PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle powinienem zarabiać???? › Re: Ile powinienem zarabiać????
  • Data: 2002-09-04 00:45:35
    Temat: Re: Ile powinienem zarabiać????
    Od: "Kaja" <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Finke z adresu <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w artykule
    news:3D74A72D.176E37C9@ict.pwr.wroc.pl:

    > Miało być chyba 12.000, ale to nieistotne.

    Przepraszam wszystkich za pomyłkę.

    O wysokości pensji> decyduje prawo podaży i popytu. Kandydatek na kasjerkę
    zgłasza
    > się mnóstwo i do tej pracy nie sa potrzebne jakieś szczególne
    > kwalifikacje. Administratorów sieci, którym warto zapłacić
    > 12.000 zł miesięcznie, nie ma zbyt wielu i są to zwykle osoby
    > z bardzo dużym doświadczeniem zawodowym, które odbyły szereg
    > drogich specjalistycznych kursów i uzyskały odpowiednie certyfikaty.
    > Od ich pracy zależy poprawne funkcjonowanie systemów, w których
    > minuta przestoju czasem kosztuje więcej, niż miesięczna płaca
    > kasjerki.

    A minuta przestoju w kasie? ;-)
    Przecież tłum ludzi stoi w kolejkach do kas (np.taki Champion w Sadyba Best
    Mall).
    Jak ludzie się zdenerwują,zostawią koszyki z zakupami i sobie pójdą, to taki
    cudzoziemiec-właściciel utargu nie będzie miał.

    > Zresztą jak sobie wyobrażasz próbę wyrównania płacy administratora
    > i kasjerki? Jeśli Sejm uchwali np. ustawę o minimalnych płacach
    > dla kasjerek, to efekt będzie taki, że nikt nie zatrudni kasjerki,

    To niech nie zatrudnia,niech sam sobie zacznie obsługiwać kasy i klientów
    :-)

    > jeśli zamiast 1000 zł będzie _musiał_ jej zapłacić np. 3000 zł.
    > Na początku będą zatrudniane na czarno,

    Czy to jest zgodne z prawem?..Czy to jest uczciwe?

    a w perspektywie roku-dwóch
    > duże sklepy zainwestują w rozwiązania techniczne, które wyeliminują
    > albo ograniczą liczbę osób zatrudnianych w kasach.

    Życzę tym sklepom i ich właścicielom oszustom rychłego upadku.
    Ja już w żadnym supermarkecie i tak nie kupuję wędlin i mięsa, bo to
    stare,niedobre i trucizna z ciagle zmienianymi datami przydatności do
    spożycia.

    Małych
    > sklepów z kolei nie będzie na to stać i splajtują, wskutek czego
    > zatrudnione w nich kasjerki też stracą pracę. Osiągnięty efekt
    > będzie przeciwny do zamierzonego.

    W tym przypadku płaca kasjerki,uzależniona powinna być od utargu.

    > To jakaś pokrętna argumentacja: ktoś nie chce (nie potrafi?)
    > wycenić swojej pracy, ale zgodzi się zarabiać nieznaną kwotę
    > pieniędzy, byleby tylko ktoś inny na podobnym stanowisku nie
    > dostał więcej.

    Nie! To pracodawca na rozmowie kwalifikacyjnej (czy jak jej tam) powinien
    podać/zaproponować kwotę zarobków!
    Jeżeli tego nie mówi,tylko prosi o podanie jakiej kwoty żądasz, to już
    oznacza,że i tak jesteś przekreślony.
    Byłam na takim specjalnym szkoleniu i wbito mi w głowę, żebym nie dawała się
    omamiać cwaniakom.

    Pozdrawiam!

    Kaja