PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2007-05-12 15:50:08
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-12 18:32 [Tomek] napisał(a):

    > Prosze o komentarze

    Imho (1.2*brutto z umowy o pracę)+vat. Już sam fakt, że będziesz
    podmiotem a nie pracownikiem to dla pracodawcy zysk. Inny rodzaj
    kosztów, brak konieczności prowadzenia całej buchalterii pracowniczej.
    Nie martwi się, że zachorujesz czy weźmiesz urlop. Po prostu za to nie
    zapłaci. Musisz brać pod uwagę że stajesz się podmiotem współpracującym
    i możesz przestać współpracować z dnia na dzień. Tu żadne ochrony nie
    istnieją chyba że zawrzecie to w umowie. Jednak długie okresy ochronne
    czy wynagrodzenie za czas przerwy w świadczeniu usług to najkrótsza
    droga sprawy przed SP o ustalenie domniemania stosunku pracy.
    Aha. Przy pracy an rzecz byłego pracodawcy nie masz prawa do niskiego
    ZUSu anie do podatku liniowego ale to pewnie już wyczytałeś.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 2. Data: 2007-05-12 16:32:13
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    NIE BIJCIE !! :-D

    Przegladnalem forum, przegladnalem pare serwisow o wlasnej dzialalnosci
    gosp. Pewien 'swiatopoglad' mam na sprawe, jednak chcialem prosic szanownych
    grupowiczow i wyrazenie opinii i podpowiedzenia moze paru rzeczy co i jak.

    Boss mocno zasugerowal mi abym przeszedl na wlasna dzialalnosc. Wiec od
    przyszlego miesiaca zakladam firme i jade z koksem. Jednakze... mam zalozmy
    pensje 4500 brutto... po dodaniu magicznych dziwnych dodatkow wychodzi
    naturalnie ze kosztuje mojego pracodawce obecnie jakies 5400 czy 5600 zl.
    Rozumiem ze ta propozycja ze strony szefa powinna dawac obustronne korzysci.
    Jaki powinienem wiec miec przychod z tej firmy aby tak bylo ? Wiadomo, ze po
    przejsciu chyba powinienem skorzystac ja wyciagajac na tym wiecej, oraz szef
    poprzez rezygnacje ze 'smiesznych dodatkow'. Jak to powinno wiec byc ?
    Powinienem dostac kwote netto wynagrodzenia + zdrowotna + zus + jakis bonus
    + vat od calosci ?

    Prosze o komentarze

  • 3. Data: 2007-05-12 16:36:12
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    Przy pracy an rzecz byłego pracodawcy nie masz prawa do niskiego
    > ZUSu anie do podatku liniowego ale to pewnie już wyczytałeś.
    Takie uregulowanie nie może obowiązywać w RP. Jest niezgodne z konstytucją.
    Art. 32.

    2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.

    W tym punkcie nie ma żadnej furki dla wprowadzenia ograniczeń przy prowadzeniu
    działalności gospodarczej.
    Tomek

  • 4. Data: 2007-05-12 18:25:04
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > dodatkow'. Jak to powinno wiec byc ? Powinienem dostac kwote netto
    > wynagrodzenia + zdrowotna + zus + jakis bonus + vat od calosci ?

    Jeżeli masz pracować tylko dla tego jednego pracodawcy to:
    1. Nie opłaca ci się
    2. Przy pierwszej kontroli problemy
    3. Nie opłaca ci się
    4. i jeszcze raz nie opłaca ci się

    Jeżeli jednak masz mozliwość współpracy z innymi firmami to już inna sprawa.

    > Prosze o komentarze

    B.Z.

  • 5. Data: 2007-05-12 21:15:52
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-05-12 18:36 [Tomek] napisał(a):

    > Takie uregulowanie nie może obowiązywać w RP. Jest niezgodne z konstytucją.

    Zaskarż ustawę o PDOF do TK :)
    <quote>
    Art. 9a
    3. Jeżeli podatnik, który wybrał sposób opodatkowania, o którym mowa w
    ust. 2,
    uzyska z pozarolniczej działalności gospodarczej prowadzonej
    samodzielnie lub
    w formie spółki niemającej osobowości prawnej przychody ze świadczenia usług
    na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
    1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
    2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
    - w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten
    traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w sposób określony w art.
    30c /podatek liniowy przypis mój/ i jest obowiązany do złożenia
    właściwych deklaracji o wysokości dochodu
    osiągniętego od początku roku i wpłacenia zaliczek obliczonych przy
    zastosowaniu
    skali podatkowej, o której mowa w art. 27 ust. 1, oraz odsetek za zwłokę
    od zaległości z tytułu tych zaliczek.]
    </quote>

    Zus tak od ręki nie znajdę ale też jest.

  • 6. Data: 2007-05-13 08:41:07
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 12 May 2007 18:32:13 +0200, Tomek napisał(a):

    > Boss mocno zasugerowal mi abym przeszedl na wlasna dzialalnosc.

    Zapozna się dodatkowo z pojęciem "samozatrudnienie".
    Potem zerknij na kilka portali typu "podatki.pl" i dowiesz się z nich że od
    lipca rusza "nagonka" na częstokroć jednoosobowe "firmy" pod kaem właśnie
    *samozatrudnienia*.

  • 7. Data: 2007-05-13 08:43:39
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 12 May 2007 18:36:12 +0200, Tomek napisał(a):

    > Takie uregulowanie nie może obowiązywać w RP. Jest niezgodne z konstytucją.
    > Art. 32.

    No tym to mnie rozwaliłeś :)
    Spadłem z krzesła i oplułem monitor :DDDD

    Na szczęście PeKa wskazał Ci źródło .... sugeruję Ci ponadto baczniejsze
    zapoznanie się z aspektami współpracy z byłym pracodawcą i ustawami
    okołopodatkowymi.

  • 8. Data: 2007-05-13 09:32:30
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Na szczęście PeKa wskazał Ci źródło .... sugeruję Ci ponadto baczniejsze
    > zapoznanie się z aspektami współpracy z byłym pracodawcą i ustawami
    Na szczęście jestem mądrzejszy od ciebie i twojego niedouczonego kumpla. On nic
    nie wskazał. Pokazał jedynie że istnieje prawo powielaczowe niezgodne z
    konstytucją. Konstytucja jest dla wszystkich obywateli tego kraju a nie tylko
    dla preziów banku, posłów i bojących się ujawnienia kabli. Skoro w niej zostało
    napisane że nikt nie może być dyskryminowany w życiu gospodarczym, to tak ma
    być. Wprowadzenie innych stawek podatkowych dla osób które na podstawie ogólnych
    przepisów zakładają działalność gospodarczą i będą świadczyły pracę na rzecz
    poprzedniego pracodawcy narusza zapisy konstytucji. To nie moja wina ze ludzie
    mieszkający w Polsce są głupi i dają sobie wcisnąć kit. dobrze ze nie wszyscy są
    tak głupi jak ty i twój kumpel. Jakiś więzień zaskarżył Polskę do trybunału
    międzynarodowego i dostał odszkodowanie. Nie skarżył się ze został niesłusznie
    zamknięty do więzienia. Skarżył bo zamknęli go w celi z palaczami. On zna swoje
    prawa i potrafi z nich korzystać. Dobrze by było jakby na początek z 5%
    obywateli tego kraju przeczytało konstytucję i dowiedziało się co im wolno a
    czego nie wolno. Tomek

  • 9. Data: 2007-05-13 09:58:21
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    >
    > Brutto 5500
    > emerytalne 536.80
    > rentowe 357.50
    > chorobowe 134.75
    > czyli zus w sumie 1029.05 , potem...
    >
    > NFZ 402.39
    > zaliczka na podatek 435.00
    > kwota netto dla mnie 3633.56
    > teraz koszty pracodawcy dodatkowe czyli...
    > ZUS 993.30
    > FP i FGŚP 140.25
    >
    > W sumie calosc 6633.55
    >
    > Co z tego ucieknie pracodawcy gdy przejde na DG i za ktorym postulowac w
    > trakcie negocjacji by bylo przelewane wciaz na moje konto ?

    Dla ciebie jest istotne by kwota była:
    1. To co dostawałeś na rękę
    2. To co płacisz do Zusu, chorobowe i jeszcze jedna drobna kwota
    a) przez pierwsze dwa lata wyjdzie to około 300 zł (jeżeli płacisz
    najniższe)
    b) później jest to wersja normalna
    Negocjuj jak z wersją normalną.
    3. Księgowość
    4. Wszystko razy 22% Vat

    Pamiętaj, że pracodawcy (właściwie później już nie) nic nie bedzie
    interesowało: urlop - sam placisz, chorobowe - twoja strata, ew. dojazdy do
    klientów - ty płacisz, szkolenia - płacisz sam. Najwazniejsze: w ciagu
    jednej sekundy mozna zrezygnowac z twoich uslug (chyba, ze masz jakąś
    umowę).

    Nie wiem w jakiej branzy pracujesz wiec ciezko wypisac plusy, ale:
    możesz robć sobie koszty (paliwo, jesli masz auto ciezarowe to i Vat),
    jakies meble, sprzet komputerowy.

    Przyznam, że jeśli masz tylko pracować dla jednego klienta to jest
    nieopłacalne... no chyba, że przewidujesz pozniejsze prace dla innych. Wtedy
    ma to sens.

    B.Z.

  • 10. Data: 2007-05-13 10:00:11
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>