. Następnie pokaż
    osobom które mają podpisać. Podpiszą odrazu lub wprowadzą swoje poprawki
    i podpiszą. Tak mniej więcej wygląda procedura "załatwiania" referencji.