PracaGrupypl.praca.dyskusjeInzynierownie ????? › Re: Inzynierownie ?????
  • Data: 2005-11-15 09:28:24
    Temat: Re: Inzynierownie ?????
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał:

    > No to skoro jest tak dobrze to dlaczego nie ma pracy dla informatyków.
    > A i pensje też jakieś głodowe.

    Nie znam nikogo z mojego wydziału, kto by był bezrobotny. Zazwyczaj
    zaczynali
    pracę już na studiach, niektórzy na pierwszym roku. Na pensje też
    raczej nie narzekają.

    > Inżynier górnik jak jest cwany to odbębni w polskiej
    > kopalni ze trzy lata i jedzie do Argentyny albo innej Australii.

    Tak samo jak programista w Irlandii, Anglii, czy USA. A naprawdę
    dobry inżynier, prawdziwy specjalista w jakieejść dziedzinie
    (nieważne, czy to będzie informatyka, czy metalurgia), raczej
    nie będzie miał problemu znaleźć przyzwoicie płatne i ciekawe
    zajęcie w Polsce. Natomiast jak ktoś przez całe studia się
    obija, kupuje projekty, podstawia kolegów na egzaminy, nie
    stara się zdobyć żadnej praktyki w zawodzie (bo woli się
    pobawić, albo jechać zbierać truskawki za większą kasę),
    to się zgodzę - taki inżynier może mieć problemy
    ze znalezieniem pracy.
    A Polska przyciąga zachodnie firmy tym, ża mamy dobrych inżynierów
    za relatywnie niską cenę (nawet mimo tych wszystkich podatków, ZUSów
    i innych instrumentów solidarnej Polski).

    ch.