PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to rozwikłać? › Re: Jak to rozwikłać?
    From: "Barbara" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to rozwikłać?
    Date: Tue, 29 Aug 2006 21:54:17 +0200

    "Kaizen" <x...@c...sz> napisał

    > Nie lepsza byłaby umowa n okres próbny w tej sytuacji? Albo na czas
    > określony z obietnica przedłużenia w przypadku spełnienia waurnków?

    Oczywiście, że lepsza, ale jest już niestety "po ptakach" :(
    Pracodawca naiwnie uwierzył w uczciwość drugiego człowieka.

    > Tak. Wypowiedzenia umowy na czas określony nie trzeba uzasadniać.
    > Można sobie zwolnić ot tak i zatrudnić inną osobę na to miejsce.

    Choć tyle dobrego, że nie trzeba będzie nic uzasadniać.

    > A to już zmartwienie ZUSu - pracodawca może tam tylko zgłosić, że ma
    > wątpliwości co do legalności.

    A czy to prawda, że po 31 dniach zwolnienia kolejną pensję wypłaca
    pracownikowi już ZUS i to on odprowadza składki?
    Jeśli tak, to czy te 31 dni to dni robocze czy kalendarzowe?

    > Jeżeli jeszcze nie wypowiedział umowy, to na zwolnieniu nie może jej
    > wypowiedzieć.

    Tak właśnie myślałam i to jest ból w całej tej sytuacji (dziś okazało się,
    że zwolnienie zostało przedłużone na kolejny tydzień - po prostu nóż w
    kieszeni się otwiera).

    > Pozostaje czekać aż wróci do pracy (albo podejmie
    > obowiązki służbowe - nawet będąc na zwolnieniu).

    Co to oznacza? Że przyjdzie do pracy i zajmie się tym, co robił na swoim
    stanowisku, tak?
    Ale samo pojawienie się na terenie zakładu (np. w celu spotkania się z
    kolegą z pokoju) nie oznacza tego, że pracownikowi można wręczyc
    wypowiedzenie?

    > Może też zgłosić do ZUSu swoje podejżenia.

    To już chyba ostateczna opcja.
    Bardzo Ci dziękuję za pomoc.
    Mam jeszcze pytanie. Czy jeśli pracodawca wręczy wypowiedzenie, a w trakcie
    jego trwania (2 tygodnie) pracownik znów pójdzie na zwolnienie, to czy
    wypowiedzenie ma nadal moc prawną czy też znów pracownik ma nad sobą
    parasol ochronny?

    Pozdrawiam
    Barbara