PracaGrupypl.praca.dyskusjeDzialalnosc gospodarcza › Re: Dzialalnosc gospodarcza
    From: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Date: Sun, 13 May 2007 11:58:21 +0200

    > Biegne z wyjasnieniem. Bede wspolpracowac jedna ze spolek, takze nie
    > bedzie to wygladalo na prace dla poprzedniego pracodawcy.
    >
    > Pe.Ka podala mi wyliczenie 1.2 * brutto + Vat. Skad to sie bierze ?
    >
    > Moj kalkulator plac powiedzial mi ze przy pensji brutto 5500 podzial mam
    > nastepujacy:
    >
    > Brutto 5500
    > emerytalne 536.80
    > rentowe 357.50
    > chorobowe 134.75
    > czyli zus w sumie 1029.05 , potem...
    >
    > NFZ 402.39
    > zaliczka na podatek 435.00
> [...]

    Dla ciebie jest istotne by kwota była:
    1. To co dostawałeś na rękę
    2. To co płacisz do Zusu, chorobowe i jeszcze jedna drobna kwota
    a) przez pierwsze dwa lata wyjdzie to około 300 zł (jeżeli płacisz
    najniższe)
    b) później jest to wersja normalna
    Negocjuj jak z wersją normalną.
    3. Księgowość
    4. Wszystko razy 22% Vat

    Pamiętaj, że pracodawcy (właściwie później już nie) nic nie bedzie
    interesowało: urlop - sam placisz, chorobowe - twoja strata, ew. dojazdy do
    klientów - ty płacisz, szkolenia - płacisz sam. Najwazniejsze: w ciagu
    jednej sekundy mozna zrezygnowac z twoich uslug (chyba, ze masz jakąś
    umowę).

    Nie wiem w jakiej branzy pracujesz wiec ciezko wypisac plusy, ale:
    możesz robć sobie koszty (paliwo, jesli masz auto ciezarowe to i Vat),
    jakies meble, sprzet komputerowy.

    Przyznam, że jeśli masz tylko pracować dla jednego klienta to jest
    nieopłacalne... no chyba, że przewidujesz pozniejsze prace dla innych. Wtedy
    ma to sens.

    B.Z.