PracaGrupypl.praca.dyskusjeILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0 › Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ILE ZARABIA PROGRAMISTA v2.0
    Date: Fri, 17 Dec 2004 14:44:25 +0100

    Użytkownik "Darek" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:cpul96$c48$1@julia.coi.pw.edu.pl...

    > Użytkownik "Michał Szeląg" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak za PRLu, tak? Zenujace sa te pytania o zarobki programistow albo
    > jezyki
    > programowania. Dlaczego? Bo nie maja najmniejszego sensu! Kazdy ma inne
    > doswiadczenie, wyksztalcenie, umiejetnosci. Dlatego wrzucanie wszystkich
    > do
    > jednego worka z napisem "programista" to nieporozumienie. Roznice moga byc
    > takie, ze jeden programista jest bezrobotny, a drugi zarabia kilkanascie
    > tysiecy.

    Sadze, ze tabelki o wartosci informacyjnej daloby sie ulozyc, ale nie metoda
    pytania ludzi na newsach.

    Np. "press" drukuje regularnie tabelki z zarobkami w reklamie/mediach i
    wyglada to tak: stanowisko i kolumny w tabeli: mala agencja, srednia
    agencja, agencja sieciowa - i jeszcze podzial na Warszawe i reszte kraju - i
    zakresy, np. 4000-8000, czyli dosc duzy rozziew. Daje to np. informacje,
    ponizej jakiej sumy nie zejsc, gdy sie czlowiek przenosi z reszty kraju do
    Warszawy lub powyzej jakiej nie wejsc, gdy sie przenosi "na prowincje" lub
    gdy zmienia firme na taka innej wielkosci. W IT mogloby to byc "mala polska
    firma" srednia polska firma", "duza polska firma", to samo z zagranicznymi,
    "miedzynarodowy koncern" i tez z podzialem na Wawe i inne miasta. Czy mi sie
    wydaje, czy IT nie ma swojego wiarygodnego i obslugujacego zaspokajanie
    takiej ciekawosci medium o rynku pracy IT (serwis, biuletyn, papierowa
    prasa)?

    I.