PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile mam urlopu?

  • 1. Data: 2008-05-15 19:11:13
    Temat: Ile mam urlopu?
    Od: Elminster <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Zacząłem pracować od 1 lutego 2008. Jest to moja pierwsza praca.
    Najpierw podpisałem umowę na 3-miesięczny okres próbny. Następnie na
    początku maja podpisałem umowę na 1 rok. Dowiedziałem się, po tych 3
    miesiącach przysługuje mi 5 dni wolnego. Jednak muszę je teraz
    wykorzystać wszystkie do końca maja, gdyż muszę skończyć pisać pracę
    magisterską.

    Moje pytanie: Ile będę miał dni wolnego w czerwcu? W czerwcu pozostaną
    mi tylko dni wolne za jeden miesiąc - maj. Jak się dowiedziałem liczy
    się to w ten sposób, że dzielę (1/12)*20 dni=1,6666667 dnia. To ile w
    końcu będę mógł wziąć wolnego w czerwcu? Jeden czy dwa dni?

    Potrzebuję tych dni na obronę i muszę to wiedzieć. Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2008-05-16 08:46:34
    Temat: Re: Ile mam urlopu?
    Od: "Łukasz" <l...@N...gazeta.pl>

    > Moje pytanie: Ile będę miał dni wolnego w czerwcu?

    Zaokrągla się to w górę, a więc 2 dni.
    Gdybyś miał umowę na czas nieokreślony to mógłbyś nawet od razu wykorzystać
    wszystkie 20 dni, a tak rzeczywiście - proporcjonalnie do przepracowanych
    miesięcy i zaokrąglasz w górę.

  • 3. Data: 2008-05-16 09:07:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Łukasz pisze:

    > Zaokrągla się to w górę, a więc 2 dni.

    Nie. Jeżeli to jest jego 1 rok pracy /kalendarzowy/ to nie zaokrągla
    się. Dopiero przy kolejnych urlopach /czyli w roku 2009/ będzie się
    zaokrąglać w górę. Na razie ma 1.67 dnia ;)
    Jak pracodawca dobry to zaokrągli w górę do 2 dni, a jak liczy wszystko
    dokładnie to będzie miał 1 dzień i parę godzin wolnego.

    --
    Pzdr.
    Nikiel ;)

  • 4. Data: 2008-05-16 09:14:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nikiel ;) pisze:

> [...]
    > Jak pracodawca dobry to zaokrągli w górę do 2 dni, a jak liczy wszystko
    > dokładnie to będzie miał 1 dzień i parę godzin wolnego.

    1. Dlaczego dla pierwszego roku kalendarzowego nie zaokrągla się
    wymiaru urlopu? Nie stosuje się art. 155(3)kp?

    2. Co możemy zaokrąglać w kolejnym roku kalendarzowym, skoro już od
    stycznia pracownik ma prawo do pełnego wymiaru urlopu za dany rok (art.
    153 par. 2).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-05-16 10:08:38
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-05-16 11:14 [Liwiusz] napisał(a):

    > 1. Dlaczego dla pierwszego roku kalendarzowego nie zaokrągla się
    > wymiaru urlopu? Nie stosuje się art. 155(3)kp?

    A czemu ma się stosować? Przecież w tym art. napisane jest kiedy się
    stosuje.

    > 2. Co możemy zaokrąglać w kolejnym roku kalendarzowym, skoro już od
    > stycznia pracownik ma prawo do pełnego wymiaru urlopu za dany rok (art.
    > 153 par. 2).

    Nie ma. Przecież ma umowę do końca kwietnia więc przysługuje mu urlop
    proporcjonalny 4/12 pełnego wymiaru zaokrąglony do pełnych dni.
    (KP-155(1)p1u1+KP-155(3)p1).

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 6. Data: 2008-05-16 10:58:05
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g0jja3$7ai$2@news.onet.pl, *Liwiusz* wrote:

    > 2. Co możemy zaokrąglać w kolejnym roku kalendarzowym, skoro już od
    > stycznia pracownik ma prawo do pełnego wymiaru urlopu za dany rok
    > (art. 153 par. 2).

    moze pracowac na czesc etatu, moze nie pracowac pelnego roku itd

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 7. Data: 2008-05-16 22:49:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Thu, 15 May 2008 12:11:13 -0700 (PDT), Elminster
    <e...@p...onet.pl> zakodowal:

> [...]
    >magisterską.
    >
    >Moje pytanie: Ile będę miał dni wolnego w czerwcu?

    Art. 153.

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z
    upływem każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Art. 154.

    § 1. Wymiar urlopu wynosi:

    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,

    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze
    czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego
    pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny
    dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.

    § 3. Wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie §
    1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.

    Czyli 3/12 x 20 = 5.

    Od tego odejmujesz to, co już wykorzystałeś - i wychodzi ile jeszcze
    masz.

    A co do dyskusji na temat niepełnego dnia - zaokrągla się :)
    Ale akurat tutaj nie ma to żadnego znaczenia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 8. Data: 2008-05-17 08:07:41
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Kaizen pisze:
    > A co do dyskusji na temat niepełnego dnia - zaokrągla się :)
    > Ale akurat tutaj nie ma to żadnego znaczenia.

    O to chodzi, że tu się nie zaokrągla.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 9. Data: 2008-05-17 17:46:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sat, 17 May 2008 10:07:41 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@O...poczta.fm> zakodowal:

    Możesz podać podstawę?

    Wiesz co to średnik?

    http://www.abc.com.pl/pytanie/389/2

  • 10. Data: 2008-05-17 18:44:47
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Kaizen pisze:
    > Pieknego dnia Sat, 17 May 2008 10:07:41 +0200, "Nikiel ;)"
    > <n...@O...poczta.fm> zakodowal:

    > Możesz podać podstawę?
    > http://www.abc.com.pl/pytanie/389/2

    Nawet to pisza w linku podanym przez ciebie:

    "Ustawodawca w regulacjach dotyczących wymiaru urlopu przysługującego
    pracownikowi w pierwszym roku zatrudnienia nie wskazał wprost na
    możliwość/obowiązek zaokrąglania niepełnych dni urlopu w górę. W związku
    z tym należy stosować ogólny przepis art. 154 k.p. dotyczący godzinowego
    rozliczania urlopu i obliczać godziny przysługującego urlopu bez
    zaokrąglania do pełnego dnia."

    > Wiesz co to średnik?
    Ale o co chodzi?

    --