PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Ile zarabia programista na Slasku › Re: Ile zarabia programista na Slasku
  • Data: 2006-09-06 17:58:18
    Temat: Re: Ile zarabia programista na Slasku
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 6 Sep 2006 17:26:26 +0000 (UTC), Wojciech Bańcer <p...@p...pl>
    w <s...@e...elsat.net.pl> napisał:

    > Są strony i Strony. :) Ty zaś prezentujesz stereotyp, który może był
    > prawdziwy przy wersji php3, czy może nawet 4, ale jest nieszczególnie
    > prawdziwy dla php5.

    Php3 to ja chyba na oczy nie widziałem.
    W php4 sporo pisałem, i ciekawostki powyżej są z tego, co napisałem,
    widziałem i co mnie walnęło.

    Jakby mi płacili tyle za pisanie w php, co teraz dostaję za c++ (i
    okazjonalnie Java, Perl, Unix shell), to pewnie byłbym na topie z
    najnowszymi ficzerami php5 - obiektowością, czyli tym, co mam teraz i od
    dawna w Javie i C++.
    Dostępność PHP powoduje, że biorą się za nią ludzie którzy
    nieszczególnie mają pojęcie o programowaniu w ogólności, i to potem
    rzutuje. Rynek jest przesycony przez gości, którzy napisali 4 strony na
    krzyż, uważają, że światem rządzi mySQL, a (SQL|HTML)injection kojarzy
    im się z zastrzykiem u weterynarza.
    I po prostu dostanie normalnej, porząnie płatnej roboty przy PHP jest
    trudne ze względu na takich ludzi. A ja nie mam czasu specjalizować się
    w PHP gdy istnieją łatwiejsze ścieżki do dostania porządnych pieniędzy
    będąc programistą. A wiem, że jak będę musiał, nadrobienie zaległości
    w PHP to będzie może kilka tgodni dla samego języka.
    Biblioteki i szablony to inna sprawa, ale to kwestia rozwoju technologii
    webowej w ogólności, transformaty XMLa wyglądają na dość obiecujące
    rozwiązanie.

    ja czyli jakub
    Revoke.