PracaGrupypl.praca.dyskusje › Emeytura to nie jałmużna

  • 1. Data: 2003-05-17 20:32:36
    Temat: Emeytura to nie jałmużna
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam Panie i Panów!

    Mam odrębne i różne zdanie na temat j.n.

    >Emerytura nie jest zadna forma jalmuzny czy innej zapomogi dawanej staremu
    czlowiekowi z litosci czy innych tego typu pobudek. Emerytura jest to
    oddanie (i to malej czesci) pieniedzy ktore ten emeryt cale zycie placil na
    ZUS (czu jak to sie kiedys nazywalo).<
    Ja na umeryturę składałem przez 47 lat i nie tak male składki co miesiąc
    wpłacane do kasy ubezpieczajaceg
    One zarabiały, bądź powinny zarabiać na moją emeryturę. Policzcie tylko procent
    składany od niewielkiej choćby sumy na 47 lat.
    Niech mi tu nikt nie wymawia, że ON na MNIE dziś pracuje.
    To nie prawda! Ja zapracowałem na to.Że moje i innych pieniądze zostały
    roztrwonione, a to już nie moja winna. Trzeba było patrzeć na ręce wybieranym
    do rządzenia!
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-05-17 22:12:21
    Temat: Re: Emeytura to nie jałmużna
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    k...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > składany od niewielkiej choćby sumy na 47 lat.
    > Niech mi tu nikt nie wymawia, że ON na MNIE dziś pracuje.

    w systemie ubezpieczenn, ktory jest w polsce - jest wlasnie dokladnie
    TAK.

    bo to system oparty o umowe miedzypokoleniowa. pieniadze, ktore ty i
    inni wplacali przez te lata zostaly juz dawno przejedzone i wyrzucone
    w takie swiatle inwestycje jak np. huta katowice albo fabryka
    traktorow ursus tudziez inne swietlane budowy socjalizmu.

    oplaty dla dzisiejszych emerytow ida wiec ze skladek placonych przez
    wszystkich pracujacych i oplacajacych ZUS. a ze tych ostatnich coraz
    mniej, za to beneficjentow ZUS coraz wiecej, to system trzeszczy w
    szwach i ani chyba pierdyknie predko bardzo.

    podziekowac mozesz za taki stan rzeczy przeszlym rzadom
    socjalistycznym oraz tym wszystkim rzadom po 1989 roku, z ktorych
    zaden nie mial wystarczajaco duzo jaj i pomyslunku, zeby ten system
    zmienic.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-05-17 22:43:41
    Od: "swd4" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej, za to beneficjentow ZUS coraz wiecej, to system trzeszczy w
    > szwach i ani chyba pierdyknie predko bardzo.

    Nie do konca tak jest ..
    Polska jest tak bogatym krajem ze farmer majacy np 200 ha ziemi
    i roczny dochod rzedu kilku milionow zlotych ten bzdurny podatek
    akurat nie placi. Placi za niego wlasciciel jednoosobewoj firmy
    ledwo wiazacy koniec z koncem, nauczyciel i peliegniarka.

    Z mozliwosci nieplacenia ZUS korztystaja takze inni sprytne
    posiadacze min hektara ziemi, np taksowkarze.

  • 4. Data: 2003-05-17 23:09:45
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > traktorow ursus tudziez inne swietlane budowy socjalizmu.

    > Czy możesz mnie nie ekonomiście odpowiedziec na pytanie:
    A w co powinny być te pieniądze zainwestowane?
    Myślę ze nie w pasaże z butikami na Marszałkowskiej!
    A co do f-ki traktorów, to chyba przesada!
    Pozdr. Wiesiek.

  • 5. Data: 2003-05-17 23:31:54
    Od: "swd4" <s...@g...pl>

    > A w co powinny być te pieniądze zainwestowane?

    Na razie sa inwestowane w okazale budynki i system informatyczny,
    ktory dziala jak kazdy z nas widzi

  • 6. Data: 2003-05-18 07:46:12
    Od: k...@p...onet.pl

    > Na razie sa inwestowane w okazale budynki i system informatyczny,
    > ktory dziala jak kazdy z nas widzi

    Pamiętam takie zapytanie?odpowiedź:
    "W czym robi się najlepsze interesy?
    W handlu nieruchomościami i _ubezpieczeniach_ "
    Wiesiek.

  • 7. Data: 2003-05-18 12:10:45
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > A w co powinny być te pieniądze zainwestowane?
    > Myślę ze nie w pasaże z butikami na Marszałkowskiej!
    > A co do f-ki traktorów, to chyba przesada!
    > Pozdr. Wiesiek.

    Powinny być inwestowane w ludzi, którzy je zarabiają - ściśle: wara państwu
    od tych pieniędzy, ludzie z inwestycjami już sobie poradzą. A z traktorami,
    hutmi, kopalniami, cukrowniami itd. to nie jest żadna przesada - wystarczy
    spojrzeć na ich wyniki finansowe (nawet słowo "wyniki" ciężko przechodzi mi
    przez gradło).

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 8. Data: 2003-05-18 23:02:31
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]

    UPR przy prywatyzacji na poczatku lat 90-ych proponowal, aby pewien % ze
    sprzedawanego majatku panstwowego wplacac wlasnie na fundusz emerytalny
    emerytow prl-owskich, zeby moc odejsc od systemu pokoleniowego finansowania
    emerytow. Kazdy pracujacy finansowalby wylacznie swoja emeryture. Projekt
    udupiono.

    pzdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2003-05-20 12:33:59
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    > czlowiekowi z litosci czy innych tego typu pobudek. Emerytura jest to
    > oddanie (i to malej czesci) pieniedzy ktore ten emeryt cale zycie placil

    No baa a na dodatek po 35 latach pracy ZUS znalazł sposób bo zgnebić
    emerytów chcących prowadzić swoją DG a mianowicie: limit dozwolonego dochodu
    (aby merytura nie była zmniejszana) to 1560,10 zł. ZUS zakłada że dochód
    wynosi 1779,43 zł a więc na "dzień dobry" limit jest przekroczony i od razu
    emerytura jest zmniejszana o 219,33 zł tylko dlatego że emeryt odważył się
    założyć DG. To samo się tyczy rencistów z częściową niezdolnością do pracy.

    Pozdrowienia
    Serwiz

    PS
    Ograniczenia w dochodach nie dotyczą emerytów którzy są w wieku emerytalnym.