PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy › Re: Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy
    From: "Pawel Lewandowski" <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy
    Date: Sat, 6 Sep 2003 20:51:07 +0200

    Użytkownik "grzesiek" <p...@N...interia.pl> napisał w wiadomości
    news:Zfp6b.167613$2k4.1920652@news.chello.at...
    > Witam!

    czesc!

    <cut>
    >Pozniej
    > zostal wezwany do dyrektora i otrzymal zwolnienie z winy pracownika.
    > Czy jest to normalne?
    > Na nic nie zdaly sie tlumaczenia, ze w tym momencie chcial pomoc swojemu
    > koledze, choc nie musial, bo mial swoje zajecie.

    Obawiam sie ze to jest normalne, jako ze Twoj brat zniszczyl wlasnosc firmy,
    niwazne jak dobrym pracownikiem zawsze byl. Narazil firme na dodatkowe,
    nieprzewidziane koszty przez swoja nieodpowiedzialnosc - to zadne
    wytlumaczenie, ze pracowal na prosbe kolegi albo ze pomylil wozki. Do jego
    obowiazkow nalezy prowadzenie wozka w taki sosob zeby nie spowodowac krzywdy
    nikomu i niczemu. Nie dopelnil swoich obowiazkow.

    > No i samo zwolnienie, czy pracodawca powinien tak ostro zareagowac, chce
    > powtorzyc, ze brat byl na kazde zawolanie i wiem, ze pracowal tak dobrze
    jak
    > tylko potrafil.

    Nie wiem jak to wyglada od strony prawnej, ale prawdopodobnie zostal
    zwolniony legalnie. Nie piszesz nic o naleznosci za brame/futryne - jesli
    nie zostal nia obciazony tylko sie cieszyc.

    > Co byscie radzili, aby jeszcze w jakis sposob probowac sie tam dostac?

    Zdecydowanie odradzam - nie ma szans raczej.

    > No i jeszcze jedno: w dniu wypadku byl jeszcze na okresie probnym.

    Tym bardziej - okres probny czyli okres sprawdzenia czy pracownik umie
    wykonywac swoje obowiazki. Przypadek Twojego brata niestety pokazuje ze nie
    umie.

    Wiem ze moje "rady" brzmia strasznie surowo - opisales swojego brata w taki
    sposob, ze nie sposob go nie polubic - ale to niestety jest jego wina. Nie
    pozostaje nic innego jak rozgladac sie za inna robota!

    Pozdrawiam (brata tez!)
    Pawel Lewandowski