PracaGrupypl.praca.dyskusjeInformatyk - jak zacząć? › Re: Informatyk - jak zacz?ć?
    From: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Informatyk - jak zacz?ć?
    Date: Mon, 19 Apr 2004 10:21:49 +0200

    TomaszP wrote:

    > Ja konkretnie do Fabio, możesz napisać jak zaczeła się Twoja przygoda z
    > informatyką , wyżej z Twojego posta wniskuje ze wsszystkiego nauczyłes się
    > sam i że nie kończyłeś rzadnych studiów informatycznych.Napisz od czego
    > zaczynałeś , co robic żeby nauczyc sie wszystkiego na przyzwoitym poziomie.
    > Ze swojej strony dodam ze za chwilę będe inż. budownictwa ale tutaj pracy
    > nie ma , natomiast dla informatyków jest dużo więcej .Mysle nawet o
    > kolejnych studiach informatycznych, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
    > Może inni ludzie tez cos mi podpowiedzą .

    Jestem dosc mlodym czlowiekiem, bo w tej chwili 25 lat stuknelo, ale
    sporo udalo sie juz zdzialac, choc jeszcze sporo przede mna.

    Zaczelo sie to od zainteresowania jeszcze w 8 klasie szkoly podstawowej
    - zaczynalem od ogolnych zainteresowan. Najpierw nauka systemow
    operacyjnych. Najpierw DOS, pozniej Novell, przyszedl czas na Windowsa.

    Nastepnie zainteresowaly mnie technologie internetowe HTML, CSS, JavaScript.

    Po przeniesieniu sie do Warszawy rozpoczalem prace w duzej firmie. I na
    pewno nie na stanowisku informatycznym. Bo rozpoczynalem prace
    odbierajac telefony. W wolnych chwilach produkowalem strony WWW. Ktos to
    zauwazyl i zaczalem pracowac nad portalem dla jednego projektu.

    Nie bylo to zaawansowane, bo wszystko opieralo sie na HTMLu. Po dlugim
    czasie zmudnej roboty wpadlem na pomysl, aby to zreorganizowac i
    polaczyc z bazami danych. Doszla wiec nauka ASP oraz baz danych -
    Access, a nastepnie Microsoft SQl Server.

    Po zreorganizowaniu portalu, wprowadzeniu nowczesnej funkcjonalnosci ,
    ktos to z kolei zauwazyl i przyszla kolej na profesjonalne zajmowanie
    sie bazami danych. Teraz jest to MS SQL Server oraz Oracle,
    administracja serwerami baz danych oraz bezpieczenstwem. Do tego w
    miedzyczasie jest cos do zrobienia w Perlu.

    Grunt to uczyc sie i poznawac nowe technologie. W tej branzy jest to
    najwazniejsze. Nigdy nie mozesz byc pewny swojej wiedzy, bo ona szybko
    sie dezaktualizuje. Jesli chcesz cos osiagnac, to proponuje zaczac prace
    w duzej firmie, nawet od najprostszych rzeczy. I myslec. Miec pomysly.
    Na wstepie pomysly na usprawnienia poszczegolnych procesow w firmie.
    Pozniej przyjdzie kolej na obmyslanie nowych produktow i uslug. Dopoki
    bedziesz sie ksztalcil, poznawal nowosci i mial glowe z pomyslami, ktore
    beda przynosily zyski, to bedziesz doceniany.

    Obecnie jest wielu informatykow, ktorzy sa po prostu informatykami.
    Dziabna to, dziabna tamto, o 17.00 zamykaja okienko i koncza swoja prace
    majac wszystko w dupie. Nie widac po nich zaangazowania, nie mowiac juz
    o wlasnej inicjatywie. Moze to i dobre bezstresowe podejscie, ale nie
    przynosi sukcesow.

    ..:: fabio