PracaGrupypl.praca.dyskusjeIrlandia brutto/netto? › Re: Irlandia brutto/netto?
    From: "TS" <e...@n...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Irlandia brutto/netto?
    Date: Sat, 4 Mar 2006 14:05:17 -0000

    "Marek Lubiński" <m...@n...spam.wp.pl> wrote in message
    news:du3ocn$8uh$1@inews.gazeta.pl...
    > Jeśli jest napisane, że za pracę w Irlandii płacą 2200 brutto, to ile
    > zostaje na rękę? Znajomy chce podjąć tam pracę ale nie jak to się
    > przelicza.

    To zalezy czy znajomy jest zonaty, czy nie (jesli tak, to bedzie placil
    troche mniej podatku). Ale z grubsza mozna powiedziec, ze jakies 1900-2000
    netto mu zostanie. Jesli chodzi o rozliczanie sie z Polska, to z tych
    pieniedzy nie musi sie rozliczac jesli caly rok przepracuje w Irlandii.
    Jesli podejmie prace w Irlandii w roku, w ktorym pracowal takze w Polsce, to
    musi rozliczyc sie irlandzkich przychodow w Polsce (oczywiscie w Irladnii z
    irlandzkich dochodow rowniez). Jesli to Irlandia Polnocna, to oczywiscie
    rozlicza sie wg systemu brytyjskiego, czyli placi w Polsce dodatkowo roznice
    miedzy tym co zaplacil w UK, a tym co zaplacilby w Polsce osiagajac
    identyczne dochody.
    Po wiecej info zapraszam na forum www.dublinek.net, www.polskidublin.com i
    www.gazeta.ie - portale, na ktorych pomagaja sobie Polacy mieszkajacy w
    Irlandii.