PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle przysluguje mi urlopu › Re: Ile przysluguje mi urlopu
  • Data: 2004-07-01 12:38:45
    Temat: Re: Ile przysluguje mi urlopu
    Od: "gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym roku ukończenie szkoły nie ma wpływu, ale przy większym stażu pracy
    > ukończona szkoła wlicza się się do stażu, od którego zależy wymiar urlopu
    > wypoczynkowego.
    sorry, ale co to jest???? z tej informacji nic nie wynika :)

    Ilość dni urlopu wylicza się z tzw. podstawy urlopowej, a do podstawy
    urlopowej zaliczasz:
    ukończone szkoły
    czas pracy na podstawie umowy o pracę
    nie wiem jak z okresem zasiłkowym (ale chyba nie)
    zresztą szybciej było znaleźć odpowiedniego linka (gaazeta wyborcza, praca):
    ---
    Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]
    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.
    później sumujesz te czasy - 4 lata za szkołę średnią (lub 5 za technikum),
    za ukończenie studiów
    A na koniec, przy podstawie do 10 lat - 20 dni/rok, powyzej 10 lat - 26
    dni/rok.

    > Pozdrawiam
    >
    > wa

    gromax