PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak załatwić rentę:)

  • 1. Data: 2003-07-25 06:39:44
    Temat: Jak załatwić rentę:)
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Polecam artykuł w dzisiejszej Wyborczej o "załatwianiu" renty przez
    kieleckich lekarzy:

    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1093892,34513,1592711
    .html?v=0&f=521

    pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2003-07-25 07:58:46
    Temat: Re: Jak załatwić rentę:)
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w
    :bfqj5c$2p1$...@n...news.tpi.pl,
    KrzysztofM <k...@n...dvdinfo.prv.pl> wyrazil co nastepuje:
    > Polecam artykuł w dzisiejszej Wyborczej o "załatwianiu" renty przez
> [...]

    pmijajc cala sprawe pokazal ktos typowo polskie podejscie
    <cytat>
    W połowie czerwca zadzwonił do redakcji czytelnik spod Małogoszcza: - W
    miejscowości Kozłów jest taki gość, co renty załatwia. Całej wsi już
    załatwił. Chciałem, żeby mi pomógł, ale jak usłyszałem, ile bierze, to mną
    zatrzęsło - powiedział.
    </cytat>

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 3. Data: 2003-07-25 09:24:50
    Od: "ErkA" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > miejscowości Kozłów jest taki gość, co renty załatwia. Całej wsi już
    > załatwił. Chciałem, żeby mi pomógł, ale jak usłyszałem, ile bierze, to mną

    Dokladnie na to samo zwrocilem uwage, co za ludzie ;(
    jakby bral mnie nikt by nic nie wiedzial ajajaajaj :(

  • 4. Data: 2003-07-25 12:30:45
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Tomasz Onyszko <g...@b...net.pl> wrote:
> [...]
    > miejscowości Kozłów jest taki gość, co renty załatwia. Całej wsi już
    > załatwił. Chciałem, żeby mi pomógł, ale jak usłyszałem, ile bierze, to mną

    Oto Polska właśnie, a potem się okazuje, że jest 5,5 mln rencistów.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10371 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-07-25 22:16:40
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dariusz Jaworski napisał:

    > Oto Polska właśnie, a potem się okazuje, że jest 5,5 mln rencistów.

    Muszę się włączyć, bo chyba tylko ja przeczytałem cały artykuł. ;)

    Według tejże samej GW:

    2,4 mln rencistów [tu mój dopisek - zapewne wszystkich 3 grup, co ma
    związek również z różnicami w świadczeniach i ich okresowością - obecnie
    nie wszyscy mają renty dożywotnie]

    24,8 mld zł - wydatki roczne

    3 mld zł czyli 12,1% wg szacunków BŚ to renty wyłudzone - raczej budżetu
    nie uratuje.

    Dodatkowo, w zeszłym roku, czy dwa lata temu zaostrzono zasady wydawania
    rent i ograniczono częśc z nich czasowo.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-07-25 23:33:29
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie wszyscy mają renty dożywotnie]
    >
    > 24,8 mld zł - wydatki roczne
    >
    > 3 mld zł czyli 12,1% wg szacunków BŚ to renty wyłudzone - raczej budżetu

    Grosz do grosza a będzie kokosza. Tak mowi stare, ludowe przyslowie. 3 mld
    tu, 600 mln tam, 1 mld jeszcze gdzie indziej. I pewnie by sie zebralo z
    10-12 mld, ktore mozna by wydatkowac np. na budowe drog.

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki

  • 7. Data: 2003-07-26 08:51:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Jarosław Wiechecki napisał:

    > Grosz do grosza a będzie kokosza. Tak mowi stare, ludowe przyslowie. 3 mld
    > tu, 600 mln tam, 1 mld jeszcze gdzie indziej. I pewnie by sie zebralo z
    > 10-12 mld, ktore mozna by wydatkowac np. na budowe drog.

    Nie chciałem tego pisać, ale skoro prosisz... ;) Tylko kwestią
    pozostaje, czy zwiekszenie aparatu kontrolnego nie pociągnie za sobą
    większych wydatków niż te 3 mld. Nie twierdzę, że akcja nie jest
    potrzebna, ale w pewnym momencie może zacząć przypominać walkę z
    wiatrakami, zwłaszcza jak się ma do czynienia z takim molochem jak ZUS -
    będzie jak w ARiMR - stworzą wieksze filie, zatrudnią pociotków z PSL'u,
    a efektów jak nie będzie tak nie będzie. Ot, pragmatyzm.
    Samo przyznawanie rent na taką skalę wypacza np. sens ustawy o
    zatrudnianiu rencistów, tworząc takie postacie jak Pan Cupiał, który wg
    Wyborczej [i mojej pokrętnej logiki] swoją potęgę oparł na ogromnych
    pieniądzach dojonych z PFRON'u. Polska to jednak dziwny kraj -
    pracodawcy narzekają na Państwo, na podatki, a doją je jak się tylko da
    - z PFRONU, z FP itd. Ja już nawet zgodzę się na liberalizację, żeby
    część z tych liberalnych pracodawców, po odcięciu państwowego kranika
    padła wreszcie na ryj, jak świnie w błoto - przynajmniej nie było by
    tego zakłamania - nauczanie rządów jak mają rządzić a jednocześnie drugą
    ręką bezwstydne czerpanie garściami kasy innych podatników.

    Flyer

  • 8. Data: 2003-07-26 22:33:33
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    > Nie chciałem tego pisać, ale skoro prosisz... ;) Tylko kwestią
    > pozostaje, czy zwiekszenie aparatu kontrolnego nie pociągnie za sobą
    > większych wydatków niż te 3 mld. Nie twierdzę, że akcja nie jest

    Mówię o systemach informatyzcznych. Takie systemy istnieją i zwracają się w
    okresie 6-18 miesięcy. Pod warunkiem, ze nie zostały zaprojektowane przez
    polskie firmy P., S., C.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 9. Data: 2003-07-27 08:55:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

> [...]

    > okresie 6-18 miesięcy. Pod warunkiem, ze nie zostały zaprojektowane przez

    Pomijając kwestię tego, że do życia systemu informatycznego potrzebna
    jest niezła kasa i drodzy specjaliści, zapytuję - co zmieni system
    informatyczny, skoro WSZYSTKO w opisywanym artykule działo się zgodnie z
    Ustawą, czyli odpowiednie zaświadczenia i normalna komisja ZUSowska?
    Zaimplementują w systemie heurystyki wyłapujące leserów? ;)

    Flyer

  • 10. Data: 2003-07-27 15:24:44
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

> [...]
    > Ustawą, czyli odpowiednie zaświadczenia i normalna komisja ZUSowska?
    > Zaimplementują w systemie heurystyki wyłapujące leserów? ;)

    Tu jeszcze dopowiem - jedynym pomysłem, który przychodzi mi do głowy [od
    ręki] jest korelowanie ilości osób w danej miejscowości [czy innym
    wymiarze administracyjnym] z ilością rencistów i/lub przyrostem tychże w
    okresie czasu. Pojawia się tu tylko jeden problem - uzupełniania danych
    o zmianach w zaludnieniu, chyba że np. GUS zbiera wszystkie dane o
    zgonach, urodzinach i zameldowaniach i jest je w stanie podać w formie
    odpowiadającej najmniejszej jednostce administracyjnej kraju,
    zobowiązanej nadzorować takie dane. A dalej to już z górki - przy
    przyjęciu rozsądnego poziomu błędu [związanego z danymi adresowymi],
    można powyższe dane korelować nawet z danymi służącymi do wypłaty rent
    [wszak w nich jest adres zainteresowanych]. Ogólnie - sprawę może
    załatwić jeden raport, albo niezbyt duża [i dosyć prosta] baza z kilkoma
    milionami rekordów i przyjęcie jakiegos poziomu odniesienia za wzorcowy
    [ale nie średnią z całego kraju - lepiej obniżyć próg tolerancji].

    Flyer