PracaGrupypl.praca.dyskusjeFirmy poszukujące pracowników ? › Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    From: Piotr <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Firmy poszukuj?ce pracowników ?
    Date: Thu, 21 Nov 2002 13:05:56 +0100

    Grendel wrote:
    > po prostu trzeba olać to co mówią zakompleksieni absolwenci studiów
    > dziennych, iść na studia zaoczne, znaleść sobie pracę i po 5 latach ma
    > się dyplom magistra I 5 lat doświadczenia zawodowego.

    Masz zupełną rację, pracodawcy dużo bardziej cenią doświadczenie niż
    wykształcenie teoretyczne. Trochę ponad rok temu postanowiłem zmienić
    pracę, byłem wtedy świeżo po ukończeniu studiów i miałem 4 lata
    doświadczenia w innym zawodzie (studiowałem zaocznie). Początkowo
    bardziej skoncentrowałem się na szukaniu ofert w branży w której miałem
    wyższe wykształcenie i wyniki były mizerne - na kilkadziesiąt wysłanych
    ofert zaproszono mnie na kilka rozmów kwalifikacyjnych a proponowane
    warunki były wręcz upokarzające. Natomiast gdy zacząłem szukać pracy w
    zawodzie w którym miałem praktykę sytuacja była zupełnie odwrotna, to ja
    miałem możliwość wyboru pracodawcy (dostałem odpowiedź na większość
    wysłanych aplikacji) i, mimo braku wykształcenia, zaproponowano mi
    znacznie wyższe zarobki. Niestety w moim przypadku źle wybrałem kierunek
    studiów i teraz dyplom nie przyda mi się nawet do wytarcia d* (za twarda
    okładka ;-) ), ale jak ktoś ma możliwość pracy i jednoczesnego
    studiowania w wybranym kierunku to z pewnością zyskuje dużo lepszą
    pozycję na rynku pracy.

    pozdrawiam
    Piotr