PracaGrupypl.praca.dyskusje › byłem w PIP 1,5 godziny

  • 1. Data: 2007-11-02 16:00:28
    Temat: byłem w PIP 1,5 godziny
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    witam ponownie
    Jak napisałem byłem w środę 31.10 w biurze PIP. Sporo się dowiedziałem, ale
    także pewnych aspektów nie do końca zrozumiałem. W moim przpadku jest tak,
    że pracodawca w wypowiedzeniu określił od razu okres przysługującego mi
    urlopu i wyliczył, że to jest 7 dni, a według inspekcji 9 dni. Ponadto
    isnpekcja twierdzi, że za godziny przepracowane w sobotę
    (nadgodziny-przekroczona tygodniowa norma czasu pracy) należy mi się dzień
    wolny i to niezależnie od ILOŚCI przepracowanych godzin w sobotę, o czym nie
    miałem zielonego pojęcia, bo pracodawca wymyślił, żeby sobie odbierać te 5 z
    godzin z soboty "na tygodniu" po 1 godzinę dziennie. W jakiej formie prawnej
    mam się zwrócić do pracodawcy o:
    dni wolne za soboty (lub pieniążki za nadgodziny płatne 100 % więcej)
    2 dni urlopu, który przysługuje wg inspekcji (5/12 z 20 dni = 9 dni urlopu),
    a nie 7 dni urlopu.
    Pracowałem od 13 do 21 a w sobotę od 8 do 13 (5 godzin), jak mam
    obliczyć-sprawdzić ile należy mi się pieniążków, (no chyba, że dadzą mi dni
    wolne).
    Dzisiaj mija mi termin złożenia wypowiedzenia, ale wg inspektora te czynniki
    podane wyżej nie mają związku z wypowiedzeniem i mogę o nie złożyć w
    późniejszym terminie. Czy to prawda?
    dziękuję za pomoc/wyjaśnienie.