PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: "Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Wed, 24 Aug 2005 16:06:59 +0000 (UTC)

    Kira <c...@-...pl> napisał(a):

    > Znaczy sie az tak nisko sie cenisz?

    Moja ocena siebie, niestety ma niewielkie znaczenie.
    Może oceniam siebie zbyt wysoko, bo za nisko na pewno nie.
    Tyle, że w moim wieku ze średnim technicznym, naprawdę niewiele idzie
    zwojować, mimo 25 lat praktyki.
    Ważna jest ocena potencjalnego szefa+moje papiery gdy widzę się z pracodawcą
    osobiście, lub ocena samych papierów gdy mam po drodze do szefa osobę
    prowadzącą rekrutację.

    > Nie wiem, ale chyba nie rozumiesz o co tu chodzi.

    Wiem o co chodzi :) - nikt nie zapłaci mi więcej, niż to jest dla niego
    warte, bo sektor społecznej użyteczności jest dużo mniejszy niż kiedyś.

    > Jezeli szukam
    > kogos np. do przeklepywania materialow papierowych na kompie dla
    > webmastera, to oplaca mi sie to tylko wtedy, jesli koszt czasu
    > tego kogos jest zauwazalnie nizszy niz koszt czasu webmastera.
    Czasem zdarza mi się natrafić na dyskusję na temat dochodów webmastera,
    i o ile dobrze pamiętam, to pomijając dochody uczniów szkół róznych,
    to dochód ten nie jest mały, więc osoba wklepująca coś zarobi.

    > To jest pracownik, ktory ma mi oszczedzic czas i pieniadze. Wiec
    > z duzym prawdopodobienstwem tracilbys codziennie jakastam czesc
    > czasu (sama praca + dojazd), powiedzmy do 4h, majac za to raz
    > w miesiacu z 500zl moze -- bo wez pod uwage, ze od tego co Tobie
    > place musze sobie jakos odliczyc wieksze koszta zatrudnienia
    > Ciebie niz tego studenta.
    A telepraca :) ?

    > Dla Ciebie jest to czas _stracony_ bo
    > ani sie niczego nie uczysz, ani tak na prawde na siebie tym nie
    > zarabiasz, a w zamian nie masz kiedy sie doksztalcic, umowic sie
    > na rozmowe w jakiejs firmie czy zrobic czegokolwiek, co pozwoli
    Czas płatny nie jest czasem straconym :)

    > Ci znalezc faktyczna prace za normalne pieniadze.

    Co to są normalne pieniądze :)?

    > Krotko mowiac, robisz na tym beznadziejny interes.

    Kasa na czynsz nie jest tak do końca beznadziejnym interesem.

    > Chociaz z drugiej strony, jesli ten czas wolny poswiecasz nie
    > na przelecenie sie po firmach i normalne pogadanie z ludzmi,
    > tylko na siedzenie na niusach i krytykowanie pracodawcow, to
    > moze i faktycznie jeden pies gdzie go tracisz...

    Hmm. Tak się składa, że dzisiaj byłem zanieść papiery do firmy
    typu ksero, druk cyfrowy, mała poligrafia. Ze względu na specyfikę
    firmy miałem od razu przyjemność rozmawiać z szefem firmy, który
    na poczekaniu wypytał mnie o interesujące go szczegóły, a ponieważ
    zbiera jeszcze zgłoszenia, to za 7-10 dni poinformuje mnie o swojej decyzji.

    Pod koniec zeszłego tygodnia zaniosłem papiery na lokalnego admina do
    zadań wszelakich w firmie typu S.A., a ponieważ przypadkiem HR był na
    urlopie, to widziałem się z dyrektorem. Dzisiaj poinformowali mnie,
    że mnie nie chcą.

    Na początku zeszłego tygodnia posłałem papiery na adres mail do dwóch
    innych firm i czekam, aż skończą zbieranie papierów i mi odpowiedzą - lub nie.

    Wbrew pozorom robię więc coś więcej niż niusy :), a do tego mam większą część
    dnia na głowie 4-letniego syna. Za tydzień zaczyna drugi rok studiów w
    przedszkolu, więc będę miał trochę więcej czasu dla siebie.

    Marek