PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z programistami PHP

  • 1. Data: 2006-06-15 19:40:57
    Temat: Jak to jest z programistami PHP
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    Witam

    Czy niska średnia płaca programistów PHP jest spowodowana głównie tym że
    wiele osób zajmuje się tym językiem, ale osoby przedstawiający się jako
    programiści PHP w rzeczywistości tylko troszkę poznały ten język i
    wykorzystują niewielką część możliwości tej technologii; czy może niska
    średnia spowodowana jest nie tylko tym?
    Czy przeciętny programista C++ zarabia więcej niż PHP? Czy przeciętny
    programista Java zarabia więcej niż PHP? Nauka takich technologii jak PHP,
    AJAX oznacza raczej skupienie się na małych firmach i raczej brak szans w
    dużych korporacjach... ale czy warto pchać się do tych dużych? Czy
    rzeczywiście opłaca się praca dla największych firm?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-15 21:01:10
    Temat: Re: Jak to jest z programistami PHP
    Od: road666 <r...@p...fm>

    Hello Michał,

> [...]
    > programiści PHP w rzeczywistości tylko troszkę poznały ten język i
    > wykorzystują niewielką część możliwości tej technologii; czy może

    Duza popularnosc, praktycznie zerowe koszty (hosting za 5 pln), wiec i programiscie
    nie trzeba duzo placic ;) Rynek "zepsuli" juz dawno temu studenci i licealisci
    robiacy "stronki" ponizej jakiegokolwiek progu oplacalnosci, ale dzieki temu
    osoby znajace sie na rzeczy poprawiaja po nich (za malo powiedziane - raczej
    tworza od nowa).
    Jezeli potrafisz ruszac glowa, to zarobki nie musza byc niskie. Cala sztuka,
    zwana inzynieria oprogramowania, jest przez studentow/licealistow pomijana,
    gdyz licza na prosty i szybki zysk - jak to powiedzial mi kiedys znajomy
    programista z wieloletnim stazem (m.in. prowadzil wlasna firme tworzaca
    oprogramowanie)
    - firmy lubia placic za papier i im wiecej pozadnej dokumentacji tym suma
    na fakturze wyzsza.

> [...]
    > dużych korporacjach... ale czy warto pchać się do tych dużych? Czy
    > rzeczywiście opłaca się praca dla największych firm?

    Przecietny programista C++, Javowiec, czy PHPowiec zarabia tyle samo. Chcesz
    wiecej to pokaz ze warto Ci dac wiecej.

  • 3. Data: 2006-06-16 07:40:49
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Czy rzeczywiście opłaca się praca dla największych firm?

    Hm, ...co rozumiesz przez prace dla największych ...

    Programiści zarabiają tyle na ile w danej firmie zajmują znaczące stanowisko
    , zgadza się z tym iz prog do PHP w celu rozbudowy serwisu www znaleźć można
    szybko i raczej za niską stawkę . Ja sądze iż warto pracować dla większych
    tzn. znać się na np. ABAP i/lub ORACLE ,

    p.s.

    PHP jest raczej na rynku widziane jako tanie rozwiązanie pod LINUX-a więc
    musi być tanio.
    Klient pyta ,podczas prezentacji systemu klasy ERP :
    pyt: czy macie coś pod linuxa ?,
    odp. nie , a skąd to pytanie ?,
    odp. bo jest BEZPŁATNE .....

    pozdrawiam
    rafal

  • 4. Data: 2006-06-16 07:51:28
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dużych korporacjach... ale czy warto pchać się do tych dużych? Czy
    > rzeczywiście opłaca się praca dla największych firm?

    Mysle ze jest kilka powodow - PHP ma renome jezyka, ktory jest prosty i
    ktorego nauczyc sie moze kazdy (troche w tym prawdy jest), a zatem ludzie
    maja tendencje do traktowania go 'z gory', no bo to przeciez taki Pascal
    internetu, a kto to widzial, by w dzisiejszych czasach w Pascalu pisac...;)
    Ale PHP istnieje w duzych korporacjach, sam administrowalem serwerami z
    debkiem, apache i php wlasnie, ktore realizowaly bardzo powazne zadania
    biznesowe, i byly uslugami 24/7, ktorym z uwaga przygladal sie zarzad owej,
    niemalej korporacji... Tyle, ze byla to jedna z wielu uslug, i nie sadze, by
    gdzies w korporacji bylo mijsce dla programisty ktory zajmuje sie tylko i
    wylacznie php, tak samo, jak nie znajdzie tam chlepa spec tylko i wylacznie
    od mysql-a. Bo w korporacjach zazwyczaj jest sporo technologii, ktore trzeba
    obsluzyc, wiec wpomniany programista musi znac jeszcze np .NET/C/C++/JAVA, a
    wspomniany dbadmin ORACLE/DB2/MsSQL... itp itd.
    Zreszta, w korporacji, jak i w kazdej innej firmie, o technologii decyduja
    potrzeby, pieniadze i, nierzadko, tluki ktore g... wiedza ale wydaje im sie,
    ze jest inaczej, i dlatego kupuja jakies cuda na kiju za kupe kasy (bo
    budzet jest i trzeba go wydac) zamiast wejsc w darmowa technologie (bo to
    bez wsparcia i w ogole takie nieprofesjonalne..)
    pozdr
    /p

  • 5. Data: 2006-06-16 10:34:30
    Od: "Mietek" <m...@w...pl>

    Jesli chodzi o duze projekty to pisze sie je tylko w Javie albo .NET. PHP
    to taka zabawka dla dzieci. Proste, tanie i przyjemne dlatego bierze sie za
    niego wielu licealistow, studentow i ceny uslug ida w dol. Jedna z czolowych
    agencji interaktywnych ma do tej pory ogloszenia na swojej stronie: szukaja
    programisty php (zadnych wiekszych wymagan) i programisty .NET
    (wyksztalcenie wyzsze, badz ostatnie lata studiow). To mowi samo za siebie.

  • 6. Data: 2006-06-16 10:47:49
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

> [...]
    > .NET (wyksztalcenie wyzsze, badz ostatnie lata studiow). To mowi samo za

    A .NET strasznie na studiach nauczą? (na jakich?)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-06-16 11:11:18
    Od: "Mietek" <m...@w...pl>

    > A .NET strasznie na studiach nauczą? (na jakich?)

    Sa uczelnie na gdzie tego dobrze ucza, ale tutaj chyba nie o to chodzi. .NET
    i Java to o wiele bardziej zlozone srodowiska niz PHP i projekty ktore sie w
    nich pisze tez sa bardziej zlozone (np. czesto maja ponad 100klas). Placi
    sie wiecej, ale wymaga sie wyzszych kwalifikacji: doswiadczenia, dyplomow,
    certyfikatow itp. Naturalne prawo rynku.

  • 8. Data: 2006-06-16 11:23:38
    Od: Adam <a...@g...pl>

    Mietek wrote:

> [...]
    > i Java to o wiele bardziej zlozone srodowiska niz PHP i projekty ktore sie w
    > nich pisze tez sa bardziej zlozone (np. czesto maja ponad 100klas).

    Hmm ponad 100 klas - monstrum...

  • 9. Data: 2006-06-16 11:26:26
    Od: GK <g...@g...com>

> [...]
    > 100klas). Placi sie wiecej, ale wymaga sie wyzszych kwalifikacji:
    > doswiadczenia, dyplomow, certyfikatow itp. Naturalne prawo rynku.

    Jesli chodzi o PHP, wydaje mi sie, ze w nim zbyt latwo popelnia sie bledy
    (np. to, ze musisz napisac global, jesli chcesz w funkcji skorzystac ze
    zmiennej globalnej). Poza tym za duzo bledow zwiazanych z bezpieczenstwem.
    Dlatego duze firmy nie chca korzystac z tej technologii, bo przy duzych
    projektach popelnia sie duzo bledow, a jak srodowisko nie jest na nie
    odporne, to trudno takie projekty debugowac.

    Pozdrawiam,
    GK

  • 10. Data: 2006-06-17 20:40:05
    Od: "O.R" <o...@o...not>

    Witam,

    GK napisał(a):
    > Jesli chodzi o PHP, wydaje mi sie, ze w nim zbyt latwo popelnia sie bledy

    Bledy popelniaja nieuwazni programisci, nie jezyk :)

    > (np. to, ze musisz napisac global, jesli chcesz w funkcji skorzystac ze
    > zmiennej globalnej).

    Dlatego wlasnie w dobrze zaprojektowanych systemach nie uzywa sie
    zmiennych globalnych.

    ?

    > Dlatego duze firmy nie chca korzystac z tej technologii, bo przy duzych
    > projektach popelnia sie duzo bledow, a jak srodowisko nie jest na nie
    > odporne, to trudno takie projekty debugowac.

    Wydaje mi sie, ze z PHP w duzych firmach nie korzysta sie z nieco innych
    powodow niz 'przy duzych projektach popelnia sie duzo bledow'.

    Wybor technologii raczej zalezy od latwosci pozniejszej pielegnacji
    systemu, istniejacych (i dobrze sprawdzonych) rozwiazan, na ktorych
    mozna oprzec program itd.

    pozdr,
    OR