PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziecko do przedszkola - mama do pracy › Re: Dziecko do przedszkola - mama do pracy
    From: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziecko do przedszkola - mama do pracy
    Date: Mon, 4 Jun 2007 13:45:29 +0200

    w sumie nie bardzo wiem, z czym masz problem.
    Masz rozterki związane czy zostawiac dziecko w przedszkolu, bo chcesz znaleźć pracę?
    a może w przedszkolu ci powiedzieli, że przyjma dziecko jezeli ty będziesz pracowac?

    bo twoje pytanie można rozumiec na wiele sposobów.

    ale do rzeczy.
    Jezeli czujesz się na siłach i chesz pracowac, to oczyistym jest ze dziecko trzeba
    komus powierzyc w opiekę.
    więc może być przedszkole (w końcu odpowiednio są grupy trzy-cztero-pięcio i
    sześciolatków, z czego ostatnia grupa czesto juz jest w szkole)
    dziecko w przedszkolu zwykle musi na poczatek swoje odchorować. Mnóstwo rodziców
    zostawia swoje pociehy z przeziebieniami, katarami itp, co mocno sie rzuca na inn
    dzieci. Efekt jest taki, ze w pierwszyh kilku miesiącach dziecko się dopiero
    "hartuje", ale to przechodzi. Wniosek jest taki - pierwsze miesiące moga byc trudne
    do pogodzenia z praca (chyba że jest babcia, pracuje sie w domu, ma sie opiekunkę
    itp)
    dalej - o rozwoju dziecka w przedszkolu nie będe sie rozpisywał, ale jest ono na
    prawde duze. są koledzy, są wychowawczynie uczące np. rysować czy bawić się
    plastelina, sa w końcu jakies przedstawienia, plenerki itp. czyli inaczej mówiąc
    elementy których w domu dziecku raczej nie zapewnisz. to jest dla niego wazny moment,
    bo stawia pierwsze kroki do samodzielności. ale o tym możesz poczytac na forach
    dotyczacych wychowywania pociechy.
    rozwój osobowy matki - w końcu może odpocząć od pieluch itp i zając się normalną
    pracą.
    w zalezności od własnych mozliwosci, wykształcenia itp jest do wyboru szereg roznych
    prac mozliwych do wykonywania. Na poczatek sugerowałbym prace lzejsze, pozwalające na
    - w razie potrzeby - mozliwą reakcję na dziecko, no i jak wcześniej zaznaczyłem,
    poczatkowy okres moze być trudny ze względu na dostosowanie dziecka do nowych
    okoliczności.

    a tak dokładniej, to musisz przemysleć całośc we własnych warunkach. a może dziecko
    byo już w żłobku i swoje "zahartowanie" juz przeszło? amoże tysiąc innych sytuacji...
    W kazdym badź razie proponowałbym się skupić po pierwsze na dziecku, tj. ile
    rzeczywistego czasu mozesz pozostawić je poza własną opieką, a potem szukać
    odpowiedniej pracy odpowiadajacej temu właśnie czasowi. No i oczywiscie jeszcze
    zostaje twój partner (jezeli go masz), ale -jak zauwazyłem powyżej - musisz sprawę
    przemyśec we własnych warunkach i dopasować do własnych możliwości.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*