PracaGrupypl.praca.dyskusje › HELP-DESK działalość

  • 1. Data: 2005-11-30 06:59:44
    Temat: HELP-DESK działalość
    Od: "marcin_r" <m...@m...net.pl>

    Witam

    Dostałem propozycje współpracy w jednej z większych firm trochę na innych
    zasadach niż umowa o pracę. Zaproponowano mi otworzenie własnej działalności
    gospodarczej i wówczas ta firma podpisała by umowę o współpracy ze mną.
    Wtedy płacili by za to co zrobię nie za czas oczywiście ... coś jak umowa o
    dzieło. Co ciekawe świadczenie usług na terenie firmy ... i raczej nie
    wchodziłoby w rachubę coś takiego jak świadczenie usług dla innych firm (nie
    widziałem tej umowy). Jest tam zatrudnionych z 10 osób na podobnych
    warunkach (cały HELP-DESK) ale ponoć pracy nie brakuje bo jest do obsłużenia
    ponad 2tys stacji ...
    Czy ktoś z Was może mial styczność z czymś takim ? Jestem zatrudniony na
    umowę o pracę w tej chwili i powiem szczerze że nie wiem czy ryzykować. I
    ile można wyciągnąć tak pracując. Przecież trzeba jeszcze opłacać ZUS coś
    koło 700 zł z tego co mi się wydaje.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-30 09:35:00
    Temat: Re: HELP-DESK działalość
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Użytkownik marcin_r napisał:
> [...]
    > ile można wyciągnąć tak pracując. Przecież trzeba jeszcze opłacać ZUS coś

    Jesli z jakichs powodow nie wchodzi w gre swiadczenie uslug dla innych
    firm to nie ma sensu otwierac dzialalnosci. Tym bardziej ze jesli masz
    wlasna DG to twoj zleceniodawca nie ma zadnych mozliwosci zeby
    wyegzekwowac ten zakaz. Jedynym srodkiem nacisku moze byc grozba
    zerwania umowy. Wiec sytuacja moglaby byc troche niejasna. Z jednej
    strony wlasna DG stwarza spore mozliwosci. Ale z drugiej strony jest
    kluczowy klient grozacy zerwaniem umowy jesli sie z tych mozliwosci
    skorzysta, co jest rownoznaczne z plajta DG.

    Ps. Jak oni sobie organizuja prace jesli kazdy helpdeskowiec "sam sobie
    sterem, zeglarzem, okretem"? Przy takiej liczbie stanowisk wydaje sie
    koniecznie istnienie jakiejs hierarchii sluzbowej, szefa ktory zajmie
    sie podzialem zadan i przypilnuje ich wykonania itd.

    pozdrawiam
    Krzysztof Wachnik

  • 3. Data: 2005-11-30 11:40:56
    Od: "marcin_r" <m...@m...net.pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > koniecznie istnienie jakiejs hierarchii sluzbowej, szefa ktory zajmie
    > sie podzialem zadan i przypilnuje ich wykonania itd.

    powiem szczerze że nie wiem jak oni sobie tam organizują ... pewnie przy
    takiej liczbie jakoś muszą. Wiem że byli kiedyś HELP-DESkowcy zatrudnieni na
    umowę ale to się skończyło ...
    w sumie nie wiem czy to się opłaci ...
    to ryzyko ...

    Marcin

  • 4. Data: 2005-11-30 11:42:03
    Od: user <w...@a...ss>

    marcin_r napisał(a):

    > Przecież trzeba jeszcze opłacać ZUS coś
    > koło 700 zł z tego co mi się wydaje.

    Jest ulga dla składek ZUS dla osób prowadzących DG. Ulga ta jest jedynie
    dla osób zakładających pierwszy raz DG. Jeżeli kiedykolwiek prowadziłeś
    DG to ta ulga nie należy Ci się. Z tego co pamiętam to składka w takim
    przypadku wynosi chyba 250 zł, może 350 zł. Ulga ma trwać chyba przez 2
    lata od chwili jej wprowadzenia w życie. Zaczęła już obowiązywać, także
    dwóch pełnych lat już nie wykorzystasz. Jeśli gdziekolwiek się
    pomyliłem to proszę o sprostowanie.

  • 5. Data: 2005-11-30 13:07:49
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    user wrote:
> [...]
    > składka w takim przypadku wynosi chyba 250 zł, może 350 zł. Ulga ma
    > trwać chyba przez 2 lata od chwili jej wprowadzenia w życie.

    A nie 2 lata od rozpoczecia dzialalnosci? To troche bez sensu by
    bylo...

  • 6. Data: 2005-11-30 18:02:01
    Od: user <w...@a...ss>

    Piotrek napisał(a):

    > A nie 2 lata od rozpoczecia dzialalnosci? To troche bez sensu by
    > bylo...

    Tak masz rację. Trochę więcej na ten temat:
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31558,2863366.ht
    ml
    http://www.zus.pl/niusy/k050824.htm