PracaGrupypl.praca.dyskusjeEmeytura to nie jałmużna › Re: Emeytura to nie jałmużna
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Emeytura to nie jałmużna
    Date: 17 May 2003 15:12:21 -0700

    k...@p...onet.pl writes:

    > Witam Panie i Panów!
    >
    > Mam odrębne i różne zdanie na temat j.n.

    > czlowiekowi z litosci czy innych tego typu pobudek. Emerytura jest to
    > oddanie (i to malej czesci) pieniedzy ktore ten emeryt cale zycie placil na
    > ZUS (czu jak to sie kiedys nazywalo).<
    > Ja na umeryturę składałem przez 47 lat i nie tak male składki co miesiąc
    > wpłacane do kasy ubezpieczajaceg
    > One zarabiały, bądź powinny zarabiać na moją emeryturę. Policzcie tylko procent
    > składany od niewielkiej choćby sumy na 47 lat.
    > Niech mi tu nikt nie wymawia, że ON na MNIE dziś pracuje.

    w systemie ubezpieczenn, ktory jest w polsce - jest wlasnie dokladnie
    TAK.

    bo to system oparty o umowe miedzypokoleniowa. pieniadze, ktore ty i
    inni wplacali przez te lata zostaly juz dawno przejedzone i wyrzucone
    w takie swiatle inwestycje jak np. huta katowice albo fabryka
    traktorow ursus tudziez inne swietlane budowy socjalizmu.

    oplaty dla dzisiejszych emerytow ida wiec ze skladek placonych przez
    wszystkich pracujacych i oplacajacych ZUS. a ze tych ostatnich coraz
    mniej, za to beneficjentow ZUS coraz wiecej, to system trzeszczy w
    szwach i ani chyba pierdyknie predko bardzo.

    podziekowac mozesz za taki stan rzeczy przeszlym rzadom
    socjalistycznym oraz tym wszystkim rzadom po 1989 roku, z ktorych
    zaden nie mial wystarczajaco duzo jaj i pomyslunku, zeby ten system
    zmienic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net