PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych

  • 41. Data: 2004-04-19 09:57:59
    Temat: Re: Gwiazdorskie kontrakty dziennikarzy telewizyjnych
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Sun, 18 Apr 2004 14:38:53 +0200, gdy MariuszR
    <m...@n...post.pl> napisał:

    >A czy nie szokowało by gdyby za tę samą pracę Durczok zarabiał np. dziesięć
    >razy mniej od Lisa tylko dlatego że pracuje w telewizji publicznej?

    Ale kto go wykreował, jak nie telewizja publiczna?
    Całe życie nie będzie w TVP pracował, kiedyś przejdzie do TV prywatnej
    (lub kręcenia reklamówek) i zdyskontuje swoją popularność.

    Kariera w sektorze publicznym na całym (normalnym) świecie jest taka, że
    zarabia się niezłe pieniądze, ale prywatny pracodawca zawsze zaoferuje
    więcej. Praca dla państwa daje za to prestiż, kompetencje i znajomości.

    Oczywiście są stanowiska, na których trzeba płacić specjalistom za ich
    pracę wg rynkowych stawek (bo inaczej nie przyjdą). Np. NBP, RPP,
    dyrektorzy departamentów w ministerstwach. Ale nie powinno być to
    regułą.

    Robert

  • 42. Data: 2004-04-19 15:46:39
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Sat, 17 Apr 2004 23:25:52 +0200, Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>
    wrote:

    >(...) od 4 lat nie mam
    >po prostu telewizora jako urządzenia. namawiam do tego rozwiązania
    >wszystkich - mniej robienia sieczki z mózgu, zero reklam, dobry film to
    >sobie można obejrzeć z VHSa albo DVD i tyle.

    Tak z ciekawosci: a na czym? Bo po sprzedazy TV, na projektor i tak nie starczy
    kasy...

    >No i wicej czasu na rozwijające czynności : spacery, lekturę etc

    A to na pewno.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 43. Data: 2004-04-19 16:11:55
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    McMac wrote:

    > Tak z ciekawosci: a na czym? Bo po sprzedazy TV, na projektor i tak nie starczy
    > kasy...

    Trochę słusznie mówisz, rozbrykałem się w swojej wojowniczej wypowiedzi.
    DVD to sobie można obejrzeć na komputerze. Z VHSem gorzej, ale można
    znalexc znajomych co mają wideo i u nich obejrzeć. Ja akurat korzystam z
    DVD - raz na jakiś czas kupuję sobie film, na DVD, albo w formacie
    VideoCD (taniej!) i sobie oglądam.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 44. Data: 2004-04-19 16:45:07
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Pawel Wimmer <w...@o...pl> napisał(a):

    > Ostatnio niemal jednocześnie poznaliśmy miesięczne zarobki dwóch gwiazd
    > telewizyjnych - Tomasza Lisa (zarabiał 80 tys. miesięcznie) i Kamila
    > Durczoka (ma zarabiać i chyba też dotąd zarabiał 60 tys.).
    > Ja uważam, że ich wysokość jest odzwierciedleniem wysokiej pozycji
    zawodowej
    > i klasy dziennikarza, wolnej gry popytu i podaży. Uważam je więc za
    > uzasadnione. Ale spotkałem się z paru negatywnymi ocenami takich kominów.
    > Co sądzicie na temat takich kontraktów?
    > PW

    Jeśli jest to telewizja prywatna - jak w wypadku Lisa - to przecież nie ma
    sprawy, niech mu płacą nawet i 800 tysięcy (nawet EU), nie mój cyrk i nie
    moje małpy.

    Jeśli natomiast chodzi o telewizję państwową, to mam wątpliwości, gdyż
    przecież ta telewizja jest utrzymywana z abonamentu i ma uprzywilejowaną
    pozycję. Zarząd jest wybierany w wynika jakiś przetargów politycznych, można
    mieć wątpliwości, czy wartość pana Durczoka odzwierciedla jego rzeczywistą
    wartość rynkową, diabli wiedzą przecież, jakimi tam kryteriami się kierywano
    negocjując kontrakt z panem Durczokiem.

  • 45. Data: 2004-04-20 06:18:07
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Pawel Wimmer napisał(a):

    > To jest niewątpliwie istotne rozróżnienie. Co oczywiście nie
    > zmienia faktu, że Durczok jest wart dużych pieniędzy.

    ale nie takich. z takimi gwiazdami jest tak, ze raz sa, raz ich nie ma.
    szkoda ladowac ogromne sumy w kogos kto za rok bedzie w konkurencji ;-)

    a TVP ma to do siebie ze lansuje gwiazdy, ktore pozniej odchodza. tylko
    prosze mi nie mowic, ze odchodza bo wlasnie malo dostaja i trzeba im
    dobrze placic ;-) w TVP jest za duzo polityki i niezdrowej atmosfery.

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,

  • 46. Data: 2004-04-20 09:57:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    McMac; <4...@n...gazeta.pl> :

    > Tak z ciekawosci: a na czym? Bo po sprzedazy TV, na projektor i tak nie starczy
    > kasy...

    Ale na kartę z wejściem wideo może. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 47. Data: 2004-04-20 23:26:05
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Tue, 20 Apr 2004 06:18:07 +0000, _Normanos_ wrote:

    > ale nie takich. z takimi gwiazdami jest tak, ze raz sa, raz ich nie ma.
    > szkoda ladowac ogromne sumy w kogos kto za rok bedzie w konkurencji ;-)

    ...no i właśnie te wielkie kwoty mają powstrzymać ją od przejścia do
    konkurecji... w przeciwnym wypadku ludzie ci przechodziliby faktycznie po
    roku, a tak są dłużej...

    > a TVP ma to do siebie ze lansuje gwiazdy, ktore pozniej odchodza. tylko
    > prosze mi nie mowic, ze odchodza bo wlasnie malo dostaja i trzeba im
    > dobrze placic ;-) w TVP jest za duzo polityki i niezdrowej atmosfery.

    ...niektórym ,,gwiazdom'' nie przeszkadza zadawanie ,,podstawionych''
    pytań gościom... a z drugiej strony patrząc, w jakiś sposób trzeba
    zabijać wyrzuty sumienia tym spowodowane ;)

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---

  • 48. Data: 2004-04-21 07:59:06
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Pawel Wimmer napisał(a):

    > Ostatnio niemal jednocześnie poznaliśmy miesięczne zarobki dwóch
    > gwiazd telewizyjnych - Tomasza Lisa (zarabiał 80 tys. miesięcznie)

    wczoraj durczok powiedzial dziennikarzom:

    "zarabiam przyzwoicie ale ciezko na to pracuje"

    przyzwoicie?? tylko przyzwoicie??????????

  • 49. Data: 2004-04-21 08:37:45
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl> napisał w wiadomości

    > wczoraj durczok powiedzial dziennikarzom:
    > "zarabiam przyzwoicie ale ciezko na to pracuje"
    > przyzwoicie?? tylko przyzwoicie??????????

    Niech pomyślę. Mój dobry znajomy zarabia jako kierowca
    ciężarówki w Niemczech 6 tys euro, czyli coś koło 30 tys.PLN.
    Durczok zaledwie 12 tys. euro. Czyli wcale nie tak rewelacyjnie.
    ;-))))
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System

  • 50. Data: 2004-04-21 08:52:40
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli po prostu pensja Durczoka razem z cenami na cukier jest juz w unii ?

    Przyznam szczerze, że nie wiem ile zarabiają dziennikarze
    telewizyjni w UE, ale podejrzewam że za mniej niż 10 ty euro
    nie pracują. Jednocześnie mam nadzieję, że pensja Kamila jest
    pierwszą jaskółką, zwiastującą rychłe wyrównanie pensji między
    Polska a UE ;-))))).
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System