PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk (programista/projektant) - cechy pożądane › Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    From: Herakles <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Date: Thu, 10 May 2007 11:01:03 +0200

    > hmmm, tak? oczywiście, że są potrzebne umiejętnosci "twarde", bo bez nich

    Piszę, że to wychodzi w praniu, bo co z tego, że każdy pisze w cv, że ma
    takie i inne zdolności interpersonalne, jak okazuje się, że nie potrafi
    dogadać się z klientem w podstawowych sprawach. W związku z tym, takie
    wypisanie w cv nie ma żadnego sensu, bo nikt tego nie czyta i nie bierze
    pod uwagę, tylko sprawdza to najpierw na rozmowie, a potem ew. w trakcie
    pracy.

    > Ale to jest jedna z umiejętnosci twardych. Owszem, nie jest to

    Uważasz, że człowiek, który nie potrafi rozwiązać tego zadania nadaję się na
    programistę? Moim skromnym zdaniem po prostu strach się bać jak będzie
    musiał napisać jakiegoś ifa.
    Poza tym z tego, jak człowiek się bierze do takiego zadania wynika i jak je
    rozwiązuje wynika tak naprawdę jakie ma podejście do tego typu problemów.
    Do tego z tego jak jest w stanie przekazać tę umiejętność wynikają
    zdolności interpersonalne.

    > bezpośrednio programowanie a co najwyżej umiejętność rozwiazywania równań
    > logicznych (na dość podstawowym poziomie). Sadzę, że łatwiejsze by było do
    > sprawdzenia na pokazaniu modelu jakiejś bazy danych i poproszenie
    > kandydata o zadanie odpowiedniego pytania - wtedy masz odpowiedź nie tylko
    > o logiczne myślenie, ale także wykorzystanie w praktyce
    Nie zupełnie, bo jak mi koleś roztrzaska najbardziej zawiłe równanie
    logiczne, to wiem, że jak mu pokaże co to jest dżoin grupbaj to wiem, że
    raz dwa się nauczy roztrzaskać najtrudniejsze(no może przesadzam)
    zapytanie, chociażby był laikiem w bazach.