PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak i kogo powiadomic że odchodze do nowej pracy?

  • 1. Data: 2008-03-17 18:09:36
    Temat: Jak i kogo powiadomic że odchodze do nowej pracy?
    Od: "hans1" <h...@p...onet.pl>

    Zanalazłem nową robotę. Jak i kogo powiadomić w mojej obecnej pracy? Niezbyt
    lubię swojego bezposredniego przełożonego natomiast lubię szefa mojego
    szefa. :-) Czy mogę poprosić o wypłacenie kasy za niewykorzystany urlop
    zamiast jego wykorzystania?

  • 2. Data: 2008-03-17 18:50:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-17 19:09 [hans1] napisał(a):
> [...]
    > lubię swojego bezposredniego przełożonego natomiast lubię szefa mojego
    > szefa. :-) Czy mogę poprosić o wypłacenie kasy za niewykorzystany urlop

    Musisz wypowiedzieć umowę o pracę, odczekać od 2 tygodni do 3 miesięcy i
    już Cię nie ma. Poprosić o wypłacenie kasy możesz ale będąc na
    wypowiedzeniu to pracodawca decyduje i zgodzić się nie musi, za to może
    Ci nakazać wykorzystać urlop. Możesz się z wrażenia oczywiście
    rozchorować wtedy z urlopu nici. Przynajmniej dopóki nie wyzdrowiejesz
    :-) Może się okazać, że wypowiedzieć umowy nie możesz i wtedy albo
    prosisz o rozwiązanie za porozumieniem stron (na co się pracodawca wcale
    zgodzić nie musi) albo rzucasz robotę (co skutkuje problemami w
    zatrudnieniu w przyszłości - każdy może pomyśleć "rzucił ich, może
    rzucić i nas").

    Scenariuszy jest kilkanaście a właściwy zależy od tego jak długo
    pracujesz i na jaką umowę.

    PS. Można jeszcze szukać uchybień pracodawcy i rozwiązać umowę bez
    wypowiedzenia ale to pachnie sądem i lepiej mieć dobre dowody.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-03-17 19:48:39
    Od: WhyDuck <m...@w...pl>

> [...]
    > lubię swojego bezposredniego przełożonego natomiast lubię szefa mojego
    > szefa. :-) Czy mogę poprosić o wypłacenie kasy za niewykorzystany urlop

    jak juz tam nie bedziesz pracowal to wyciagnij ile sie da od pracodawcy
    a z tego co sie orientuje to masz prawo ubiegac sie o wynagrodzenie za
    neiwykorzystany urlop...
    a co do osoby do ktorej powinienes zlozyc rezygnacje to juz zalezy od
    firmy...

  • 4. Data: 2008-03-17 20:43:02
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    WhyDuck pisze:

    > jak juz tam nie bedziesz pracowal to wyciagnij ile sie da od pracodawcy
    > a z tego co sie orientuje to masz prawo ubiegac sie o wynagrodzenie za
    > neiwykorzystany urlop...

    Nie ładnie tak. Z takim podejściem to daleko nie zajedziesz. Nie ile się
    da tylko tyle ile ci się należy zgodnie z KP i twoją umową. Ale to
    raczej Pe.Ka wyjaśnił chyba dokładnie.

  • 5. Data: 2008-03-18 00:24:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:frmc7a$nfu$1@atlantis.news.neostrada.pl hans1
    <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Zanalazłem nową robotę. Jak i kogo powiadomić w mojej obecnej pracy?
    Generalnie wyczerpującą odpowiedź już uzyskałeś.
    Dodam tylko, że zazwyczaj dokonując wypowiedzenia umowy o pracę adresatem
    jest pracodawca.
    Wszystko jest w KP, szczególnie od art. 30.

    > Niezbyt lubię swojego bezposredniego przełożonego natomiast lubię szefa
    > mojego szefa. :-) Czy mogę poprosić o wypłacenie kasy za
    > niewykorzystany urlop zamiast jego wykorzystania?
    Tak, ale nie jest to dla pracodawcy obligatoryjne, może ci udzielić tego
    urlopu do wykorzystania w okresie wypowiedzenia nawet jeśli co to nie
    pasuje.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-03-18 08:45:03
    Od: "Łukasz z Wrocławia" <l...@g...pl>

    > Może się okazać, że wypowiedzieć umowy nie możesz i wtedy albo...

    Co masz na myśli? W jakiej sytuacji nie może wypowiedzieć umowy?

  • 7. Data: 2008-03-18 08:48:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Łukasz z Wrocławia pisze:

    > Co masz na myśli? W jakiej sytuacji nie może wypowiedzieć umowy?

    W takiej, jeśli jest zawarta na czas określony i umowa nie przewiduje
    jej wcześniejszego rozwiązania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

> [...]