PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak często zmieniacie pracę?

  • 21. Data: 2007-10-30 20:51:34
    Temat: Re: Jak często zmieniacie pracę?
    Od: <m...@g...com>

    > Jestem świeżo po studiach technicznych. Zatrudniłem się jako programista
    > Java na średnich warunkach. Decyzję o zatrudnieniu podjęłem bardzo
    > szybko gdyż pojawiła się ku temu okazja. Jestem elektronikiem i pracę
    > jako programista traktuję jako zdobycie doświadczenia w międzynarodowej
    > środowisku. Jednak firma nie zapewnia mi żadnych kursów i szkoleń z
    > czego nie jestem zadowolony. Chciałbym po dwóch miesiącach zmienić
    > pracę. Czy taka szybka zmiana może być źle postrzegana przez pracodawców?
    > Pozdrawiam, Michał

    Pewnie firmy, którym ktoś już w przeszłości się tak wymknął, są
    czulsze w wypytywaniu, co spowodowało szybkie rozejście. Ja przy
    każdej rozmowie kwalifikacyjnej jestem pytany, dlaczego ostatnie
    któreś dwa stanowiska popracowałem tylko po 3 miesiące, ale przy
    obecnym ssaniu na rynku pracy jakiej bym okrągłej odpowiedzi nie
    wymyślił, jest łykana i w moim kierunku wysyłane sygnały pożądania.
    Też chodziło o wynagrodzenie. Niemniej zupełnie ostatnio z powodzeniem
    sobie freelancuję i nikt nie pyta, czemu ostatni projekt dla X robiłem
    tylko 3 miesiące, a potem dla Y. ;)

  • 22. Data: 2007-10-31 15:02:12
    Od: t...@g...com

    On 30 Paź, 12:47, panna_tt <p...@g...pl> wrote:

    > W takim celu, że nowsze technologie = większa wydajność pracy, mniejsza
    > ilość roboczo-godzin potrzebnych na wykonanie projektu, bardziej
    > zadowoleni pracownicy :)

    Hehe Jednak jeszcze nie za dużo wiesz. Z reguły nowe technologie są
    bardziej zasobożerne - koszt ułatwień dla programisty- a co z
    systemami które balansują na granicy obecnych zasobów - uwierz mi że
    są takie. I z takiego właśnie powodu są systemy pisane w C z
    hradcorową jazdą po wskaźnikach.
    Jak to powiadają: pośpiech to jest wskazany przy łapaniu much.

  • 23. Data: 2007-10-31 17:04:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 12:47:29 +0100, panna_tt <p...@g...pl> wklepał(-a):

    >W takim celu, że nowsze technologie = większa wydajność pracy, mniejsza
    >ilość roboczo-godzin potrzebnych na wykonanie projektu, bardziej
    >zadowoleni pracownicy :)

    Wdrożenie nowej technologii nie jest darmowe, ktoś musi sfinansować zbadanie jej
    przydatności, szkolenia pracowników ew. wymianę kadry albo utrzymywanie wielu
    zespołów piszących w nowej i starej technologii itd.
    Technologii nie zmienia się raczej, żeby zadowolić pracowników, bo to jest
    biznes, a nie jakaś akcja charytatywna.

  • 24. Data: 2007-11-01 14:08:26
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 30.10.2007 Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL> napisał/a:

    > cóż. współczuję. I życzę wiecznego pędu do rozwoju.

    Czy uważasz, że każdy napisany program powinien być utrzymywany
    w nieskonczoność?
    Z moich doświadczeń to widze, że systemowi który ma > 5 lat przydałby
    się generalny remont. Bugfixing niestety powoduje, że nawet idealnie
    zaprojektowana struktura po jakimś czasie robi się nie utrzymywalna,
    albo raczej koszt naprawianie błędów oraz wprowadzania nowych udogodniej
    zaczyna coraz szybciej rosnąć.

    Tak jak ciągłe łatanie spodni, przychodzi taki czas, że trzeba jednak
    kupić nowe :)

    --
    Krzysztof Krasoń

  • 25. Data: 2007-11-02 07:25:09
    Od: Darek <c...@s...pl>

    panna_tt pisze:

    > Nie każdą budowlę da się łatać w nieskończoność, czasem trzeba zrobić
    > kapitalny remont (zmigrować na nowszą technologię) a czasem zburzyć i
    > zbudować od nowa.

    Zobacz co się stało z Netscape 6.0, którego zburzono i zbudowano od
    nowa, 2-3 lata przerwy w obecności na rynku, silna konkurencja i
    praktycznie teraz już go nie ma. Podobnie jest z wieloma innymi
    produktami, które burzono i tworzono od nowa.

    Darek
    http://pl.cpp.wikia.com/

  • 26. Data: 2007-11-02 07:41:35
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 2 Lis, 08:25, Darek <c...@s...pl> wrote:

> [...]
    > praktycznie teraz już go nie ma. Podobnie jest z wieloma innymi
    > produktami, które burzono i tworzono od nowa.

    na przyklad .NET (w stosunku do MFC)?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 27. Data: 2007-11-02 08:14:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 1 Nov 2007 15:08:26 +0100, Krzysztof Krasoń
    <K...@o...pl> wrote:

    >Czy uważasz, że każdy napisany program powinien być utrzymywany
    >w nieskonczoność?

    Nie, tylko dopóki sa użytkownicy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 28. Data: 2007-11-02 08:23:24
    Od: Darek <c...@s...pl>

    glos pisze:

    > na przyklad .NET (w stosunku do MFC)?

    MFC Mikromiękki chyba już zaprzestał rozwijać, ale to nie znaczy ze
    wszystkie aplikacjie nalezy przepisac z MFC->.NET. Zależy to od rachunku
    ekonomicznego. Brak produktu przez dlugi okres czasu moze oznaczać
    smierc z ekonomicznego punktu widzenia.

    Darek
    http://pl.cpp.wikia.com/

  • 29. Data: 2007-11-02 08:34:58
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 2 Lis, 09:23, Darek <c...@s...pl> wrote:

> [...]
    > wszystkie aplikacjie nalezy przepisac z MFC->.NET. Zależy to od rachunku
    > ekonomicznego. Brak produktu przez dlugi okres czasu moze oznaczać

    nie o to pytalem.

    NET powstal bynajmniej nie w drodze ewolucji MFC - a raczej budowy na
    gruzach MFC. A mimo to istnieje i nawet wspoldominuje na rynku. Nie
    mozna wiec generalizowac - strategia wyburzenia i budowy od zera
    skutkuje, tyle ze musi byc poparta odpowiednimi kapitalami i
    dzialaniami producenta, rowniez (glownie?) marketingowymi.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 30. Data: 2007-11-02 09:09:22
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Krzysztof Krasoń na pl.praca.dyskusje:

    > Czy uważasz, że każdy napisany program powinien być utrzymywany
    > w nieskonczoność?

    nie. Nie każdy. ale znam moduły (np. przy przetwarzaniu SMS-ów, czy
    generalnie w telekomunikacji) które w swej podstawowej postaci mają po
    5-8 lat i spodziewam się, że będą jeszcze długo służyły (a rozbudowa
    polega na dodaniu 3-4 funkcji na rok).

    Natomiast podejście pt. zawsze na czele jest sensowne tylko w niektórych
    dziedzinach. I jest dosyć ryzykowne (bo nie dość że jest ryzyko
    wynikające z normalnych kwestii projektowych to jeszcze z niedojrzałości
    technologii).

    --
    Ziemek