PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziecko do przedszkola - mama do pracy

  • 1. Data: 2007-06-03 10:12:48
    Temat: Dziecko do przedszkola - mama do pracy
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

    mam do was pytanie ??? czy dziecko ma isc wtedy do przedszkola kiedy mama
    znajdzie prace ,czy tez kazda mama ma siedziec z dzieckiem w domu
    zaprzepaszczajac calkowicie swoje plany i aspiracje.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-06-03 10:17:39
    Temat: Re: Dziecko do przedszkola - mama do pracy
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > mam do was pytanie ??? czy dziecko ma isc wtedy do przedszkola kiedy mama
    > znajdzie prace ,czy tez kazda mama ma siedziec z dzieckiem w domu
    > zaprzepaszczajac calkowicie swoje plany i aspiracje.

    Dziecko powinno iść do przedszkola. Bezwarunkowo, przynajmniej w
    "standardowych" okolicznościach.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-06-03 11:32:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:416a.00000034.4662941f@newsgate.onet.pl Monika
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > mam do was pytanie ???
    A skąd mam wiedzieć? ;)

    > czy dziecko ma isc wtedy do przedszkola kiedy mama
    > znajdzie prace ,czy tez kazda mama ma siedziec z dzieckiem w domu
    > zaprzepaszczajac calkowicie swoje plany i aspiracje.
    Każda rozsądna kobieta _przed_ podjęciem decyzji o zajściu w ciążę musi
    zaplanować swoje i dziecka życie po urlopie macierzyńskim. Jeśli ma
    męża/partnera powinni to uzgodnić wspólnie. Należy także wziąć pod uwagę
    postepowanie w sytuacjach, o jakich zazwyczaj sie nie myśli - np. urodzenie
    dziecka niepełnosprawnego i wymagającego stałej opieki.
    Co do meritum uważam, że posiadanie potomstwa nie musi stanowić powodu do
    rezygnacji z własnych planów zawodowych czy innych, zatem - przedszkole (po
    to ono jest).

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-06-03 11:32:33
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Monika napisał(a):
    > czy dziecko ma isc wtedy do przedszkola kiedy mama
    > znajdzie prace ,czy tez kazda mama ma siedziec z dzieckiem w domu
    > zaprzepaszczajac calkowicie swoje plany i aspiracje.
    Idz do psychiatry, powinien pomoc.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-06-03 13:48:07
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Jotte pisze:

    > Każda rozsądna kobieta _przed_ podjęciem decyzji o zajściu w ciążę musi
    > zaplanować swoje i dziecka życie po urlopie macierzyńskim

    Bardzo ciężka sprawa zwłaszcza jak jest to pierwsze dziecko. Za mało sie
    wie o wychowaniu dzieci jak się samemu tego nie przeżyło.

  • 6. Data: 2007-06-03 14:17:58
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Bardzo ciężka sprawa zwłaszcza jak jest to pierwsze dziecko. Za mało sie
    > wie o wychowaniu dzieci jak się samemu tego nie przeżyło.
    Rodzina, znajomi - ktos pewnie ma male dziecko, zawsze mozna pogadac z
    rodzicami, wujkami itp.
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-06-03 15:04:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f3ugqn$5b8$1@news.onet.pl Tomek <t...@v...pl>
    pisze:

    > Bardzo ciężka sprawa zwłaszcza jak jest to pierwsze dziecko. Za mało sie
    > wie o wychowaniu dzieci jak się samemu tego nie przeżyło.
    Ciężka, nieciężka, ale potrzebna.
    Przy pierwszym dziecku mało kto ma duże doświadczenie. A masa kobiet
    (facetów także) i przy trzecim dziecku nie wie zbyt wiele.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-06-04 11:11:16
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo ciężka sprawa zwłaszcza jak jest to pierwsze dziecko. Za mało sie
    > wie o wychowaniu dzieci jak się samemu tego nie przeżyło.

    Eee przedszkole jest zwykle od 3 roku zycia. IMO dziecko w przedszkolu
    rozwija sie lepiej. Mozna sie zastanowic nad jakoscia przedszkola bo jak
    kiepskie to lepiej nie.

  • 9. Data: 2007-06-04 11:45:29
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    w sumie nie bardzo wiem, z czym masz problem.
    Masz rozterki związane czy zostawiac dziecko w przedszkolu, bo chcesz znaleźć pracę?
    a może w przedszkolu ci powiedzieli, że przyjma dziecko jezeli ty będziesz pracowac?

    bo twoje pytanie można rozumiec na wiele sposobów.

    ale do rzeczy.
    Jezeli czujesz się na siłach i chesz pracowac, to oczyistym jest ze dziecko trzeba
    komus powierzyc w opiekę.
    więc może być przedszkole (w końcu odpowiednio są grupy trzy-cztero-pięcio i
    sześciolatków, z czego ostatnia grupa czesto juz jest w szkole)
    dziecko w przedszkolu zwykle musi na poczatek swoje odchorować. Mnóstwo rodziców
    zostawia swoje pociehy z przeziebieniami, katarami itp, co mocno sie rzuca na inn
    dzieci. Efekt jest taki, ze w pierwszyh kilku miesiącach dziecko się dopiero
    "hartuje", ale to przechodzi. Wniosek jest taki - pierwsze miesiące moga byc trudne
    do pogodzenia z praca (chyba że jest babcia, pracuje sie w domu, ma sie opiekunkę
    itp)
    dalej - o rozwoju dziecka w przedszkolu nie będe sie rozpisywał, ale jest ono na
    prawde duze. są koledzy, są wychowawczynie uczące np. rysować czy bawić się
    plastelina, sa w końcu jakies przedstawienia, plenerki itp. czyli inaczej mówiąc
    elementy których w domu dziecku raczej nie zapewnisz. to jest dla niego wazny moment,
    bo stawia pierwsze kroki do samodzielności. ale o tym możesz poczytac na forach
    dotyczacych wychowywania pociechy.
    rozwój osobowy matki - w końcu może odpocząć od pieluch itp i zając się normalną
    pracą.
    w zalezności od własnych mozliwosci, wykształcenia itp jest do wyboru szereg roznych
    prac mozliwych do wykonywania. Na poczatek sugerowałbym prace lzejsze, pozwalające na
    - w razie potrzeby - mozliwą reakcję na dziecko, no i jak wcześniej zaznaczyłem,
    poczatkowy okres moze być trudny ze względu na dostosowanie dziecka do nowych
    okoliczności.

    a tak dokładniej, to musisz przemysleć całośc we własnych warunkach. a może dziecko
    byo już w żłobku i swoje "zahartowanie" juz przeszło? amoże tysiąc innych sytuacji...
    W kazdym badź razie proponowałbym się skupić po pierwsze na dziecku, tj. ile
    rzeczywistego czasu mozesz pozostawić je poza własną opieką, a potem szukać
    odpowiedniej pracy odpowiadajacej temu właśnie czasowi. No i oczywiscie jeszcze
    zostaje twój partner (jezeli go masz), ale -jak zauwazyłem powyżej - musisz sprawę
    przemyśec we własnych warunkach i dopasować do własnych możliwości.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 10. Data: 2007-06-04 18:59:18
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > znajdzie prace ,czy tez kazda mama ma siedziec z dzieckiem w domu
    > zaprzepaszczajac calkowicie swoje plany i aspiracje.

    Dziecko MUSI iść do przedszkola, ponieważ tam nauczy się współżycia
    z innymi dziećmi.

    E.