PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle mam urlopu? › Re: Ile mam urlopu?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile mam urlopu?
    Date: Sat, 17 May 2008 00:49:36 +0200

    Pieknego dnia Thu, 15 May 2008 12:11:13 -0700 (PDT), Elminster
    <e...@p...onet.pl> zakodowal:

    >Witam
    >
    >Zacząłem pracować od 1 lutego 2008. Jest to moja pierwsza praca.
    >Najpierw podpisałem umowę na 3-miesięczny okres próbny. Następnie na
    >początku maja podpisałem umowę na 1 rok. Dowiedziałem się, po tych 3
    >miesiącach przysługuje mi 5 dni wolnego. Jednak muszę je teraz
    >wykorzystać wszystkie do końca maja, gdyż muszę skończyć pisać pracę
    >magisterską.
    >
    >Moje pytanie: Ile będę miał dni wolnego w czerwcu?

    Art. 153.

    § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z
    upływem każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    Art. 154.

    § 1. Wymiar urlopu wynosi:

    1) 20 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony krócej niż 10 lat,

    2) 26 dni - jeżeli pracownik jest zatrudniony co najmniej 10 lat.

    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze
    czasu pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego
    pracownika, biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny
    dzień urlopu zaokrągla się w górę do pełnego dnia.

    § 3. Wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym, ustalony na podstawie §
    1 i 2, nie może przekroczyć wymiaru określonego w § 1.

    Czyli 3/12 x 20 = 5.

    Od tego odejmujesz to, co już wykorzystałeś - i wychodzi ile jeszcze
    masz.

    A co do dyskusji na temat niepełnego dnia - zaokrągla się :)
    Ale akurat tutaj nie ma to żadnego znaczenia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded