PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to bywa w hipermarketach... › Re: Jak to bywa w hipermarketach...
  • Data: 2004-12-02 12:30:51
    Temat: Re: Jak to bywa w hipermarketach...
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości
    news:comrq4$imb$1@shodan.interia.pl...

    > ze jest ojcem
    >
    > Co do płacy to nie moge sie zgodzic! Stanowiska kierownicze powinny byc
    > dobrze (lepiej) oplacane, jest to jednak odpowiedzialna praca i jakies
    tam
    > ryzyko zawsze istnieje(najczesciej dostaje sie kierownikowi). A
    > kwalifikacje maja chyba znaczenie (ciezko zatrudnic na tym stanowisku
    > czlowieka bez doswiadczenia i odpowiedniej wiedzy).

    Sa stanowiska kierownicze i stanowiska kierownicze. Marek opisal swoj zakres
    obowiazkow. Nie ma tam nic, czego by nie byl w stanie zrobic dobry absolwent
    kierunku ekonomicznego (a takich na rynku jest obecnie nadmiar).

    > Stoi chyba Pani po innej
    > stronie barykady (Związek Pracodawców Dolnego Śląska ) - pracodawcow!! I
    > tak juz zawsze chyba bedzie, ze tacy "pracodawcy", wiedzac jaka jest

    Moze wstrzymajmy sie ze stawianiem barykad :) nie ma tez potrzeby odchodzic
    od obyczajow usenetu, wedle ktorych wszyscy mowia sobie na "ty". NIE
    wypowiadam sie na tej grupie jako zwiazek pracodawcow (ktorego nawiasem
    mowiac jestem jedynie pracownikiem najemnym :) ), tylko jako osoba prywatna.

    > sytuacja na rynku pracy, nie dadza NIKOMU zarobic i beda wykorzystywac
    > ludzi za "psie pieniadze" - jak im sie nie podoba to zawsze moga sie
    > zwolnic, na ich miejsce juz czeka kilku chetnych gotowych pracowac za
    > mniejsze pieniadze!!!

    Sa ludzie trudno zastepowalni. Sa tacy, na ktorych headhunterzy poluja, a
    pracodawcy o nich rywalizuja kuszac ich roznymi bonusami lub pakietami
    socjalnymi. Tak wiec generalizowac nie mozna. Na pewno na rynku pracy
    przegrywaja ci, ktorzy nie maja jakiejs specjalistycznej umiejetnosci lub
    wiedzy.

    > Posiadanie rodziny (wielodzetnej czy tez nie) tez nie powinno byc
    > czynnikiem ktory decyduje ile kto powinien zarabiac! Kazdy chce w miare

    Oczywiscie, ze nie decyduje. Tyle ze samotny mlody czlowiek wydajacy swoj
    zarobek w pelni na swoje potrzeby ma mniej powodow skarzyc sie na pensje
    2100 niz mialby ktos, kto musi z tego utrzymac np. 6 osob. A Marek sie na
    swoje zarobki skarzyl. Wg mnie 2100 netto poza Warszawa dla osoby samotnej
    to suma pozwalajaca przezyc bez problemow na godnym poziomie.

    > dobrze zyc! A te 2100netto nie wystarczaja młodym ludziom wystartowac i
    sie
    > dorobic

    Minely czasy "kazdemu wedlug potrzeb".

    (ile mozna na kredycie - ktore i tak sa drogie w Polsce, wrecz
    > lichwiarskie)! To wlasnie dlatego jest malo dzieci! Dlatego spoleczenstwo
    > sie starzeje! Mlode malzenstwa boja sie miec dzieci bo:
    > - grozi to zwolnieniem z pracy (niby prawo chroni ale rzeczywistosc jest
    > inna)
    > - za co utrzymaja dziecko! im jest mniejsze tym wiecej wydatkow (pieluchy
    > ubranka itp)

    z tym sie nie zgodze - prawdziwe wydatki sie zaczynaja wtedy, kiedy zaczyna
    sie edukacja. Pieluchy i odzywki to pikus.

    > Leczyc to powinni sie ludzie, ktorzy psychicznie mecza swoich pracownikow!

    Nie zmusisz ich do tego, wiec lepiej zadbac o siebie i albo trzymac sie od
    takich z daleka, albo wyleczyc swoje psychiczne rany, jesli sie mialo z nimi
    kontakt.

    > Wbrew pozorom to nie zwieksza ich efektywnosci! Niezdrowa atmosfera to juz
    > chleb powszedni w wiekszosciach zakladach pracy! Mobbing! niby to takie
    > modne, sadzic sie mozna ale i tak nie ma dowodow i umarzane sa
    postepowania
    > w tych sprawach! Najgorsza w tym wszystkim jest bezkarnosc pracoawcow,
    oraz
    > ze nie postepuje zgodnie z KP! To trzeba zmienic!

    Przez moment poczulam sie jak na wiecu :) A jakies praktyczne posuniecia
    postulujesz?

    I.