PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile mam urlopu?

  • 11. Data: 2008-05-17 21:25:26
    Temat: Re: Ile mam urlopu?
    Od: Jakub Krajewski <j...@w...krajewski.org>

    darnok <g0jpot$s5d$1@nemesis.news.neostrada.pl> napisał:

    > moze pracowac na czesc etatu, moze nie pracowac pelnego roku itd

    Pełen wymiar urlopu przysługuje od początku nowego roku kalendarzowego,
    a nie po przepracowaniu roku. Czyli nawet jeśli rozpoczniesz pierwszą
    pracę w grudniu, to od 1 stycznia przysługuje Ci 20 dni urlopu (nie ma
    już naliczania 1/12 co miesiąc).

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Krajewski, kraju
    ~~~~~ 786237789s ~~~~~ http://last.fm/user/kraju

  • 12. Data: 2008-05-17 23:51:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sat, 17 May 2008 20:44:47 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@O...poczta.fm> zakodowal:

    >Nawet to pisza w linku podanym przez ciebie:
    >
    >"Ustawodawca w regulacjach dotyczących wymiaru urlopu przysługującego
    >pracownikowi w pierwszym roku zatrudnienia nie wskazał wprost na
    >możliwość/obowiązek zaokrąglania niepełnych dni urlopu w górę. W związku
    >z tym należy stosować ogólny przepis art. 154 k.p. dotyczący godzinowego
    >rozliczania urlopu i obliczać godziny przysługującego urlopu bez
    >zaokrąglania do pełnego dnia."

    I co z tego wynika?

    A dalej jest to, co najważniejsze (czemu pominąłeś?).

    "Dlatego też należy podkreślić, iż zgodnie ze stanowiskiem doktryny
    pracodawca ma zawsze prawo z korzyścią dla pracownika zaokrąglić w
    górę określony wymiar urlopu do pełnego dnia."
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2008-05-18 07:59:14
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-05-17 23:25 [Jakub Krajewski] napisał(a):

    > a nie po przepracowaniu roku. Czyli nawet jeśli rozpoczniesz pierwszą
    > pracę w grudniu, to od 1 stycznia przysługuje Ci 20 dni urlopu (nie ma

    Pod warunkiem, że z umowy wynika, że cały rok przepracujesz. Jeśli masz
    umowę na czas określony, która kończy się w ciągu roku to przysługuje
    urlop proporcjonalny,

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 14. Data: 2008-05-18 08:12:37
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-05-18 01:51 [Kaizen] napisał(a):

    > "Dlatego też należy podkreślić, iż zgodnie ze stanowiskiem doktryny
    > pracodawca ma zawsze prawo z korzyścią dla pracownika zaokrąglić w
    > górę określony wymiar urlopu do pełnego dnia."

    Pracodawca ma też prawo udzielić mu 100 dni urlopu. W końcu on za to
    płaci. Tak samo może pracownikowi zapłacić więcej niż minimalne
    wynagrodzenie. Ale to nie oznacza, że prawo mu tak każe. Skoro w
    przepisach nie jest napisane, że się zaokrągla to znaczy, że się nie
    zaokrągla a jak pracodawca chce dać pracownikowi gratis wolne to już nie
    ma związku z przepisami.

  • 15. Data: 2008-05-18 09:18:51
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Pe.Ka pisze:
> [...]

    To pisałam już w pierwszym poście do tego wątku: że ma 1.67 dnia, chyba
    że pracodawca mu zaokrągli do 2.

    > Pracodawca ma też prawo udzielić mu 100 dni urlopu. W końcu on za to
    > płaci.

    Powiedzmy tak: teoretycznie. Bo jak np. na 101 dni zatrudnianie będzie
    100 dni płatnego urlopu to zaraz by sie mógł zus przyczepić że umowa
    była fikcyjna ;)
    /za dobrze też niedobrze ;)/

    --
    Nikiel ;)