PracaGrupypl.praca.dyskusjeHandlowiec IT - gdzie szukać › Re: Handlowiec IT - gdzie szukać
  • Data: 2005-07-14 20:39:05
    Temat: Re: Handlowiec IT - gdzie szukać
    Od: "Grzegorz Czekaj" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sam kilka firm przestawiłem kompletnie na linuxy, jednak nie wszystkie
    > jeszcze można (braki w oprogramowaniu specjalistycznym). Poza tym
    napotkasz
    > dość duzy opór materii przed nieznanym.

    I tego się najbardziej obawiam

    > Nie nie grozi. Firmy sprzedajace komputery z linuxami nie dają raczej
    > wsparcia do linuxa, daja małe howto i radx sobie sam. Dlaczego? Ano
    dlatego,
    > że często nie mają "na składzie" osobnika, który orietnowałby sie w
    stopniu
    > wytarczającym...

    Firma sprzedająca sprzęt + coś tam (np. linuxa) to po prostu sklep
    komputerowy, firma sprzedająca "rozwiązanie" (linux) + sprzęt + pomoc to
    firma godna zaufania.
    Patrząc z perspektywy Kowalskiego mogę powiedzieć: "I co z tego, że mam tego
    Linuxa, ja chcę pisać,serfować,pracować". Chyba czujesz różnicę. Każdy jak
    dostaje tego Linuxa, a nie ma ochoty, ani czasu na samodzielną naukę robi
    format i zaraz ma znanego Worda czy IE.
    Podsumując: sprzedaż Linuxa bez supportu nie ma sensu. Patrz na Novell SUSE.
    Czy SUSE jest czymś super wyjątkowym od innych distro, chyba nie (tak mi się
    wydaje), ale ma 460 konsultantów i klient woli płatnego SUSE z supportem niż
    darmowy np. Gentoo bez supportu. Specjalnie napisałem "rozwiązanie" ;
    sprzedajesz tanie pisadło, a nie OpenOffice. Sam pewnie wiesz, że kasa jest
    z opieki, a nie z sprzedaży.
    Zabieram się za sprzedaż kompów z Linuxem, bo trzeba jakoś w tych firemkach
    zaistnieć, żeby później pomagać, sprzedawać wiedzę.