PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie › Re: Jak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie
    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pracodawcy niszczą Polskę i produkują bezrobocie
    Date: Tue, 21 May 2013 17:07:40 +0200

    > Podsumujmy fakty (przynajmniej tak, jak je zrozumiałem).
    >
    > Pan X jest zatrudniony w firmie i figuruje w dokumentach jako pan
    > X. W pewnym momencie pan X staje się panem Y, za wiedzą szefów,
    > działu kadr i prawdopodobnie policji.
    > Ponieważ Ty mając dostęp do dokumentów kadrowych,
    Nie, ja byłam informatykiem, nie miałam dostępu do dokumentuw kadrowyh,
    miałam dostęp do programu kadowego, bady danych, wszystkiego co było w
    komputerku.

    > ponieważ...wiesz o tej przemianie, wylatujesz z pracy.
    Ja nie wiedziałam o pszemianie, ja się o niej dowiedziałam kilkanaście lat
    potem , z powodu kandydowania pana X na radnego.
    Ja nie wyleciałam z pracy dlatego, że wiedziałam o pszemianie, ja byłam
    celem intrygi w sytuacji bez wyjcia, z czego całkiem nie zdawałam sobie
    sprawy.
    Według "reżysera" , masona -
    1.miałam prawdopodobnie pszyjęć do wiadomości że X na zasadzie świadka
    koronnego zmienił się w Y, bez zobaczenia dokumentuw, bez dostatecznej
    podstawy, bym kryła X,
    i tym sposobem trafiła samowolnie do mafi. Wtedy była bym posłusznym
    żołnieżykiem, pionkiem , a fakt krycia X byłyby moim pszetępstwem o jakie by
    mnie szantażowano.
    2. miano mnie skłucić Y: słyszałm z plotek, ale być może było to
    podpuszczanie mnie,
    że X napisał bardzo negatywną opinię o systemie kadrowym , ktury
    programowałam, i podpisał się Y.
    Y był bardzo dobrym fahowcem (moim kolegą z roku) i małam uwieżyć , że jesem
    fahowo niczym.

    Wybrałam 3 rozwiązanie, pewnie zaskające dla masona: nie zareagowałam na
    zwolnienie mnie.

    _____________
    > Widzę tu dwie możliwości:
    >
    > - jest to jakaś grupka przestępcza, która coś chce w ten sposób
    > osiągnąć ale nie mam pojęcia co. Nie bardzo widzę jakie
    > korzyści mogliby osiągnąć podejmując wysiłek i *ryzyko* zmiany
    > tożsamości X na Y.
    Ja się domyślam, ale to się zdaje się nie nadaje do napisania.
    Ja byłam celem, pan X był niczym, w perfidnym planie masona.
    Mason miał wpływ na służby policyjne , i one pomogły w tej operacji.
    Koszt operacji to osłabienie zakładu. Dla mnie jest tylko jedno poboczne
    pytanie:
    czy zakład miał na tym stracić (znaczy czy pszy okazji celem było niszczenie
    pszemysłu polskiego), czy też był to tylko efekt uboczny (pszehulanie tego
    co jest).

    > - akcja policji bądź innego ABC. Przemiana X w Y służy albo temu,
    > aby pan X zniknął (coś w rodzaju świadka koronnego)
    Tak miał pewnie pan X wmawiane. On ma też pszekręcone, życie, ale on
    zyskiewał pieniężnie, miął i ma z czego żyć (duża pensja- sama widziałam;
    pensja i pszywileje radnego, bo mimo małej ilości głosuw został radnym bo
    był pierwszy na liście),
    a ja jestem bezdomana.

    > albo temu,
    > aby pojawił się pan Y (coś w rodzaju tworzenia legendy agenta).
    Nie doczytałeś się, że Y nie musi się pojawiać, on istniał, i mam nadzieję
    istnieje.
    To muj kolega z roku. Skoro pewnie dysponowano jego dokumentami, to znając
    kolegę, zdecydowanie był szantazowany, i nie robił tego dobrowolnie.
    Nie wykluczam jednak, że obaj i X i Y pracowali dla wywiadu, myśleli, że
    polskiego, okazało się, że obcego, patsz dzisiejszy wątek na polityce, ale
    tego tu wprost nie widać.
    (pl.soc.polityka wątek "Komorowski uważa CIA za wrogi wywiad")

    _____________
    >.nie spotkałem się z przypadkiem aby ktoś podejmował duży wysiłek,
    > nie mając na widoku odpowiednich korzyści (niekoniecznie
    > finansowych).

    > Źle postawione pytanie. Jeśli ,,on'' to pan X, to miał korzyści.
    "On" - miałam na myśli masona , kilka szczebli wyżej.
    X był lub jest pionkiem, jest niczym w ręku masona.
    ________________
    >,,pracodawcy niszczą Polskę ..'' etc. Bo działalność przestępcza zazwyczaj
    >szkodzi
    > społeczeństwu
    > Pracodawcą jest przedsiębiorca (lub grupa w zależności od
    > formy prawnej).
    Na potszeby tej dyskusji mogę pszyjąć taką definicję.

    > Przedsiębiorca - a więc i pracodawca - to osoba, która prowadzi
    > _legalną_ działalność w celu osiągnięcia zysku.
    Nie, to definicja prawna lub książkowa , coś w tym stylu.
    W praktyce pszedsiębiorcą jest człowiek z odpowiednimi uprawnieniami, nie
    zaś człowiekiem dążący do zysku. Stąd tyle afer o działaniu pszedsiębiorcy
    lub członka rady itp, na szkodę jakiejś działaności gospodarczej.

    _______
    > Dlatego kwestionuję Twoje uogólnienie ,,pracodawcy niszczą Polskę...''

    Gdy pracodawca coś ma, a ma zwykle zakład, firmę lub władzę....
    to nie koniecznie traktuje tego jak uczą w szkole, jak nażędzie do zysku, i
    pomnażania dobra społecznego itp.
    Traktuje to co posiada jak malec zabawkę w piaskownicy:
    1. bawi się tym ;(kieruje zakładem)
    2. Zabiera jak ma nastruj drugiemu bżdącowi; (walczy o udziały, niszczy
    konkurencję)
    3. Celuje zabawką w kolegę, nie patsząc, że ta się zapsuje gdy będzie nią
    bił (niszczy własny zakład).
    Małe dziecko- mała zabawka, duże dziecko - duża zabawka.

    Niestety większość zabaw w piaskownicy,
    bez nadzoru dorosłego kończy sie puktem 3.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)