PracaGrupypl.praca.dyskusjeGdzie pracuja zony Greencardowcow? › Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
  • Data: 2002-08-06 15:24:46
    Temat: Re: Gdzie pracuja zony Greencardowcow?
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - oczywiscie ze trzeba znac niemiecki by czuc sie tu dobrze i miec
    > satysfakcjonujaca prace, chcialem nadmienic ze niemieckiego mozna sie
    > nauczyc, np. wykorzystujac ten rok w ktorym nie ma sie jeszcze pozwolenia na
    > prace
    > - zakladajac ze zna sie jezyk i tak obowiazuja wszystkich te same twarde
    > reguly rynku pracy
    > - zona Greencardowca jesli chce tu cos wiecej zdzialac musi byc conajmniej
    > tak przebojowa jak jej maz (zaraz ktos zarzuci mi ze czuje sie lepszy od
    > innych ,)

    no ale co to jest wystarczajaca znajomosc jezyka?
    imho po roku nauki nawet ,,na zywca'' zna sie jezyk za malo zeby zaczac
    prace w jakims biurze czy urzedzie nie mowiac juz o pracy jako handlowiec.
    Moze w USA to starczy, bo tam prawie nikt nie zna jezyka ;-) ale chyba
    nie w Europie.
    GCowcy maja absolutnie wyjatkowa sytuacje jezykowo-zawodowa o czym trzeba
    stale pamietac.
    Raz ze ich praca na ogol nie wymaga kontaktow z klientami;
    Dwa ze bez znajomosci angielskiego trudno byc informatykiem gdziekolwiek
    na swiecie, wiec jest duza szansa, ze wszyscy wspolpracownicy sa w stanie
    kontaktowac sie z Toba po angielskawemu ;-).
    No i ta angielskawosc informatycznego jezyka angielskiego to po trzecie
    - nie trzeba byc specjlanie rewelacyjnym Anglista, zeby po angielsku
    dogadac sie o co chodzi w projekci informatycznym...

    Za to nadzieje widze w szukaniu pracy w firmie, ktora wspolpracuje z Polska
    albo ma tu swoj oddzial albo tp. - moga przymknac oko na slaby nimiecki,
    nieznajomosc realiow zycia w NRD w zamian za znajomosc polskiego,
    rosyjskiego...

    pozdrawiam

    romekk