PracaGrupypl.praca.dyskusjeDowcipnisie czy naciągacze ?! › Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    From: " " <s...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dowcipnisie czy naciągacze ?!
    Date: Thu, 25 Apr 2002 07:59:38 +0000 (UTC)

    Eratio <e...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Moi mili .
    >
    > Właśnie dzisiaj byłam na rozmowie w sprawie wyjazdu za granicę w charakterze
    > au pair (opiekunka do dziecka). Przez telefon dowiedziałam się, że jest to
    > kurs językowy i dodatkowo praca. Umówiłam się na spotkanie. Oczywiście
    > obecne tam Panie były bardzo miłe i poleciły mi wypisać aplikację -
    > oczywiście po angielsku. Poradziłam sobie z tym całkiem poprawnie. Potem
    > była rozmowa w czasie której dowiedziałam się, że muszę ponieść koszty rzędu
    > 3 tyś złotych. Ok. To było jeszcze do zniesienia. Za chwilę Pani powiedziała
> [...]

    Jest to nielogiczne, bo gdyby te panie były nieuczciwe, to przecież by
    zachęcały do wyjazdu w celu skasowania pieniędzy z góry, a nie zniechęcały.

    Jest to jednak bardzo dziwne, gdyż w Polsce nie można pobierać pieniędzy od
    starających się o pracę - pośrednik rozlicza się z pracodawcą.

    Na pewno nie należy płacić żadnych pieniędzy z góry !

    O ile jednak wiem, to istnieją jakieś oficjalne programy wysyłania młodych
    pań za granicę jako opiekunek do dzieci i wtedy można mieć zaufanie. Czytałem
    o tym w prasie. Niestety nie pamiętam szczegółów - może trzeba gdzieś
    poszukać.