eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wyslac CV? › Re: Jak wyslac CV?
  • Data: 2006-07-02 19:34:54
    Temat: Re: Jak wyslac CV?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dariusz Tarczoń napisał(a):

    >> W podstawowym zakresie? Umieć wstawić tabelę, wiedzieć do czego służy tab,
    >> wiedzieć do czego służy ctrl+spacja, czym się różni od shift+enter. Tego
    >> typu sprawy. Przecież CVka nie wymaga większych zabiegów...

    > Z drugiej strony widzialem tez, jak niektorzy sprawdzaja CV-ki napisane
    > w Wordzie. Dokladnie ze wszyskimi niedrukowalnymi znakami..

    I myślisz że lepszym rozwiązaniem jest wysłać im takie CV, żeby nie mogli
    tego sprawdzić, czy takie CV, które będzie spełniać nawet tego rodzaju
    wymagania?

    >>> A o Open Source'owych pakietach kolega nie slyszal?
    >> A kolega słyszał o standardach biurowych?
    > pdf tez juz jest w zasadzie standardem...

    Tylko jakby mniej rozpowszechnionym w tym zastosowaniu. Nie zrozum mnie
    źle... jeżeli firma w ogłoszeniu umieszcza informację, że chce CV w PDF albo
    wysyła ogłoszenie w tym formacie, to nie widzę nic złego w wysyłaniu tegoż
    dokumentu w PDF. Jeżeli jednak nie mamy tego typu sygnałów, to powinniśmy
    zadbać o to by po drugiej stronie dostali dokument w formacie
    najpopularniejszym, a nie najwłaściwszym według starającego się o pracę.

    >> Możesz wydać 1.5 zł do tego żeby Ci to zrobiła firma, która się tego typu
    >> rzeczami (przepistywaniem tekstów) zajmuje.
    >
    > niechciałbym dostac CV-ki za 1,5 zl... :P

    A ja przyznam szczerze, bardziej nie chciałbym mieć błędów ortograficznych
    w tego rodzaju dokumencie. :-P Inne rzeczy uznaję za nieco mniej istotne.

    > /a czy oni przypadkiem maja legalnego Office-a? czy moze raczej open
    > office-a/

    Jak tam sobie dorabiałem (ładnych parę lat temu) to mieli po prostu Worda.
    Też się da kupić. W innych firmach myślę, że jest podobnie, aczkolwiek
    wyjątki zawsze się znajdą.

    >> Bo osoba odbierająca dokumenty nie ma uprawnień do instalacji czegokolwiek,
    >> bo polityka w firmie zabrania instalacji niepotrzebnego oprogramowania,
    >> bo sekretarka nie musi się znać na całym tym oprogramowaniu i wreszcie
    >> bo to nie firma ma problem, tylko co najwyżej ten jeden Zyzio, który
    >> wysłał PDFa.
    >
    > Bo Foxit Reader jest for free, i w dodatku nie wymaga instalacji, a jego
    > archiwum zajmuje <1 MB?

    Czy mógłbyś choć przez chwilkę założyć, że w firmie pracują osoby, które
    *nie zajmują* się instalacją oprogramowania i które na widok *nieznanego*
    w ich systemie formatu dokumentu nie będą biegać po oddziale i zawracać
    innym dupy, tylko wywalą taki mail?

    > a w przypadku Worda wystarczy ze ktos ma zainstalowana jakas
    > niestandardowa drukarke, i wszysciutko sie pieknie rozjezdza, im
    > prostszy doc, tym bardziej

    No ślicznie. Pozwolisz jednak że postawię śmiałe założenie iż trafienie na
    osobę która ma ten problem jest mniej prawdopodobne, niż trafienie na
    taką, która nie wie i co ważniejsze nie chce wiedzieć co to PDF?

    > A jak dostana wiecej pdf tez uznaja go za standard...

    Standardy to możesz wymuszać jak masz kartę przetargową i jesteś na pozycji
    silniejszego. Jeżeli ktoś szuka pracy, to moim zdaniem powinien maksymalnie
    zadbać o to by po drugiej stronie bezproblemowo odczytali Twój dokument. To
    czy rozjechany, czy nie ma w tej chwili mniejsze znaczenie niż to czy
    *w ogóle* go ktoś będzie chciał/mógł odczytać.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1