PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile przysluguje mi urlopu

  • 1. Data: 2004-06-30 21:05:08
    Temat: Ile przysluguje mi urlopu
    Od: "Vicky" <v...@h...com>

    Witam,

    Prosze o podanie ile dni urlopu bedzie
    mi przyslugiwac od 15 sierpnia.
    Prace rozpoczalem 14.02.2004.

    Czy studia/szkola srednia maja jakis wplyw
    na dlugosc przyslugujacych mi dni wolnych?

    Z gory dziekuje,
    Vicky.

  • 2. Data: 2004-07-01 07:14:57
    Temat: Re: Ile przysluguje mi urlopu
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Vicky" <v...@h...com> napisał w wiadomości

    > Prosze o podanie ile dni urlopu bedzie
    > mi przyslugiwac od 15 sierpnia.
    > Prace rozpoczalem 14.02.2004.

    10 dni.

    > Czy studia/szkola srednia maja jakis wplyw
    > na dlugosc przyslugujacych mi dni wolnych?

    W tym roku ukończenie szkoły nie ma wpływu, ale przy większym stażu pracy
    ukończona szkoła wlicza się się do stażu, od którego zależy wymiar urlopu
    wypoczynkowego.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-07-01 12:38:45
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > W tym roku ukończenie szkoły nie ma wpływu, ale przy większym stażu pracy
    > ukończona szkoła wlicza się się do stażu, od którego zależy wymiar urlopu
    > wypoczynkowego.
    sorry, ale co to jest???? z tej informacji nic nie wynika :)

    Ilość dni urlopu wylicza się z tzw. podstawy urlopowej, a do podstawy
    urlopowej zaliczasz:
    ukończone szkoły
    czas pracy na podstawie umowy o pracę
    nie wiem jak z okresem zasiłkowym (ale chyba nie)
    zresztą szybciej było znaleźć odpowiedniego linka (gaazeta wyborcza, praca):
    ---
    Art. 155 [Wliczanie okresów nauki]
    § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się z tytułu
    ukończenia:
    1) zasadniczej lub innej równorzędnej szkoły zawodowej - przewidziany
    programem nauczania czas trwania nauki, nie więcej jednak niż 3 lata,
    2) średniej szkoły zawodowej - przewidziany programem nauczania czas trwania
    nauki, nie więcej jednak niż 5 lat,
    3) średniej szkoły zawodowej dla absolwentów zasadniczych (równorzędnych)
    szkół zawodowych - 5 lat,
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.
    Okresy nauki, o których mowa w pkt 1-6, nie podlegają sumowaniu.
    § 2. Jeżeli pracownik pobierał naukę w czasie zatrudnienia, do okresu pracy,
    od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się bądź okres zatrudnienia, w
    którym była pobierana nauka, bądź okres nauki, zależnie od tego, co jest
    korzystniejsze dla pracownika.
    -----------
    później sumujesz te czasy - 4 lata za szkołę średnią (lub 5 za technikum),
    za ukończenie studiów
    A na koniec, przy podstawie do 10 lat - 20 dni/rok, powyzej 10 lat - 26
    dni/rok.

    > Pozdrawiam
    >
    > wa

    gromax

  • 4. Data: 2004-07-01 13:32:51
    Od: "Vicky" <v...@h...com>

> [...]
    > za ukończenie studiów
    > A na koniec, przy podstawie do 10 lat - 20 dni/rok, powyzej 10 lat - 26

    Przy czym nie mozna sumowac, a nalezy wybrac te korzystniejsza.
    Czyli 8 lat za studia + pol roku, ktore bede mial w sierpniu.
    Czy nadal bede mial 10 dni urlopu w polowie sierpnia ?
    A moze zalegly urlop za 8 lat ? ;)

    Vicky.

  • 5. Data: 2004-07-01 20:34:14
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > Przy czym nie mozna sumowac, a nalezy wybrac te korzystniejsza.
    > Czyli 8 lat za studia + pol roku, ktore bede mial w sierpniu.
    > Czy nadal bede mial 10 dni urlopu w polowie sierpnia ?
    > A moze zalegly urlop za 8 lat ? ;)

    W tym roku oraz w następnym fakt ukończenia jakiejkolwiek szkoły
    ponadpodstawowej nie ma wpływu na wymiar Twojego urlopu wypoczynkowego -
    przysługuje Ci wymiar minimalny (20 dni rocznie), po 1/12 za każdy
    przepracowany miesiąc.
    Ukończenie studiów będzie miało wpływ na wymiar urlopu w latach
    następnych: po przepracowaniu 2 lat i doliczeniu 8 lat z tytułu ukończenia
    studiów (jakichkolwiek, nawet licencjackich) roczny wymiar urlopu wyniesie
    26 dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 6. Data: 2004-07-02 07:59:49
    Od: "Vicky" <v...@h...com>

> [...]
    > studiów (jakichkolwiek, nawet licencjackich) roczny wymiar urlopu wyniesie

    Chcialem jeszcze dodac, ze ok 4 lata temu pracowalem:
    - jeden rok na 1/2 etatu,
    - nastepny rok na 1/4 etatu.
    W sumie dwa lata, ale na niepelny etat, wiec pewnie nie liczy sie.

    Vicky.

  • 7. Data: 2004-07-02 14:31:45
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > Chcialem jeszcze dodac, ze ok 4 lata temu pracowalem:
    > - jeden rok na 1/2 etatu,
    > - nastepny rok na 1/4 etatu.
    > W sumie dwa lata, ale na niepelny etat, wiec pewnie nie liczy sie.

    Liczy się, liczy.
    We wstępnym poście powinieneś zacząć od tej kluczowej informacji,
    najlepiej podając dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia pracy na umowę o
    pracę, ponadto okresy uczęszczania do szkoły (szkół) ponadpodstawowej
    (ewentualnie studiów) z datą ich rozpoczęcia i ukończenia. Dopiero na
    podstawie tych informacji można określić Twoje uprawnienia urlopowe.

    Poprzednie wyjaśnienia, oparte na założeniu, że pierwszą pracę podjąłeś
    dopiero w 2004 r., są nieaktualne.

    Pozdrawiam

    wa