PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacząć?
    From: " emen" <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - jak zacząć?
    Date: Tue, 20 Apr 2004 10:17:24 +0000 (UTC)

    j...@o...pl napisał(a):

    > Fizycy;)? To ciekawe, z tymi swoimi przyzwyczajeniami do
    pseudo-filozoficznego
    > opisu tzw. zjawisk;). Takie nawyki tylko przeszkadzają w informatyce,
    > zwłaszcza w programowaniu, gdzie człek musi przyzwyczaić się do zwięzłych
    > formalnych opisów procedur i funkcji...

    Heh i tu Pan się myli! Fiycy są praktykami i rozwiązują zazwyczaj wszystko
    prostymi, wydajnymi i sprawdzonymi metodami. Dodam, że moje zdanie ma solidne
    podstawy. Studiowałem 1 rok na Fizyce UW a teraz kończę Matematykę na UW. Jest
    nawet taka anegdota o tym jak matematyk i fizyk mają zagotowac wodę w
    czajniku, nie pamietam dokładnie, więc nie przytoczę ale pointa jest taka, że
    fizyk robi to skutecznie a matematyk w teorii.

    Ustosunkuję się ponadto do zdania o wyborze studiów. W moim przyadku było tak,
    że najpierw nie dostałem sie na inf. UW a na mat. dostałem się tylko a
    nauczycielskie, zatem mając niezłe świadectwo, podszedłem na fizykę, bo tamte
    studia były magisterskie. Niestety szło mi dobrze z przedmiotów
    matematycznych, a do fizy się nie nadawałem ;P Więc po roku znów zdawałem na
    inf UW. Po raz kolejny się nie dostałem (duża konkurencja), a na prywatną inf.
    (choćby pol-jap) mnie nie było stać (teraz wiem, że powinienembył pójść do
    pracy i zarobić na studia prywatne inf. ale takie rzeczy się wie dopiero po
    fakcie często :P). Przyjęli mnie za to na mat. magisterskie, i tam zostałem,
    stwierdziłem, ze ucząc się na wydziale mat-inf uda mi się liznąć sporo inf. I
    nawet się nie myliłem, za bardzo - miałem uczęszczać na sporą ilość
    przedmiotów informatycznych, szczególnie w późniejszych latach studiów kiedy
    miałem sporo przedmiotów do wyboru, wybierałem zatem te najbliższe komputerom
    i ogólnie informatyce. Ponadto od czasu do czasu podejmuję różne prace zwązane
    z webdevelopingiem (poznałem tą drogą technologie: PHP, Java, SQL (MySQL,
    PostgreSQL, troche Oracle), HTML, CSS, JavaScript, XML, XSLT, DTD), m.in. mam
    na koncie dość zaaawansowany sklep w technologii php + xml. Właśnie wkrótce
    skadam pracę mgr związaną z wyszukiwaniem danych w internecie
    (zaimplementowałem inteligentnego webcrawlera w javie+mysql do pracy,
    seminarium Matematyka w Informatyce, głównie zajmujące się technologiami AI).
    Ogólnie jestem w podobnej trochę sytuacji co autor wątku, tylko odrobinę
    bliżej rozpoczęcia prawdziwej kariery. Aktualnie poszuuje stałej pracy przy
    webdevelopingu. Nie zamierzam jednak poprzestać na tym czego dotąd się
    nauczyłem, bo wiem, że prawdziwa kasa nie siedzi w PHP i MySQL. Zarabiając
    pieniążki planuję odłożyć na jakeś kursy i certyfkaty, jeszcze nie wiem
    dokładnie co (prawdopodobnie coś z JSP lub ASP, albo bazy danych - już teraz
    umiem projektować relacyjne bazki). Zobaczę, może uda mi się wybić. Mam też
    plany napisania zaj** (przepraszam, chdziło o słowo bardzo ;) ) rozbudowanego
    systemu portalowego (taki CMS ale o wiele bardziej skomplikowany i napisany
    modułowo). Konkluzja jednak co do edukacji. Kierunek można wybrać jak sie ma
    kase na prywatne studia, osoby które nie sa wybitne ale ciężką pracą dochodzą
    do pewnego poziomu są skazane bardziej na kierunki na które się dostaną
    (możliwie najbliższe tego co lubią). Ogólnie sytuacja życiowa i start
    zapewniony przez rodziców determinuje to co uda nam się osiągnąć.

    Prosiłbym o krótką podpowiedź jakie technologie powinienem rozważyć jeśli
    chodzi o kursy i certyfikaty w przyszłości? (zważywszy na moje
    predyspozycje/zainteresowania/dotychczasową wiedzę).

    Zgadzam się też, że miejsce zamieszkania jest ważne, jeśli chodzi o inf. to
    praca jedynie w dużych miastach (najlepiej Warszawa, ja miałem szczęście tu
    się urodzić).

    Pozdrawiam
    emen