PracaGrupypl.praca.dyskusjeDzialalnosc gospodarcza - ZUS › Re: Dzialalnosc gospodarcza - ZUS
    From: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza - ZUS
    Date: Tue, 26 Nov 2002 19:01:35 +0000 (UTC)

    Heya Samotnik! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Dlaczego utraty emerytury? Mój ojciec jeszcze niczego nie utracił. ;)
    > O ile pamiętam to istnieje pewien próg dochodów, powyżej którego
    > obcinają emeryturę, ale on jest dosyć wysoki - ja mam dochody, że tak
    > to określę, pozwalające swobodnie egzystować, i jeszcze to mojego ojca
    > nie walnęło po kieszeni w żaden sposób.

    Oki. A jak to sie ma do pit'a. Ojciec rozlicza sie ze swoja zona. Czy taka
    DG nie sypnie im zeznania? Albo inaczej: co zrobic zeby przyszla firma nie
    sprawila, ze ojciec wejdzie na wyzszy prog podatkowy? I czy bedzie musial
    rozliczac sie w inny sposob? Ewentualnie moze on rozliczac sie sam, ale
    wolalbym mu tam nic nie mieszac.

    I jeszcze jedno. Troche sie naczytalem na grupie o sposobach na ukrycie
    (legalne) dochodow, np. poprzez wrzucanie w koszty roznych rzeczy
    (komputer, itp.). I pytanie: czy jezeli firma nie bedzie wychodzila na plus
    w zeznaniach, czyli beda wieksze koszty niz przychody, to czy to sprawi, ze
    w zeznaniu ojca nie zaistnieje sytuacja opisana powyzej, czyli
    przekroczenie progu?

    Alez namieszalem, ale wybacz, jestem laikiem w tym temacie i tak sobie
    kombinuje.

    > A jeśli zakładasz, że będziesz jakoś strasznie dużo zarabiał, to
    > możesz już sobie ten ZUS zapłacić, ew. zafundować tacie utraconą
    > emeryturę.

    Oj chcialbym, chcialbym :)

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki