PracaGrupypl.praca.dyskusje › Inzynier jako magazynier/robotnik - niestety prawdziwe

  • 11. Data: 2004-11-24 14:35:09
    Temat: Re: Inzynier jako magazynier/robotnik - niestety prawdziwe
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Józek wrote:

    > Wiesz ........ja mam rower i też nie wiem czy potrafiłbyś na nim
    > jechać!!!!!!!!!!

    Prawdopodobnie masz rację bo od czasów szkolnych roweru nie dosiadałem ;-)
    Tylko jaki to ma związek z tematem wątku?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2004-11-24 20:00:55
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@e...pl>

    > niestety wielu zdesperowanych i bezrobotnych wyksztalconych mlodych ludzi
    > skorzysta z ich oferty...taka jest prawda...jak sie nie ma co sie lubi, to
    > sie lubi co sie ma....

    i to jest najgorsza i najsmutniejsza prawda... :(

  • 13. Data: 2004-11-24 20:27:16
    Od: TomS <t...@g...pl>

    misman wrote:

    > Nikt Ci nie każe składać tam aplikacji, to wolny kraj ;)

    tą "wolnością" żołądka nie napełnisz, niestety

  • 14. Data: 2004-11-24 22:15:20
    Od: Gabriel <g...@p...com>

    > Nobór na pracowników z wykształceniem wyższym w zawodach:
    > elektronik, energetyk, informatyk
    > do pracy na stanowiskach monterów szaf.

    Jeszcze sporo zalezy, czy w gre wchodzi tylko montaz i jakich szaf.
    Robotnikowi po zawodowce nie dalbym do "poszycia" szafy wartej
    kilkunastu tysiecy zl.

  • 15. Data: 2004-11-26 20:41:08
    Od: Shrek <l...@w...wywal._to.pl>

    Dnia 24 lis 2004, Piotr <p...@p...fm> zapodal(a):

    > Znając aktualny poziom absolwentów wyższych uczelni to spora część
    > inżynierów usiadła by i płakała z bezradności gdyby kazano im
    > zmontować i uruchomić współczesną nieco bardziej skomplikowaną szafę
    > sterownicza (o zaprojektowaniu i oprogramowaniu to nawet nie
    > wspomnę).

    Pewnie by nie potrafila bo i wiekszosc nigdy nie bedzie miala takiej
    potrzeby. Ja np potrafilbym ja zmontowac (zlozyc szafe to nie problem),
    zarobic kabelki, powkladac zugi i powkrecac w nie koncowki kabelkow (a w
    zasadzie przewodow) to zadna filozofia - robilem to czasem bo przeciez nie
    bede wolal montera, zeby podlaczyc 10 kabelkow, zaprojektowac - no coz
    jesli na przekaznikach to musialbym pomyslec, na PLC nie ma w zasadzie
    wiele do projektowania (wynika to raczej z tego co szafa ma sterowac),
    oprogramowac i dobrac sterownik bym potrafil (oczywiscie wybralbym cos co
    znam). Tylko ze:

    - Nie bardzo wiedzialbym jaka szafe i osprzet do niej zamowic (dlawiki,
    wsporniki do szyn, rdubki i inne pierdulki) bo sie tym nie zajmuje.

    - monter zmomtowalby to wszystko 2 razy szybciej i zapewne lepiej bo od
    tego jest, tak jak ja jestem od tego zeby facet do instalacji
    elektrycznych nie musial programowac centrali pozarowej, czy sterownikow
    PLC.

    - wiekszosc moich kolegow z pracy jakby musiala to by to zmontowala, szafe
    na przekaznikach by zaprojektowala, na PLC juz penie nie, bo od tego
    jestem ja, a w zamian ja nie musze projektowac instalacji elektrycznej bo
    ni diabla bym teraz nie dobral kabli, zabezpieczen, transformatorow i
    baterii kondensatorow (znaczy jakbym musial to bym sobie przypomnial, ale
    po co skoro oni to robia lepiej i szybciej ode mnie)

    -Jako inzynier nie umiem robic mnostwa rzeczy dla innych inzynierow
    banalnych, a jakbym to wszystko umial to znaczy ze nic bym dobrze nie
    zrobil, bo nie ma ludzi ktorzy znaja sie na wszystkim (poza moim szefem,
    przynajmniej w jego ocenie:)

    - trzeba wiedziec czym i jak sterowac i to bylby najwiekszy problem.

    - Zpas szuka monterow do szaf a nie projektantow i uruchomieniowcow z tego
    co wiem, to sie tym nie zajmuje, jesli chodzi o szafy sterownicze, wiec
    twoj wywod byl nie trafiony (chyba ze Zpas to robi, to wtedy ten punkt
    odszczekuje i zmieniam na zarzut totalniej nieumiejetnosci sformulowania
    ogloszenia, ale przykald magazyniera z wyzszym wyksztalceniem wskazuje na
    to, ze tak niestety nie jest, poza tym wtedy to nie energetyk, informatyk
    i elektronik, a automatyk tu jest potrzebny:)

    - Szukanie inzyniera na montera czy magazyniera to strzelanie sobie gola,
    bo przeciez nie ma mozliwosci, zeby byl z tej pracy zadowolony i nie
    szukal innej na boku, anie nie bedzie sie przykladal, bo bedzie tego
    szczerze nielubil. Znacznie lepiej dac to komus po technikum.

    Pozdr Shrek.

  • 16. Data: 2004-11-28 21:40:22
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Shrek wrote:
    [..]

    Chodziło mi przede wszystkim o to że wielu młodym inżynierom wydaje się że
    są "overqualified" do takiej pracy a tymczasem niektórzy ledwo co
    spełniliby wymagania. Przy czym nie mam tu na myśli biegłości w pracach
    montażowych czy znajomości konkretnych rozwiązań tylko zupełnie podstawowej
    wiedzy nt. elektrotechniki i automatyki. Jak chcesz służę przykładami -
    chociaż lepiej byłoby przenieść wątek np. pl.misc.elektronika bo tu
    niezorientowni i tak nie będą wiedzieć o co chodzi a tam przynajmniej się
    pośmieją.

> [...]
    > to, ze tak niestety nie jest, poza tym wtedy to nie energetyk, informatyk
    > i elektronik, a automatyk tu jest potrzebny:)

    Nie miałem do czynienia z tą firmą więc trudno mi powiedzieć ile i na jakim
    poziomie w ich wyrobach jest elektroniki, energetyki i jaki soft w tym
    siedzi. Natomiast jeśli montuja seryjne rozdzielnie albo proste szafki na
    przekaźnikach to masz rację że rzeczywiście z wymaganiami trochę
    przesadzili.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 17. Data: 2004-11-28 23:10:02
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Teraz dyplom wyzszej uczelni to w sam raz na ... magazyniera lub robotnika
    > przy maszynie.
    >
    > Niestety to nie jest żart:
    > Pewna firma  oglosila rekrutacje (IMHO prowadzona w dosyć dziwny sposob)
    >
    > http://www.zpas.pl/praca/ogloszenie04/indexpl.htm
    >

    > Jakby ktos chcial to juz 24.11....
    >

    > --
    A co Cie tak dziwi. W Japoni na stanowiskach robotniczych pracuja z reguły
    osoby z wyższym wykształceniem. Podziękuj rodzicom. Niejaki Wałęsa chciał
    zrobić drugą Japonię. Hiroszima vel Czarnobyl mu prawie wyszła. Teraz kolejny
    krok inzynierowie przy falbanku. Pomyśl co tak naprawdę potrafisz robić po
    studiach. Już Ci mówię . Tak naprawde nie potrafisz nic. Nic nie widziałeś.
    Trochę liczysz. Cienko znasz jakiś język. Może dyrektorem chciałbyś zostać.
    Niestety już mają. Tomek