PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z programistami PHP

  • 11. Data: 2006-06-18 01:43:50
    Temat: Re: Jak to jest z programistami PHP
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 13:11:18 +0200, Mietek napisał(a):

    > .NET i Java to o wiele bardziej zlozone srodowiska niz PHP

    Chyba języki programowania niż środowiska.

    > i projekty ktore sie w
    > nich pisze tez sa bardziej zlozone (np. czesto maja ponad 100klas).

    oceniasz zaawansowanie języka/technologii poprzez liczbe klas?
    Programowałeś kiedykolwiek coś więcej niż "Heloł łorld"?

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 12. Data: 2006-06-18 01:48:08
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2006 13:26:26 +0200, GK napisał(a):

    > Jesli chodzi o PHP, wydaje mi sie, ze w nim zbyt latwo popelnia sie bledy
    > (np. to, ze musisz napisac global, jesli chcesz w funkcji skorzystac ze
    > zmiennej globalnej).

    Widze co najmniej jakiś PHP Guru :P I zapewne nie za dużo programowania w
    C++ sie miało, co ? Bo jeżeli dopisanie słowa jest trudniejsze niż "zabawy"
    z referencją na wskaźnik macierzy wskaźników do struktur, to rzeczywiście
    "trudny" język.

    Sam znam podstawy PHP i jak mi się _nudzi_ to dłubie przy swoich "webowych"
    pomysłach. Ale rzeczywiście, znają go praktycznie wszyscy (w szczególności
    licealiści) więc nie jest on aż tak wysokoopłacalny jak chociażby C#, ASP,
    ASM czy ADA (ADA - taki język programowania :P)

    > Poza tym za duzo bledow zwiazanych z bezpieczenstwem.

    Hmmm jednak nie piszesz w niczym poważniejszym niż w PHP.

    > Dlatego duze firmy nie chca korzystac z tej technologii, bo przy duzych
    > projektach popelnia sie duzo bledow, a jak srodowisko nie jest na nie
    > odporne, to trudno takie projekty debugowac.

    To sie nawet do skomentowania nie nadaje (LOL - MSPANC)

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 13. Data: 2006-06-18 01:55:02
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 15 Jun 2006 21:40:57 +0200, Michał napisał(a):

    > Czy niska średnia płaca programistów PHP jest spowodowana głównie tym że
    > wiele osób zajmuje się tym językiem,

    Tak.

    > ale osoby przedstawiający się jako
    > programiści PHP w rzeczywistości tylko troszkę poznały ten język i
    > wykorzystują niewielką część możliwości tej technologii;

    No cóż. Większość osób zdobywa doświadczenie klepiąc za prawie friko
    stronki dla laików komputerowych, po czym mogą nazywać się programistami.
    Dość naturalny porządek rzeczy (bo nie wyobrażam sobie "programisty" PHP po
    studiach, który by bazował tylko na tym co sie nauczył w czasie tychże
    studiów)

    > Czy przeciętny programista C++ zarabia więcej niż PHP?

    Tak.

    > Czy przeciętny
    > programista Java zarabia więcej niż PHP?

    Tak

    > Nauka takich technologii jak PHP,
    > AJAX oznacza raczej skupienie się na małych firmach i raczej brak szans w
    > dużych korporacjach... ale czy warto pchać się do tych dużych?

    To zależy jaki rozwój kariery planujesz. Osobiscie jeszcze studiuje,
    jednocześnie też pracując (i - może to nie wielkie osiągnięcie - na
    studiach dziennych). Co do mojej umięjętności programistycznych, znajomości
    języków i technologii (nie przechwalając się) to znam wystarczająco dużo (i
    nadal mi mało).

    Jeżeli postanowisz być szeregowym programistą, PHP to o wiele za mało.

    Poza tym poza nauką języków dochodzą inne kluczowe aspekty jak np.
    zarządzanie projektami informatycznymi, Inzynieria oprogramowania itp.
    Znajomosc samych jezyków to nie wszystko.

    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 14. Data: 2006-06-18 09:22:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    GK napisał(a):
    [...]
> [...]
    > projektach popelnia sie duzo bledow, a jak srodowisko nie jest na nie
    > odporne, to trudno takie projekty debugowac.

    Mi się wydaje że to nie o łatwość popełniania błędów chodzi. W końcu
    każdy język ma swoje typowe głupie błędy.

    Ja bym bardziej stawiał na niekompatybilność wersji php. Np. znam duży
    projekt który może chodzić tylko na php 4.2, bo na php 4.3 działa
    inaczej, i trzeba by każdy jeden element projektu testować i sprawdzać
    czy działa tak samo. Już nie mówiąc o php5.

    p. m.

  • 15. Data: 2006-06-18 16:14:38
    Od: "Mietek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "SOCAR" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba języki programowania niż środowiska.

    NET to srodowisko a nie jezyk. Jezykiem jest C#, J#, VB.NET. A mowiac o
    Javie mialem na mysli wszystko co sie z nia wiaze: EJB, Strutsy, Hibernate
    itd. Jesli nie masz o czyms pojecia to sie nie wypowiadaj.

    > oceniasz zaawansowanie języka/technologii poprzez liczbe klas?
    > Programowałeś kiedykolwiek coś więcej niż "Heloł łorld"?

    I do tego nie rozumiesz jezyka polskiego. Tam nie bylo napisane: ."NET i
    Java to zlozone srodowiska poniewaz projekty ktore sie w nich pisze sa
    bardziej zlozone". Tam byl spojnik "i", co nakazuje inaczej rozumiec ten
    tekst.

  • 16. Data: 2006-06-18 18:59:28
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia Sun, 18 Jun 2006 18:14:38 +0200, Mietek napisał(a):

    > NET to srodowisko a nie jezyk. Jezykiem jest C#, J#, VB.NET. A mowiac o
    > Javie mialem na mysli wszystko co sie z nia wiaze: EJB, Strutsy, Hibernate
    > itd. Jesli nie masz o czyms pojecia to sie nie wypowiadaj.

    Sam powinieneś zastosować tę radę do siebie. Po pierwsze NET Framework jest
    takim środowiskiem, jak notatnik procesorem tekstu. Środowiskiem jest MSVS
    czy BBC a nie NFR. Po drugie, fajnie że opanowałeś "fajne javove wyrazy"
    ale może zacznij od podstaw jak J2SE/EE/ME bo np. "Hibernate" nijak ma się
    do "srodowiska" jako dodatkowy komponent-usługa dla Javy.

    > I do tego nie rozumiesz jezyka polskiego.

    Raczej wysłowić się nie potrafisz.

    > Tam nie bylo napisane: ."NET i
    > Java to zlozone srodowiska poniewaz projekty ktore sie w nich pisze sa
    > bardziej zlozone".

    Powyżej widać przykłąd to potwierdzający że z wysławianiem się masz duże
    problemy.

    --
    SOCAR (s...@i...pl)