PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sciagnac ukraincow?

  • 1. Data: 2007-11-02 18:18:21
    Temat: Jak sciagnac ukraincow?
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Mam juz dosc. Pieprzona sciana wschodnia, straszne bezrobocie, a jak
    czlowiek kawalek remontu potrzebuje dokonczyc, to sie okazuje, ze chetnych
    do pracy nie ma. A jak sa to sie czlowiek zastanawia po dwoch dniach jak sie
    ich pozbyc :/

    Dzwonisz po firmach - mowia, ze nie ma sprawy, ale nie maja ludzi do roboty.
    Gowno nie bezrobocie...

    W zwiazku z tym pytanie: czy ktos zna - w miare - skuteczny sposob na
    znalezienie Ukraincow chetnych na wykonanie 2-3 tygodniowego zlecenia? Maja
    blisko. 100 lm do Lwowa.

    sz.

  • 2. Data: 2007-11-02 19:55:12
    Temat: Re: Jak sciagnac ukraincow?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 2 Nov 2007 19:18:21 +0100, szomiz napisał(a):

> [...]
    > ich pozbyc :/
    >
    > Dzwonisz po firmach - mowia, ze nie ma sprawy, ale nie maja ludzi do roboty.

    Rynku nie analizowałem, ale wydaje mi się, że może to mieć związek z ogólną
    modą na wszelkie studia i późniejszymi oczekiwaniami absolwentów.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2007-11-02 20:33:27
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Kapsel pisze:

    > Rynku nie analizowałem, ale wydaje mi się, że może to mieć związek z ogólną
    > modą na wszelkie studia i późniejszymi oczekiwaniami absolwentów.

    Jednak chyba się mylisz. Ci co naprawdę coś umieli wkurzyli się i
    wyjechali. A ci co zostali to po prostu nie wiele umieją.

  • 4. Data: 2007-11-02 21:51:34
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Jednak chyba się mylisz. Ci co naprawdę coś umieli wkurzyli się i
    > wyjechali. A ci co zostali to po prostu nie wiele umieją.
    Niestety to prawda w wielu przypadkach, a o cenach nie wspomne - ci ludzie
    czesto zadaja 4 srednich krajowych za miesiac pracy .........a nie placa od
    tego ani zlotowki podatku :/
    mw

  • 5. Data: 2007-11-03 07:41:49
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    mw pisze:

    > Niestety to prawda w wielu przypadkach, a o cenach nie wspomne - ci
    > ludzie czesto zadaja 4 srednich krajowych za miesiac pracy .........a
    > nie placa od tego ani zlotowki podatku :/

    No to zatrudniaj takich co mają DG i ci wystawią fakturę VAT to będziesz
    miał z 5 średnich krajowych + Vat ( pewno ze 22% - czyli w sumie ponad 6
    średnich). To jest gospodarka wolno rynkowa, jak jest popyt to i se mogą
    żądać.

  • 6. Data: 2007-11-03 08:26:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rynku nie analizowałem, ale wydaje mi się, że może to mieć związek z
    > ogólną
    > modą na wszelkie studia i późniejszymi oczekiwaniami absolwentów.

    Niekoniecznie. By nie powiedziec wprost, ze NIE. Rodzice wypruwaja flaki,
    zeby dziecie zaocznie moglo jakies studia zrobic. I siedza calymi dniami w
    domu (pod sklepem nie, bo na piwo juz starzy nie daja). I robia wszystko,
    zeby tylko nic nie robic :/

    A dla tych, ktorzy nie "studiuja" najwiekszym stresem jest list z UP bo
    oznacza, ze moga sie zalapac na jakas prace.

    Szczyt marzen - wyjechac na Zachod. I jeden taki nawet pojechal. Wrocil po
    kilku miesiacach i z wiejskich plotek wiem, ze nie jest zadowolony. Bo jak
    od zarobionych pieniedzy odjal koszty, to sie okazalo, ze u nie zarabial
    mniej wiecej tak samo, ale o wiele spokojniej. I na miejscu.

    sz.

  • 7. Data: 2007-11-03 10:13:51
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 3 Nov 2007 09:26:06 +0100, szomiz napisał(a):

> [...]
    >
    > A dla tych, ktorzy nie "studiuja" najwiekszym stresem jest list z UP bo
    > oznacza, ze moga sie zalapac na jakas prace.

    Ale czekaj, bo żeby robić remonty to trzeba mieć trochę umiejętności. Jak
    ktoś studiuje zaocznie "biznes i zarządzanie", to może mieć problem z
    porządnym położeniem tapety w pokoju.
    A że od dłuższego czasu panuje moda na studiowanie, to teraz brakuje
    fachowców w podstawowych dziedzinach. Emigracja oczywiście robi swoje, ale
    przez lata nie docenialiśmy takich "zwykłych" zawodów i teraz będzie nam
    się to odbijać czkawką.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2007-11-03 11:52:45
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Ale czekaj, bo żeby robić remonty to trzeba mieć trochę umiejętności. Jak
    > ktoś studiuje zaocznie "biznes i zarządzanie", to może mieć problem z
    > porządnym położeniem tapety w pokoju.

    Nie trzeba miec umiejetnosci. Dociac late na wyiar z dokladnoscia 0.2 cm,
    przykrecenie jej z taka sama dokladnoscia jest w stanie wykonac srednio
    wytrenowany szympans. Wykopanie dolu wzgledem pociagnietego sznurka -
    rowniez.

> [...]
    > przez lata nie docenialiśmy takich "zwykłych" zawodów i teraz będzie nam

    Ja nie potrzebuje fachowcow, Ja potrzebuje fizycznych, ktorzy beda wykonywac
    proste prace, tak jak JA powiem ze maja te prace byc zrobione.

    A jezeli fizyczny bedzie bardziej lotny niz kilo gwozdzi to zrozumie sens,
    zasady i technologie adaptowania drewnianych zabytkow (bo tak przystosowuje
    chalupe do mieszkania).

    sz.

  • 9. Data: 2007-11-03 12:39:56
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 3 Nov 2007 12:52:45 +0100, szomiz napisał(a):

    > Ja nie potrzebuje fachowcow, Ja potrzebuje fizycznych, ktorzy beda wykonywac
    > proste prace, tak jak JA powiem ze maja te prace byc zrobione.

    A, to mocno zmienia postać rzeczy, bo ja sobie ułożyłem w głowie, że do
    remontu to możesz potrzebować jakichś tapeciarzy/kafelkarzy/murarzy itd.

    Jeśli fizycznych brak, to faktycznie niedobrze. A jakie stawki?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 10. Data: 2007-11-06 21:59:10
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

    > A, to mocno zmienia postać rzeczy, bo ja sobie ułożyłem w głowie, że do
    > remontu to możesz potrzebować jakichś tapeciarzy/kafelkarzy/murarzy itd.
    >
    > Jeśli fizycznych brak, to faktycznie niedobrze. A jakie stawki?

    pewnie 3zl /h i pocalunek w d... za łaske dla Pana dziedzica obowiazkowo raz
    dziennie.
    Co do kopania dolow to hmm moze autor nie slyszal o mechanizacji , wreszcie
    u nas nastaly czasy jak w calej cywilizowanej europie
    ze bardziej sie oplaca wynajac koparke niz zatrudniac brygade kopaczy.
    Ktos tu niedawno podawal ze za segregacje odpadow na wysypisku w Wawie
    placa 9zl/h -praca tez nie wymagajaca blyskania intelektem a po 8 h
    nie pada sie na twarz ze zmeczenia jak po kopaniu w ziemi .

    pzdr