eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk (programista/projektant) - cechy pożądane › Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Date: Thu, 10 May 2007 11:10:39 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 67
    Message-ID: <f1ur05$jh$1@inews.gazeta.pl>
    References: <f1rmgt$fi7$1@nemesis.news.tpi.pl> <f1rmts$e78$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f1uj16$m0d$1@inews.gazeta.pl> <f1umr8$p4k$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 88-111-234-216.dynamic.dsl.as9105.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: base64
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1178791749 625 88.111.234.216 (10 May 2007 10:09:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2007 10:09:09 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1896
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1807
    X-User: gromax
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:206441
    [ ukryj nagłówki ]

    > > hmmm, tak? oczywiście, że są potrzebne umiejętnosci "twarde"
    > Piszę, że to wychodzi w praniu, bo co z tego, że każdy pisze w cv, że ma
    > takie i inne zdolności interpersonalne, jak okazuje się, że nie potrafi
    > dogadać się z klientem w podstawowych sprawach.
    a to jest ju kwestia umiejętności rekrutera, zeby sprawdził. W zwykłej rozmowie juz
    można wiele rzeczy zauwazyc - na przykład sposób doboru słownictwa, umiejetności
    odpowiedzi na pytania, zachowanie się w sytuacji stresującej itd.

    > W związku z tym, takie
    > wypisanie w cv nie ma żadnego sensu, bo nikt tego nie czyta i nie bierze
    > pod uwagę, tylko sprawdza to najpierw na rozmowie, a potem ew. w trakcie
    > pracy.
    Czemu nie ma? moze to jest czyims atutem.

    W sumie (także na tej grupie) dośc dużo było pisane o cv, ja zwróce uwage tylko na
    jeden aspekt - autoprezentacja. Jezeli ktos uwaza, ze jego atutem jest jakaś cecha,
    to znaczy że warto o niej powiedzieć. A życiorys jest pierwszym (badź drugim po
    liście motywacyjnym) czytanym przez rekrutera. Czy na podstawie wiadomosci o
    umiejetnościach twardych będzie już mógł wyciągac wnioski co do osoby rekrutowanej?
    Oczywiscie, ze wiedza ta będzie zweryfikowana na rozmowie, a potem w trakcie pracy.
    Ale powtórzę - jezeli uwazam ze coś z moich umiejetnośi może byc potencjalnie istotne
    dla pracodawcy, to raczej nie zapomnę tego opisać w dokumentach.

    > Uważasz, że człowiek, który nie potrafi rozwiązać tego zadania nadaję się na
    > programistę? Moim skromnym zdaniem po prostu strach się bać jak będzie
    > musiał napisać jakiegoś ifa.
    Tak, uwazam ze tak własnie jest. Ktoś mógł mieć logikę na zajęciach w szkole np. 25
    lat temu, od tego czasu napisał już ze trzy systemy róznego rodzaju i z logiki
    pamięta tylko nazwisko DeMorgana, a nie wzory.
    Nadmienię, że oczywiście nauka logiki jest potrzebna, ale tylko po to zeby umieć w
    przyszłości konstruować spójnie. Ja na przykład mimo tego, ze rachunek zdań miałem
    zaliczony w pierwszym podejsciu musiałem spojrzec do książki po podaniu twojego
    przykładu. po prostu tego się nie pamięta, podobnie jak pewnie słabo pamiętasz
    metodologię nauki alfabetu czy dodawania w pierwszych latach nauki szkolnej. A pewnie
    było tego trochę więcej niż tylko powtarzanie od A do Ż

    > Poza tym z tego, jak człowiek się bierze do takiego zadania wynika i jak je
    > rozwiązuje wynika tak naprawdę jakie ma podejście do tego typu problemów.
    Dlaczego więc nie uzyć kwantyfikatorów? W momencie jak wykonuje sie jakaś procedura,
    to przetwarza całość danych wejściowych i z niej tworzy jakąś podgrupę w której może
    cos istnieć albo nie.....
    powtórzę - nauka logiki to tylko podstawy nauki do konstruowania prawdziwych warunków
    w wirtualnym świecie informatyki. Nic więcej :)

    > Do tego z tego jak jest w stanie przekazać tę umiejętność wynikają
    > zdolności interpersonalne.
    nie uważasz że trochę naciągasz? zdolnosci interpersonalne będziesz w stanie
    sprawdzic w przebiegu całej rekrutacji, bo akurat to pytanie moze być dla kandydata
    bułką z masłem i odpowie ci w 3 sekundy tak, że będziesz w pełni zadowolony mimo że
    szczęka ci opadła bo gosciu wszedł w zabłoconych butach

    > Nie zupełnie, bo jak mi koleś roztrzaska najbardziej zawiłe równanie
    > logiczne, to wiem, że jak mu pokaże co to jest dżoin grupbaj to wiem, że
    > raz dwa się nauczy roztrzaskać najtrudniejsze(no może przesadzam)
    > zapytanie, chociażby był laikiem w bazach.
    tu masz rację, że zalezność zachodzi. Zastanów się w takim razie nad teorią mnogości
    oraz dobrym podziałem na zbiory (ze szczególnym uwzglednieniem umiejętności i ich
    implikacji). Chociazby z powodu podanego wyżej (wiedzy nt. logiki formalnej, 3
    systemy i upływ czasu)


    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1