PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie pracuja zony Greencardowcow? › Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    From: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    Date: Mon, 5 Aug 2002 11:54:50 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@pd950b4cb.dip.t-dialin.net

    Witam,

    > Siostra jest protetykiem dentystycznym.
    > Zawod lepiej z oplacanych w Polsce. Na zachodzie poznala meza i
    postanowila
    > tam pracowac.
    > Co sie okazalo , na kazdym kroku bylo wszystko cool ale tak jak masz na
    > kartu aniola stroza tak na zachodzie masz pietno ze jestes z innego kraju.

    Trudno mi oceniac to co sie przytrafilo twojej siostrze, bo nie wiem jak ona
    to "pietno" odczuwala i czym sie ta dyskryminacja objawiala.
    Moge tylko powiedziec z wlasnego doswiadczenia ze pietna nie czuje. I trudno
    mi powiedziec co jest regula a co wyjatkiem.

    > Dlaczego ludzie wracaja do Polski jak im jest tak super na zachodzie ???
    > Tylko nie nie pisza ze tesknia bo to bzdura na podstawie listow ktore
    > napisali wynika ze tam jest high-life i nie warto sobie naza Polska
    > zaprzatac glowy.

    Mysle ze z roznych powodow. Jesli w Polsce maja rodzine to wierze ze wracaja
    bo tesknia.
    Ale moga tez wracac dlatego ze stracili prace i nie moga znalezc nowej. Jak
    wroce do Polski to napewno powiem dlaczego to zrobilem.
    W kazdym razie z tego co Ty piszesz wynika sugestia ze wszyscy wracaja bo
    czuja sie tam(TU) obywatelami drugiej kategorii.
    Ostatnio byl artykul, chyba w polityce albo w Newsweeku o Polakach w USA i o
    tym jaka jest roznica miedzy Polakami ktorzy wyjezdzali kilka(kilkanascie)
    lat temu a tymi ktorzy robia to teraz. Wniosek byl taki ze Ci co wyjezdzali
    kiedys jechali dlatego bo "musieli" a ci co robia to teraz jada zeby odniesc
    sukces.
    Ja sie z tym zgadzam. Padlo tez stwierdzenie ze Polacy coraz czesciej
    kojarzeni sa w stanach z fantazja i inteligencja. Wiec moze idzie lepsze
    ....?

    > Zawsze rodowity niemiec, angol albo inna nacja bedzie lepszy od Polaczka.

    Nie mam kompleksow ze jestem Polakiem a jak ktos jedzie z takim tekstem na
    ustach to pewnie tak bedzie traktowany!!!

    > ps.: nie sadze ze po powrocie majac np 300 tys na koncie bedziesz koms
    > leprzym oprocz auta i mieszkania. Ale to dobra nabyte.

    Zastanawiam sie skad biora sie uwagi dotyczace np. Greencardowcow ze czuja
    sie lepsi od innych. I kto to sa Ci inni?

    Nie czuje sie lepszy ze wzgledu na to ze pracuje zagranica <zart> jesli juz
    to moga to byc inne powody :)</zart>
    A szczescie daje mi moja zona i dziecko ktore sie urodzi, a stabilnosc
    finansowa jest tylko tego dopelnieniem

    Pozdrawiam,
    Slawek