PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce

  • 1. Data: 2005-12-12 22:32:27
    Temat: Inżynier oprogramowania ze znajomością finansów w Polsce
    Od: "Chimeryczny Lokator" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Jakie szanse na znalezienie dobrej pracy w Polsce ma inżynier oprogramowania
    ze znajomością matematyki finansowej, statystyki oraz z doświadczeniem w
    wytwarzaniu oprogramowania wykonującego obliczenia i symulacje z tej
    dziedziny? Czy po dobrą pracę trzeba wybrać się aż do City, czy może nie
    trzeba opuszczać naszego kraju, żeby dobrze zarabiać w tym fachu?

    Pozdrawiam!
    Ch.L.

  • 2. Data: 2005-12-12 22:53:47
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    odpowiedz brzmi
    MOZE I NIE MOZE

    wszystko zalezy od ciebie
    chcesz to znajdziesz
    nie chcesz to nie znajdziesz

  • 3. Data: 2005-12-12 23:19:19
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Jest kupe firm, które tworza oprogramowanie np. finansowe albo statystyczne.
    Myślisz że w tych firmach pracują tylko administratorzy i oprogramowanie
    przychodzi z City?
    BTW, jak jestes dobry to czesto nawet zdomu nie będziesz musiał wychodzić
    żeby zarobić dziennie na waciki
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-12-13 00:02:59
    Od: Michał <m...@s...net>

    Chimeryczny Lokator wrote:
> [...]
    > dziedziny? Czy po dobrą pracę trzeba wybrać się aż do City, czy może nie
    > trzeba opuszczać naszego kraju, żeby dobrze zarabiać w tym fachu?

    Wbrew temu, co piszą tutaj... najbliżej w City. Tam mekka banków,
    forexów, tam największe i najbardziej prężne działy IT mają instytucje
    finansowe o światowym zasięgu. Zresztą interesuje Cię chyba bardziej
    praca w R&D, a takiej w kraju raczej nie ma. Natomiast jeśli z jakichś
    względów nie chcesz wyjeżdzać (przekoniania, ambicje na wodzy, rodzina,
    itp.) to pracy w działce software development też jest w Polandii dużo,
    ale to bardziej rutynowe klepanie biznesowego softu niż R&D.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 5. Data: 2005-12-13 06:26:37
    Od: "kiesiewicz" <k...@g...pl>

    W artykule news:dnkv1p$2u3$1@news.wp.pl,
    niejaki(a): zasit z adresu <z...@w...pl> napisał(a):

    > wszystko zalezy od ciebie
    > chcesz to znajdziesz
    > nie chcesz to nie znajdziesz

    kolejny "absolwent"

    zycie Cie zweryfikuje Panocku ;)

  • 6. Data: 2005-12-13 06:30:35
    Od: Tadeusz Zalewski <t...@w...pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > itp.) to pracy w działce software development też jest w Polandii dużo,
    > ale to bardziej rutynowe klepanie biznesowego softu niż R&D.

    Wbrew temu co piszesz tutaj, właśnie w Polsce w ostatnich latach
    powstaje coraz więcej R&D Centre zachodnich koncernów. Poza tym to co
    robią polskie firmy to też nie jest często rutynowe klepanie softu. Nie
    przecze jednak, że poza Polską można zleźć tego jeszcze więcej.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-12-13 07:33:36
    Od: "Chimeryczny Lokator" <l...@W...gazeta.pl>

    Michał <m...@s...net> napisał(a):
> [...]
    > finansowe o światowym zasięgu. Zresztą interesuje Cię chyba bardziej
    > praca w R&D, a takiej w kraju raczej nie ma.

    Otóż to. Niestety, z moich obserwacji wynika, że jest właśnie tak, jak mówisz.
    Ja co prawa pracuję teraz w dziale badawczym, ale korporacje myślą bardzo
    "globalnie" i moje biuro ma szanse zniknąć z powierzchni ziemi w przeciągu
    kilku miesięcy.

    To, co trzyma mnie w Polsce, to chęć i koniecznośc dokończenia studiów. W
    fachu, który sobie wybrałem pozycję człowieka wykształconego daje dopiero
    doktorat... ale ten akurat mogę zrobić gdzie bądź :).

    Co do _największych_ działów IT, to myślę, że znajdują się one w Bangalore,
    India :).

    Pozdrawiam!
    Ch.L.

  • 8. Data: 2005-12-13 08:28:19
    Od: Tadeusz Zalewski <t...@w...pl>

    Chimeryczny Lokator wrote:
    > Co do _największych_ działów IT, to myślę, że znajdują się one w Bangalore,
    > India :).

    Nie ma co myśleć. Takie są statystyki. Największe działy IT są w Indiach
    i w Chinach. No i nie wiem co w tym wesołego, bo pewnie nie chciałbyś
    tam pracować?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2005-12-13 09:05:16
    Od: "Chimeryczny Lokator" <l...@W...gazeta.pl>

    Tadeusz Zalewski <t...@w...pl> napisał(a):
    > Nie ma co myśleć. Takie są statystyki. Największe działy IT są w Indiach
    > i w Chinach. No i nie wiem co w tym wesołego, bo pewnie nie chciałbyś
    > tam pracować?

    Istotnie nie ma w tym nic zabawnego. Jeśli moje biuro zostanie zlikwidowane,
    to najpewniej dlatego, że nasze obowiązki przejmą Hindusi...

    Znam sytuację, w której programista odpowiedzialny za utrzymanie systemu
    spadkowego odchodząc z firmy (zajmował się tym sam i nie miał dużo pracy)
    został poproszony o wyszkolenie na swoje miejsce 13 Hindusów :).

    Pozdrawiam!
    Ch.L.

  • 10. Data: 2005-12-13 10:53:25
    Od: "zasit" <z...@w...pl>