PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak przerwać to błędne koło › Re: Jak przerwać to błędne koło
    From: Grendel <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak przerwać to błędne koło
    Date: Wed, 30 Oct 2002 12:35:08 +0100
    Sender: p...@o...pl@s21.zabrze.net.pl

    On Tue, 29 Oct 2002 20:07:58 +0100, "Wrangler" <a...@i...pl>
    wrote:

    >Im się wydaje że informatyk jest od złożenia kompa, instalowania softu,
    >napisania aplikacji, wdrożenia i opieki serwisowej ! Mnie nawet widzisz
    >fakturzystą zrobił drań !

    a byłeś też robotnikiem fizycznym (od wiercenia dziur w ścianach,
    noszenia meblii biurowych 'no bo przecież na tym będą stać komputery,
    a to już pana dziedzina działania !') ? Ja miałem kiedyś na dokładkę
    pracę jako spec. do obsługi klientów pośrednictwa pracy za granicą (w
    ustawowych 8 godzinach pracy), a po powrocie do domu siedziałem
    następne 8-10 godzin przy komputerze, by robić to, co miałem robić w
    biurze, to co mam wpisane w obowiązkach służbowych i co potem jest
    rozliczane. Piękne, nie ?

    Prawda jest taka, że sytuacja na rynku powoduje absurdalną sytuację -
    pracodawca może zarządać dowolnej rzeczy (z latataniem, skakaniem
    przez wieżowce i klaskaniem uszami włącznie), a pracownik albo się
    zgodzi, albo "do widzenia" - tłumek następców już kłębi się pod
    drzwiami. Podobnie jest przy poszukiwaniu pracy - pracodawcy poszukują
    specjalistów najwyższej klasy (czasami lista oczekiwać przypomina
    cytat terminów komputerowych z bazy wiem.onet.pl ;-))), za najniższą
    krajową, do wykonywania prac, z którymi poradziłby sobie technik
    informatyk, albo chłopaczek z kilkumiesięcznym doświadczeniem na
    giełdzie komputerowej.

    Ale po co brać niższy personel, skoro można mieć za te same pieniądze
    informatyka z dyplomem ? ;->

    Podobno (podobno!) zbliża się ożywienie gospodarcze... Może w połowie
    przyszłego roku zauważymy pierwsze tego objawy, co może (może!)
    uzdrowić atmosfere na rynku.

    Grendel